דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

40% מעובדי Cogniteam שהשלימה באחרונה גיוס הון - בוגרי המכללה

ד"ר יהודה אלמליח, מייסד החברה ומנכ"לה, ומרצה בכיר בבית הספר למדעי המחשב של המכללה: "כמרצה במכללה ברור לי שהסטודנטים יוצאים לשוק העבודה עם בסיס איתן"

לא תמיד קל למי שמסיימים לימודים למצוא עבודה מיד לאחר לימודיהם, גם כשמדובר בתחום בו הביקוש לעובדים רב, כמו ענף ההייטק. לכן, העובדה כי כ-40% מעובדי חברת Cogniteam הם בוגרי המכללה והשתלבו בה עוד במהלך לימודיהם - היא מרשימה, ללא ספק.

Cogniteam, הפועלת בתחום הרובוטיקה, הוקמה לפני כ-11 שנה ומעסיקה כיום כ-20 עובדים, מהם 8 בוגרי המכללה. החברה, שמצויה כעת בתהליך פיתוח של מוצר חדש, אף השלימה באחרונה גיוס הון של 4.2 מיליון דולר. ד"ר יהודה אלמליח, מייסד החברה ומנכ"לה, משמש כמרצה בכיר במכללה למינהל, ובעבר כיהן כדיקן בית הספר למדעי המחשב. לדבריו, העובדה שהוא בקשר ישיר עם הסטודנטים מאפשרת לו לזהות כאלו בעלי פוטנציאל להשתלבות בחברה. "בין אם זו סטודנטית ששואלת שאלות מבריקות, או סטודנטים שאני רואה את כמות ההשקעה שלהם בלימודים", הוא אומר, "כמי שמלמד במכללה יש לי יתרון משמעותי. אני יכול להשיג את הסטודנטים הטובים. במשך הלימודים אני נחשף לאופי שלהם, לסגנון שלהם. זה לא כמו ריאיון של חצי שעה, יש לי סמסטר שלהם להתרשם מהם, לקלוט את אלו עם הברק בעיניים".

אחת מהעובדים האלו היא לין אזן, העובדת בחברה מפתחת תוכנה. אזן הצטרפה לחברה במהלך השנה השנייה לתואר. "יהודה היה המרצה שלי בקורס אלגוריתמים", היא אומרת, "באחד הקורסים שאלתי איזו שהיא שאלה והוא ביקש ממנו לבוא למשרד בתום השיעור. בפגישה במשרד הוא שאל אם הוא יכול לעניין אותי בתפקיד אצלו בחברה. כמובן שהתנפלתי על ההזדמנות".

אזן אומרת כי העובדה שהתואר כל כך מקיף, סייעה לה להשתלב בחברה. "הגעתי ללימודים ללא רקע בתכנות ומאוד חששתי מזה, אבל לימדו אותנו הכל מאפס. הקורסים מאוד פרקטיים - גם התיאורטיים. בנוסף, ההתמחות שלי היתה בבינה מלאכותית וזה מאוד רלוונטי לעבודה שלי בחברה". לדבריה הקשר האישי עם המרצים במכללה והיחס האישי אף הם מאוד תרמו ליכולת שלה להתקדם ולרכוש את הידע הרלוונטי. "יכולתי להתקבל ללימודים באוניברסיטה, אבל חיפשתי מקום עם יחס חם ואישי, מקום שבו יש תמיד למי לפנות".

בוגר נוסף של המכללה העובד בחברה הוא יונתן לנגר, שלמד בה במסגרת מסלול אל"צ (אקדמיה לפני צבא). לנגר, העובד ב- Cogniteam כמתכנת במחלקת המחקר, החל לעבוד בה עם סיום הלימודים, ויעבוד בה עד לגיוסו לצבא. "שני חברים ללימודים שהתחילו לעבוד בחברה וראו שמחפשים בה עוד עובדים, והמליצו עלי", הוא מספר. "העבודה פה חשפה אותי לתחום שהוא חדש יחסית עבורי, רובוטיקה, אבל אני מרגיש שהכלים שקיבלתי בפרויקטים השונים שעשינו במהלך הלימודים, סייעו לי ללמוד את התחום הזה בקלות יחסית", הוא אומר.

פרויקט הגמר המצטיין שסייע במציאת עבודה

שני בוגרים נוספים שהצטרפו לחברה עוד במהלך לימודיהם הם ירין מירון, המשמש בה כמפתח Front-End, ואליאור דיירי, המשמש מפתח Back-End. מירון ודיירי מספרים על עצמם כי היו מהסטודנטים שהשקיעו מאמצים רבים במהלך התואר. "המכללה נתנה לנו כל מה שצריך בשביל להצליח, מבחינת רמת ההוראה, וגם בהיבט של העזרה לכל פנייה שלנו", אומר מירון, "אבל יש גם המון אחריות אישית. שנינו למדנו המון למבחנים והשקענו בעבודות. המטרה שלנו לא היתה רק לעבור את התואר, אלא להצליח", הוא מדגיש.

דיירי מציין כי ההשקעה הזו הפכה את פרויקט הגמר שלהם לאחד מהפרויקטים המצטיינים, מה שמשך את תשומת ליבו של ד"ר אלמליח. "יהודה פנה אלינו, הציע לנו עבודה וזימן אותנו לראיון עבודה רשמי, ובסוף התקבלנו", הוא מספר. לדבריו, העובדה כי המרצים בתכנית הם בכירים בתעשייה מסייעת מאוד, מכיוון שהם מחוברים לשטח ומלמדים את הכלים המתקדמים ביותר, וגם נותנים הצצה למה שקורה בתעשייה. "מבחינת המכללה קיבלנו הכל כדי להצליח. אם זה מקומות ללמוד בהם יחד מחוץ לשעות ההרצאות, ועד שרת שבנו לנו עבור האפליקציה שפיתחנו בפרויקט הגמר. זה ממש לא דברים שמקבלים בכל מוסד".

"כמרצה שמלמד במכללה ויודע מה מרצים אחרים מלמדים בה, יש לי את היכולת להעריך את הרמה הגבוהה בקורסים השונים", אומר ד"ר אלמליח, "ברור לי שהסטודנטים של המכללה יוצאים לשוק העבודה עם בסיס איתן, ושתכנית הלימודים המיוחדת של המכללה נותנת מעטפת שלמה".