דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מעצבים את תכניות הדגל של "קשת"

סטודנטים לעיצוב הציעו קונספטים חדשים ויצירתיים לתכניות מוכרות דוגמת "ארץ נהדרת", "חי בלילה", "הכוכב הבא", "עובדה" ו"תכנית הבוקר של קשת"- ועיצבו אותן מחדש
תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

במסגרת שיתוף הפעולה של בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל עם זכיינית "קשת", לרגל 20 שנה לערוץ 2, סטודנטים בקורס "עיצוב לשידור", הציעו ראיונות יצירתיים וחדשניים לעיצוב אולפנים לשידור.

בהובלת המעצבים מיכאל ששון ועידו דולב, מנחי הקורס, הציעו הסטודנטים קונספטים שונים לעיצוב מחדש של אולפן השידור. העיצובים שהציעו הסטודנטים בסטודיו של מיכאל ששון, עסקו בעיצוב אולפן שידור שיוצא למרחב הציבורי ומשקף בתכנית את אווירת הרחוב. הסטודנטים נדרשו גם להמציא את הקונספט של התכנית וגם להחליט היכן ימוקם האולפן, כשהדגש הוא על החוץ והעיצוב צריך היה לשקף זאת. העיצובים בסטודיו של עידו דולב הציעו "מתיחת פנים" לתכניות קיימות. הסטודנטים לקחו מרחב אולפני מוכר וידוע, של תכניות דוגמת "ארץ נהדרת". "חי בלילה". "עובדה". "תכנית הבוקר של קשת". "הכוכב הבא" – ועיצבו אותם מחדש. כל סטודנט בחן את האולפנים הקיימים והציע להם פתרונות עיצוביים.

  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

שיתוף פעולה במסגרת קורס בתכנית לימודים הוא הוא חלק מהמגמה של אקדמיה שמובילה פרקטיקה, אשר מוביל בית הספר לעיצוב של המסלול האקדמי המכללה למינהל.

כרמלה יעקובי-וולק, הדקאן לשעבר, מסבירה: "בתוך מטריית תחום עיצוב הפנים ישנו תחום חדש ששמו: עיצוב לשידור - Broadcast Design. אנחנו היחידים בארץ שמציעים ללמוד את התחום כהתמחות ומפתחים אותו משלב העיצוב הגרפי (עיצוב עטיפה), דרך עיצוב הקונספט, חללים ומיתוג ובכך פותחים אפשרויות תעסוקה נוספות למעצבי הפנים.מדובר בארט דיירקטורינג סט דיזיין - תחום מאוד מתפתח שעוסק בעטיפת ערוצים אשר יוצרת זהות לתוכנית המשודרת. בעבר זה היה תחום שלמדו אותו דרך הפרקטיקה. היום זו התמחות לכל דבר. המטרה היא ליצור תקשורת חזותית במרחבי הפנים – מעיצוב האולפן ועד הלוגו והעטיפה של הערוץ. בעולם קיים התחום משנות השישים ובארץ עוסקים בעיצוב סטים של פרסומות משנות התשעים. היום כולם מבינים שהמעצב נמצא גם בצוות ההיגוי, גם חלק מהפורמטים, מיצירת לוק אנד פיל. האסטרטגיה העיצובית חשובה בדיוק כמו התוכן".

לחזרה לעמוד תקשורת חזותית במרחבי הפנים >>