דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

הסטארט- אפ של הבוגר אבירם ברג

החברה בה משמש אבירם ברג CTO ושותף מייסד, השלימה לאחרונה גיוס של 7 מיליון דולר. איך תרמו הלימודים במסלול אב"צ להתפתחות הקריירה שלו?

אבירם ברג הינו צעיר מרשים ביותר. הוא בן 29, מייסד ו-CTO של חברת Slice Global, סטארט-אפ שהשלים לאחרונה גיוס של 7 מיליון דולר.
המערכת של Slice Global מאפשרת לחברות להעניק אופציות ומניות לעובדים וליועצים שלהם, המועסקים במדינות שונות בעולם, בהתאמה לדרישות המיסוי במקום בו הם נמצאים. נכון להיום, הסטארט-אפ בו הוא שותף, יודע לתת מענה לחברות ב-23 מדינות שונות בעולם.
הסטארט-אפ אותו הקים, אגב, מגייס בימים אלו (אפריל 2024) עובדים חדשים. 

מסלול ברור מגיל צעיר

ברג החל כבר בילדותו במסלול שאפתני. הוא עשה בגרות מוגברת בפיזיקה, באלקטרוניקה, במחשבים ואפילו הגביר את לימודיו בתושב"ע ל-5 יחידות. "התחלתי במהלך התיכון ללכת לכל מיני תכניות אקסטרה מטעם בית הספר וכך זכיתי במקום השני באולימפיאדת החלל ע״ש אילן רמון, במקום הראשון בתחרות שיזמה חברת 'נס טכנולוגיות', ובעוד חידונים ארציים ותחרויות", הוא מספר.

כמו צעירים מוכשרים אחרים, ברג התקבל למסלול צבאי ייחודי, שאפשר לו להתפתח וללמוד במקביל. "התחלתי ללמוד באוניברסיטה העברית הנדסת מחשבים ופיזיקה כי רציתי להתקדם לפני הצבא", אומר ברג, "שם נחשפתי לעולם היזמות והסטראטאפים והחלטתי שזה הכיוון שאליו אני שואף".

"חיפשתי מקום שיאפשר לי עיסוק בצד היזמי"

אבל ברג חיפש לדייק את המסלול שלו. "למכללה למינהל הגעתי כשחיפשתי מקום שיאפשר לי עיסוק בצד היזמי", הוא מספר, וכך במקביל לשירות הצבאי השתלב ברג בתוכנית אב"צ (אקדמיה בזמן צבא). "במכללה מצאתי פתיחות לעיסוקים שלי, עודדו אותי להמשיך בדרך שלי, תוך הקפדה על השלמת המשימות לקראת התואר. המרצים דירבנו אותי לכתוב מאמרים ולהמשיך ביזמות כל העת, במקביל למטלות הלימודיות".

במסגרת הלימודים בפקולטה למדעי המחשב, בחר ברג את ההתמחות בתחום הסייבר. בהתמחות זו מעמיקים הלומדים והלומדות בעולם הסייבר בפן התיאורטי ובפן המעשי, וכן גם בצד ההתקפי וגם בצד ההגנתי. בצד התיאורטי הם לומדים את היסודות הנדרשים על מנת לקבל הבנה רחבה יותר של עולם הסייבר ושל האלמנטים הרבים המרכיבים אותו. בפן המעשי, הם מתרגלים התקפות שונות ושימוש בכלי הגנה שונים כנגד מגוון של התקפות, כולל התקפות מורכבות ומתקדמות.

לעוף - אבל גם להישאר במסגרת

תוך כדי הלימודים ובעידוד אחד המרצים שלו, פרסם ברג מאמר בכנס של IBM. במקביל השתתף בתחרויות שונות, וגם נטל חלק במרכז היזמות של המכללה. "המרצים נתנו עדיפות לכל הדברים האלה, ובכל תחרות שיצאנו אליה קיבלנו תמיכה מהמכללה שאפשרה לנו לעמוד גם במשימות האקדמיות שלנו", הוא מספר.

כך, לאורך הלימודים במכללה, הוא השתתף בפרויקטים ייחודיים כמו תוכנית יוקרתית במסגרת האוניברסיטה של נאס"א, עבודה במרכז סייבר בגרמניה וגם תחרויות גלובאליות שונות בתחום היזמות. ברג מחמיא במיוחד לד"ר נצר זיינדברג, אחד המרצים בפקולטה, שלדבריו עשה כל שביכולתו לפתוח בפניו דלתות. "הוא דחף אותי להגיש מאמרים, עודד אותי לגשת לתחרויות, השיג מהמכללה משאבים שונים לניסויים שעשיתי, ועזר בכל מה שהייתי צריך".

על הפקולטה הוא אומר כי הייתה לה תרומה משמעותית לידע שלו. "לכל מה שלמדתי וגם לאופן שבו למדתי במכללה, הייתה תרומה הוליסטית לידע שלי. המסלול הייחודי הזה עזר לי להתקדם בכמה מישורים במקביל, כדי להגיע למטרה", הוא אומר, "עבור מי שעושים דרך פחות סטנדרטית, וחייבים לצאת מהשבלונה, המציאות מחייבת שיהיו לידם אנשים שיעזרו להם לעוף אבל גם להישאר במסגרת. במכללה עודדו אותי להשלים את התואר, לעמוד במטלות האקדמיות שלי לצד תמיכה מתמשכת בבחירות האחרות שלי. במקומות אחרים זה כנראה פחות אפשרי. במכללה הבינו את הצרכים המדויקים שלי, והתאימו את עצמם ליכולות שלי, כדי לעזור לי להצליח".


אבירם ברג, מייסד ו-CTO של חברת Slice Global, בוגר הפקולטה למדעי המחשב