דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

כך תעברו בשלום ואף בהצטיינות את הקורסים הכי קשים

איך תתמודדו עם הקורסים היותר מאתגרים בתואר ראשון למדעי המחשב? לד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, יש כמה טיפים

תואר במדעי המחשב נחשב לאחד התארים היותר מאתגרים, בכל מוסדות הלימוד. זה תואר שתנאי הקבלה אליו גבוהים יחסית, ותכנית הלימודים עצמה נתפסת כתובענית. זאת מכיוון שבתוכנית הלימודים ישנם לא מעט קורסי ליבה מתמטיים וקורסי תיאוריה של מדעי המחשב בסילבוס מדעי המחשב הדורשים הבנה וחשיבה מתמטית.

ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי 30% מהקורסים בתכניות התואר הראשון במדעי המחשב השונות הם קורסים מתמטיים.

הקורסים הנתפסים כיותר קשים, בעיני מרבית הסטודנטים, הם אלגברה לינארית, מתמטיקה בדידה, מבוא להסתברות וחשבון אינפיניטסימלי, אבל ההתמודדות עם הקושי היא הכרחית: "החשיבה המתמטית חיונית לא רק בשל ההתמודדות עם החומר הנלמד בקורסים המתמטיים, היא חשובה גם לקורסים אחרים שאינם מתמטיים" אומר ד"ר רוכלין, "ולכן אנחנו שמים דגש רב על קורסים אלו ומספקים לסטודנטים שלנו את מרב הכלים על מנת לעבור אותם בהצלחה".

אז איך ניתן לצלוח את הקורסים האלו?

1. תגיעו: נכון, לפעמים זה פחות מסתדר להגיע להרצאות עצמן, ויותר קל לקחת סיכומי הרצאות ממי שכן טורחים להגיע, אבל לנוכחות הפיזית בהרצאות יש חשיבות רבה. ההסברים של המרצים בזמן אמת מאפשרים לכם לעקוב אחרי החומר ולזהות את הנקודות בהן אתם מתקשים. הרבה יותר קשה להשלים הרצאה, או כמה הרצאות, בדיעבד, בעיקר כשאי אפשר לבקש מהמרצה לחזור רגע על ההסבר האחרון, או "סתם" לשאול שאלה.

2. תשננו: חזרה על החומר הנלמד היא הדרך הטובה ביותר להפנים אותו. זה לא הופך אתכם לגיקים, זה רק משפר את סיכויי ההצלחה שלכם. תפתרו את המטלות שאתם מקבלים הביתה, גם אם אין עליהן חובת הגשה, תתכוננו למבחנים ברצינות, לא "על הדרך", תפתרו כמה שיותר מבחנים משנים קודמות, ותחזרו על החומר לבד - או בקבוצות.

3. תעזרו: תשתמשו בכל הכלים שהמוסד האקדמי מציע לכם על מנת לשפר את ההבנה שלכם. במכללה למינהל מספקים לסטודנטים הזדמנויות רבות להעשרה ולתרגול. למשל, בקורסים תיאורטיים רבים, בנוסף להרצאה עצמה ולתרגול שנלווה אליה, יכולים הסטודנטים להשתתף בסדנאות בהן נעשים תרגולים נוספים. לדברי ד"ר רוכלין הסדנאות עוצבו במיוחד על מנת לספק תמיכה נוספת בקורסים הנחשבים לקשים יותר.

כלי נוסף אותו מציעה המכללה לסטודנטים הוא שימוש בחונכים. במסגרת זו סטודנטים בשנה השלישית ללימודיהם משמשים כחונכים לסטודנטים בתחילת התואר הזקוקים לעזרה. החניכה מתבצעת בקבוצות של 8-10 סטודנטים, והמפגשים מתקיימים פעם-פעמיים בשבוע.

4. תרחיבו, אבל לא יותר מדי: להעשיר את הידע זה תמיד טוב, אבל צריך להיעשות במידה. "אנחנו נותנים לסטודנטים במהלך הלימודים את רוב הידע שהם זקוקים לו", אומר ד"ר רוכלין, "אין ספק כי פנייה למאגרי מידע נוספים יכולה לסייע, אבל לעיתים גם עלולה לבלבל. צריך למצוא את האיזון הנכון".