דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לימודי ערב במדעי המחשב - שילוב מנצח

מסלול הערב של הפקולטה למדעי המחשב מאפשר לסטודנטים לשלב בין לימודים, עבודה וחיים פרטיים בצורה יעילה

סטודנטים רבים משלבים בתקופת הלימודים גם עבודה, במשרה חלקית או מלאה - על פי נתוני אגודת הסטודנטים מדובר בכ-80%. כאשר מדובר בעבודה הקשורה לתחום הלימודים שילוב זה, למרות הקשיים הרבים, מספק יתרונות לא מעטים. הסטודנט צובר ניסיון רלוונטי, יוצר קשרים הכרחיים וגם יכול לבחון עוד במהלך הלימודים עצמם, האם המקצוע אותו בחר ללמוד אכן מעניין ומתאים לו.

"כמי שעובד במשרה מלאה, המסלול הנוכחי הרבה יותר מתאים לצרכים שלי. זה פשוט הרבה יותר נוח"
חן פורסילן, סטודנט לתואר ראשון במדעי המחשב

אבל השילוב אינו פשוט. הלימודים המאתגרים דורשים את מירב תשומת ליבו וזמנו של הסטודנט, ורבים מאילו שמשלבים לימודים ועבודה חשים כי הם אינם מגיעים למלוא מימוש הפוטנציאל שלהם - לא בלימודים ולא בעבודה. לכן, מסלולי הערב שמציע המסלול האקדמי המכללה למינהל מספקים פתרון אידיאלי. 
סטודנטים יכולי םלבחור במסלולי הערב בתחומים שונים, המאפשרים להם לצמצם את ימי הלימוד לפעמיים בשבוע, כאשר יום אחד מתחילים הלימודים בשעות הצהריים ונמשכים עד הערב ויום הלימודים השני הוא בימי שישי. תכניות הערב מתפרסות על 3 סמסטרים במהלך שנת הלימודים. 
"חשוב לי לשמור על מקום העבודה ולהמשיך להתפתח בו"
חן פורסילן מהפקולטה למדעי המחשב של המכללה החליט לאחרונה לעבור ללימודי ערב לתואר ראשון במדעי המחשב. פורסילן סיים את השנתיים הראשונות של התואר הראשון במדעי המחשב, במסגרת הרגילה, וכעת הוא מתחיל את שנתו השלישית במסלול הערב. "כמי שעובד במשרה מלאה, המסלול הנוכחי הרבה יותר מתאים לצרכים שלי. זה פשוט הרבה יותר נוח. גם במהלך השנתיים הראשונות עבדתי, אבל זה היה יותר מסובך לשלב בין הלימודים והעבודה", הוא אומר.
 
פורסילן, שעובד בבנק לאומי, מתכנן בתקופה הקרובה לעבור הסבה פנימית במסגרת מקום עבודתו וכך להשתלב בתפקיד הרלוונטי לתחום לימודיו. "ההסבה הזו היא הסיבה העיקרית לכך שעברתי למסלול לימודי ערב לתואר ראשון במדעי המחשב כי חשוב לי לשמור על מקום העבודה ולהמשיך להתפתח בו", הוא אומר.
פורסילן מוסיף עוד כי הכישורים הרבים שקיבל במסגרת הלימודים עד כה, תרמו לו רבות ומעריך כי עוד יסייעו לו בעתיד. "אני, אישית, לא מחפש כרגע עבודה, אבל הידע המעמיק בתכנות, ההכנה לראיונות עבודה, הקשר ההדוק עם התעשייה במסגרות שונות - כל אלו חד משמעית מספקים יתרון בשוק העבודה".