דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

על התכנית

חושבים להגיש מועמדות למשרה בחברה בין לאומית או רוצים להקים מיזם עם קשרים בחו"ל?

המסלול האקדמי המכללה למנהל מציע לסטודנטים בתואר ראשון ושני את תוכנית GO-GLOBAL. באמצעות התכנית תקבלו כלים ומיומנויות לקידום קריירה גלובלית.
כל הקורסים בתכנית מוצעים מטעם היחידה הבינלאומית ונלמדים בשפה האנגלית.
סגל התוכנית מורכב מאנשי מקצוע עם רקע בינלאומי עשיר בתחומם.

The Courses

This is an introductory labor economics course. We will discuss models for behavior, incorporating labor supply (by workers) and labor demand (by firms). We will investigate how wages are determined; how to measure employment and unemployment; what causes unemployment; whether, and how, immigration affects the domestic labor market; who the losers and winners from immigration are; evidence and measurement of labor market discrimination; and how effective governmental policies, such as minimum wage and affirmative action rulings, are.
Through the interaction of labor supply and labor demand, we want to understand the market process of wage and employment determination; to analyze the effect of labor market imperfections and government policies on wages and employment (the incentive to work); and to be able to combine formal behavioral models with empirical evidence to explain various labor market phenomena.

Lecturer – Prof. Muhammad Asali

Course dates and time: Wednesday 18:00-19:30

The course delves into the psychological foundations of political phenomena in a global context. Students will analyze the psychological factors that shape political ideologies, public opinion, decision-making processes, and leadership dynamics across diverse international settings. Through this course, students will develop a nuanced understanding of how psychology intertwines with politics, influencing individuals and societies on the world stage.

Lecturer – Mr. Gil Hoffman

Course dates and time: Thursday 16:00-17:30

This course aims to introduce students to the challenges that startup founders and managers experience when facing the tasks of defining and explaining their innovative ideas and the ways they intend to monetize them. The course will focus on the Lean Canvas Model – an actionable and entrepreneur-focused business plan, that deals with problems, solutions, key metrics, and competitive advantages. Different aspects of the Lean Canvas Model will guide us through the most relevant challenges. Working in groups, the students will implement their newly acquired knowledge using an existing (or imaginary) innovative idea and create a Lean Canvas Model for it.

Lecturer – Mr. Daniel Tjoernelund
Course dates and time: Wednesday 16:00-17:30

שאלות ותשובות

בסיום מסלול GO-Global יזכו הסטודנטים:
- בארגז כלים של ידע, ביטחון וכישורים המתאימים לתפקידים הדורשים נקודת מבט בינלאומית, להגיש מועמדות למשרות בחברות רב לאומיות או לשקול להקים מיזמים גלובליים משלהם.
- ייעוץ והכשרת מיומנויות להתמחות בחברות רב לאומיות בארץ ובחו"ל
- אינטראקציה ופעילויות עם סטודנטים בינלאומיים בקמפוס
- מפגשים קבוצתיים אינטימיים עם אנשי מקצוע מובילים מבקרים מרחבי העולם.

- סטודנטים לתואר ראשון מכלל בתי הספר מדי כל שנה
- סטודנטים לתואר שני
- סטודנטים עם אנגלית ברמה טובה מאוד

לפרטים נוספים

סמארה נאדלר סגל - מנהלת היחידה הבינלאומית

אתר זה משתמש בקבצי Cookies לשיפור חווית הגלישה. המשך השימוש באתר או סגירת ההודעה מהווה הסכמה לתנאי שימוש