דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

ללמוד בכל זמן ומקום – תואר שני היברידי בכלכלה יישומית בשנה!

המכללה מציעה תוכנית ייחודית שהלימודים בה מתקיימים באופן היברידי – יום אחד בקמפוס ויום אחד אונליין, ובכך מאפשרת גמישות רבה לסטודנטיות ולסטודנטים הלומדים בה שמרביתם עובדים במקביל

המושג "היברידיות" פרץ לחיינו עם מגפת הקורונה. חוסר היכולת להיפגש פיזית יצר מפגשים מסוג אחר – מרביתם אונליין. וכך, בתי הספר עברו ללימוד מרחוק, המוסדות האקדמיים, מקומות עבודה עברו להתנהלות מרחוק, מפגשי תרבות שונים ועוד. עם החזרה לשגרה, במקומות רבים הבינו כי יש יתרונות רבים למפגשים המקוונים ואיפשרו שילוב שלהם עם מפגשים פיזיים. במקומות עבודה לא מעטים, לדוגמה, מאפשרים גם כעת לעובדים לעבוד באופן היברידי - שילוב של מספר ימי עבודה מהבית לצד הגעה למשרדים בשאר הימים. ההיברידיות הזו, שבמרבית המקרים לא פוגעת בתפוקה, מגבירה מאוד את שביעות הרצון של העובדים מכיוון שהיא מאפשרת להם גמישות חשובה.

אותה היברידיות באה לידי ביטוי גם באקדמיה. במכללה מיישמים בתוכנית תואר שני בכלכלה יישומית למידה היברידית, המשלבת בין לימודים אונליין למפגשים פיזיים בקמפוס. היישום הזה מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות גמישות רבה, ויכולת לשלב ביתר קלות בין לימודים, עבודה וחיים אישיים.

90% מהסטודנטיות והסטודנטים בתוכנית עובדים במהלך התואר

תוכנית התואר השני בכלכלה יישומית, הקיימת כבר כ-10 שנים, שמה דגש על ההיבטים הפרקטיים של הכלכלה. לדברי פרופסור ארז סיניבר, ראש התוכנית, מדובר בתואר שאינו מתמקד רק בתיאוריה, כמו תארים מתקדמים אחרים בתחום. "ברוב המוסדות האקדמיים, לימודי המשך בכלכלה מיועדים למי שמעוניינים להמשיך ללימודי דוקטורט בתחום ולכן יש בהם דגש רב על החלק התיאורטי", הוא אומר, "אנחנו היינו הראשונים להציע תואר שני שהוא יותר פרקטי, שנותן לסטודנטים ולסטודנטיות כלים רבים המסייעים להם להתפתח בקריירה, במגוון תפקידים כלכליים".

התוכנית שמה דגש על לימודי המשך בכלכלה בהיבטים מעשיים, ומעמיקה בתכנים שיקנו לסטודנטים ידע רלוונטי לניתוח כלכלי יישומי בתחומי הכלכלה השונים. כך, כוללת התוכנית קורס ניהול סיכונים בחברות פיננסיות, קורסים העוסקים בנושאים כלכליים נבחרים מעולם ה-Big Data, קורס ניתוח עלות תועלת, קורס אקונומטריקה יישומית ועוד. "כל אלו קורסים שמשפרים את היכולת של הלומדים לבצע עבודה כלכלית מתקדמת, כמו ייעוץ כלכלי – עבודה המחייבת יישום של תאוריה כלכלית ומודלים כמותיים לצד העברת מושגים, מסקנות והמלצות באופן בהיר".

לדברי פרופ' סיניבר, התוכנית מיועדת למועמדים בוגרי תואר ראשון בתחומי כלכלה וניהול, מנהל עסקים ותעשייה וניהול. "כ-30% מהסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית מגיעים מהמגזר הציבורי ו-70% מהמגזר העסקי", הוא אומר, "ו-90% מהם עובדים במקביל ללימודים".

התוכנית, הפרוסה על פני שנה שלמה וכוללת 3 סמסטרים (כולל סמסטר קיץ), הינה כאמור תוכנית היברידית. "עד לתקופת הקורונה הלימודים במסגרת התוכנית היו יומיים בשבוע – יום אחד בשעות אחר הצהריים-ערב ובימי שישי, ובשני הימים הסטודנטים הגיעו לקמפוס", מסביר פרופ' סיניבר. "בתקופת הקורונה עברנו ללמידה מרחוק, כמו כולם. אחרי הלימודים התחלנו ליישם למידה היברידית כי ראינו שהמסגרת הזו נוחה לסטודנטים". כעת מתנהלים הלימודים יום אחד באמצע השבוע בשעות אחר הצהריים-ערב בזום, ובימי שישי הלימודים מתנהלים בקמפוס המכללה. "רוב האנשים שלומדים אצלנו הם אנשים עובדים, כאמור", אומר פרופ' סיניבר, "בנוסף, חלקם כבר בעלי משפחות. הגמישות הזו מאוד נוחה להם. לפני שעשינו את השינוי, הסטודנטים היו צריכים לצאת באמצע השבוע כבר בשעה 14:00 כדי להגיע ללימודים בזמן, וזה לא פשוט כשעובדים במשרה מלאה".

הקשר האישי בין המרצים לסטודנטים לא נפגע

לדברי פרופ' סיניבר למידה היברידית מתגלה כיעילה מאוד, לצד היותה נוחה לסטודנטים. "הקשר האישי בין הסטודנטים למרצים נשמר מפני שאנחנו כן מקיימים לימודים פרונטליים", הוא אומר, "וכך גם בין הסטודנטים לבין עצמם". בנוסף, הסמסטר השלישי ללימודים, סמסטר הקיץ, מוקדש כולו לפרקטיקום, ומסגרת זו מחזקת את הקשרים בין הסטודנטים ומאפשרת יצירת נטוורקינג חשוב. "בפרקטיקום הסטודנטיות והסטודנטים עושים עבודה מעשית, לעיתים בחברות בהן הם עובדים. במסגרת הזו, הם נחלקים לקבוצות של מספר סטודנטים ומבצעים פרויקטים ייעוציים-כלכליים שונים. זו מסגרת שמאפשרת שילוב של החומר הנלמד, בחינת יישומו במציאות והתנסות בעבודת צוות שהיא חשובה להתפתחות האישית והמקצועית שלהם", מסכם פרופ' סיניבר.