דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מועדון המפתחים: יוצאים לשוק עם "תיק עבודות"

במפגשים של המועדון, יוזמה של סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב ובתמיכתה, מתנסים המשתתפים והמשתתפות בפרויקטים מעשיים וצוברים ניסיון מקצועי

כאשר מדובר בחיפוש עבודה - לניסיון אין תחליף. גם בתחומים בהם הביקוש לעובדים גבוה יחסית, ברוב המקרים יעדיפו מעסיקים לקלוט עובדים ועובדות בעלי ניסיון תעסוקתי כלשהו.

בפקולטה למדעי המחשב מייצרים עבור הסטודנטים והסטודנטיות הזדמנויות רבות לצבור ניסיון מעשי עוד במהלך הלימודים. אחת מהיוזמות האלו היא "מועדון המפתחים", יוזמה של סטודנטים וסטודנטיות, המתקיימת בתמיכת הפקולטה.

המועדון הפועל כבר מספר שנים מופעל על ידי סטודנטים של המכללה, ובנוסף מלווים את פעילותו מנטורים ומנטוריות - כולם בוגרי הפקולטה למדעי המחשב. מטרת המועדון לסייע לסטודנטים וסטודנטיות לרכוש ידע ולהתפתח בתחום ה-Web FullStack. במסגרת הפעילות בו הם רוכשים ידע רלוונטי להתפתחות מקצועית בתחום: הם מתנסים בכתיבת קוד יעיל, קריא ותקין, תרגול פרקטיקה של קוד, ועל ידי כך מייצרים תיק עבודות אישי המכיל פרויקטים מתקדמים, וצוברים הבנה עמוקה של טכנולוגיות קיימות וחדשות.

בשנת הלימודים הנוכחית מובילים את המועדון הסטודנטים דניאל מרגולין, עידן אסייג ויובל אופק. אסייג מספר כי הצטרף למועדון בשנת הלימודים שעברה כמשתתף מן המניין. "אחרי שסיימתי את המועדון, ובזכות הניסיון שצברתי במסגרתו, מצאתי עבודה בתחום - כמפתח פרונט באלתא. מתוך ההכרה, החשיבות של הפעילות הזו והרצון לסייע לסטודנטיות וסטודנטים אחרים, החלטתי לקחת עלי את ההובלה שלו".

המועדון מאפשר למשתתפים ולמשתתפות בו כאמור להתנסות בפרויקטים מעשיים שונים. "למעשה, כל מי שמתקבל למועדון - מגיע ללא ידע בתחום זה. במהלך השנה הם לומדים איך בונים אתר מאפס, ובהמשך מתעמקים בכל מה שקשור לצד ה- Back end- צד השרת", אומר אסייג, "לקראת סוף השנה הם עושים פרויקט גדול שמחבר בין שני העולמות האלו". הפרויקט הזה, הוא מסביר, משמש אחר כך כחלק מתיק העבודות של הסטודנטים והסטודנטיות אותו הם יכולים להראות למעסיקים פוטנציאליים בראיונות עבודה.

התנסות שפותחת דלתות

המועדון פתוח בפני סטודנטים מכל שנות הלימוד, בהתאם לעמידה במבחן קבלה. השנה ניגשו למבחנים כ-130 סטודנטים וסטודנטיות והתקבלו אליו כ-50. בשנת לימודים רגילה נערכים במסגרת המועדון 24 מפגשים. השנה, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", מספר המפגשים יהיה מצומצם יותר. "את הפעילות מלווים 10 מנטורים, ואני ביניהם", אומר אסייג, "לכולם יש כמובן ניסיון מקצועי, ואנחנו משתדלים שכל מנטור יגיע מתחום אחר".

מי שמשמש כמנטור במועדון הוא בר שושני, בוגר של הפקולטה העובד היום בחברת מג'יק. "אני אוהב את הפעילות הזו ומאוד מאמין בה", הוא אומר, לדבריו ההשתתפות במועדון תורמת רבות לסטודנטים ולסטודנטיות בתהליך חיפוש העבודה. "כבוגר של המועדון, חוויתי על בשרי את התרומה האדירה שיש להתנסות שצוברים בו, ואני מרגיש מחויבות ואחריות כלפי המועדון. לצד התרומה האדירה שיש לפעילות הזו, לניסיון המקצועי של המשתתפים בו, ולאפשרות שלהם ליצור לעצמם תיק עבודות, המועדון מספק דבר נוסף - הוא מייצר קהילה של מפתחים. אנשים שמסיימים את המועדון נשארים בקשר, עוזרים אחד לשני ותומכים אחד בשני במסגרות שונות".

מתניעים את הפעילות בחברת Nielsen

שושני והמנטורים הנוספים לקחו חלק באירוע ההתנעה של פעילות המועדון בשנת הלימודים הנוכחית. האירוע היה מיני האקתון והתקיים במשרדי חברת Nielsen שבמתחם שרונה. "מי שאירח את האירוע הוא אחד המנטורים במועדון, אף הוא בוגר של המכללה", אומר שושני.

באירוע השתתפו כ-30 סטודנטים וסטודנטיות ומטרתו היתה לסייע להם להתקדם עם פרויקטי הגמר שלהם. שושני מציין כי האירוע כלל פאנל של שאלות ותשובות עם עובדים בחברה, ואחריו התחלקו הסטודנטים והסטודנטיות לקבוצות עבודה והחלו לעבוד על הפרויקטים שלהם, כשעובדים מהחברה והמנטורים עוברים ביניהם ומסייעים להם. "לאירוע היו כמה תרומות חשובות לסטודנטים", הוא אומר, "קודם כל - זה שינוי אווירה. לצאת מהכיתה/מעבדה ולהיות במשרדים של חברת הייטק - זה נתן להם טעימה של איך נראים החיים בתעשייה הזו. בנוסף, היתה להם הזדמנות לשמוע ממקור ראשון איך נראית העבודה כמתכנת בחברת הייטק, איך נראה סדר היום, מה ההתמודדויות".

להשתתפות במועדון המפתחים יש תרומה רבה, מאמין שושני. "ההשתתפות במועדון מאפשרת לצבור המון ידע וניסיון שהוא נוסף לידע והניסיון שצוברים במסגרת הלימודים עצמם. השאיפה שלי היא שבשנים הבאות נוכל לייצר האקתונים אליהם יגיעו מגייסים ויוכלו לגייס כבר במהלכם את הסטודנטים והסטודנטיות המשתתפים במועדון".


עידן אסייג, ממובילי מועדון המפתחים, הפקולטה למדעי המחשב