דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תחרות הגישור מטעם ה-ICC נבחרת 2018

בלוג משלחת הסטודנטים של הפקולטה למשפטים

התחרות בפריז מטעם ארגון ה-ICC הייתה חוויה חד פעמית והייתה לנו הזכות לקחת בה חלק.

התחרות מגוונת ומאתגרת, לאורך כל שלביה: שלב ההכנה ארך כחצי שנה בליווין הצמוד של שתי המאמנות שלנו - ד"ר קרני פרלמן וגב' רבקה אלבק-סלומון. במהלך שלב ההכנה הכרנו ולמדנו את דיני המשפט המסחרי הבינלאומי, ערכנו מחקר משפטי וכן בנינו אסטרטגיות וטקטיקות לטיפול בסכסוכים משפטיים שהובאו בפנינו מטעם ארגון ה-ICC תוך שימת דגש על פיתוח כישורי גישור ושיח שיתופי. שלב ההכנה לתחרות היה מאוד מקצועי וכן בנוי משלבים רבים – מה שעזר לנו להטמיע את עקרונות הגישור, השונים מעולם המשפט הקלאסי; במהלך ההכנה נדרשנו לעבודה קבוצתית וגם עבודה עצמית, במהלכה עבדנו ביחד כנבחרת על ניתוח הקייסים וכן בניית תכנית ייצוג, ניסוח שאלות ובעיקר למידה אינטנסיבית ומעמיקה של עולם גישור הסכסוכים המסחרי.

התחרות עצמה היא עולם ומלואו - ראשית, התחרות בפריז ומתנהלת בשפה האנגלית מול מתמודדים מכל רחבי העולם כך שאוטומטית הרגשנו את העוצמה ואת הכבוד שיש לנו לייצג את המכללה ואת ישראל. הנבחרות כולן מורכבות מסטודנטים למשפטים ואנו התמודדנו מול ארבע נבחרות מעולות: אוניברסיטת Fordhamמניו-יורק; אוניברסיטה מקרקוב; אוניברסיטה מווינה ואוניברסיטה מסאו-פאולו. במהלך הסשנים, הצגנו טיעונים משפטיים מול פאנל שופטים המורכב מאנשי משפט ברמה הגבוהה ביותר, מכל רחבי העולם.

במהלך הסשנים בתחרות הרגשנו את הרמה הגבוהה של הנבחרות העומדות מולנו; ניכר היה כי כולן השקיעו מאמצים רבים להתכונן בצורה הטובה ביותר לתחרות וכן כי כל הנבחרות רוצות דבר אחד והוא כמובן לנצח! האווירה הספורטיבית, ההשקעה העצומה של ארגון ה-ICC כן ההירתמות של כלל הנבחרות, של ארגון ה-ICC ובעיקר של המאמנות שלנו – יצרו אווירה תחרותית כיפית והדרייב להיות הטובים ביותר בער בכולם – וזה הופך את התחרות לכל כך מיוחדת.

לאחר הסשנים, יצא לנו גם לשוחח ולרקום קשרים עם יתר המתמודדים, עם השופטים ועם חברי אקדמיה אחרים מכל רחבי העולם – אם במסיבות הקוקטייל המפוארות בהן השתתפנו ואם בהזדמנויות אחרות. כמובן שבזמננו הפנוי הסתובבנו בפריז המדהימה, שהיא כשלעצמה משרה על כל חווית ההשתתפות בתחרות את הקסם שלה.