דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מהם המקצועות הכי מבוקשים היום בחברות סטארט אפ?

עלייה משמעותית בהתקפות הסייבר וכמויות אדירות של מידע - איך המגמות האלו מעצבות את הביקוש לעובדים בחברות סטארט אפ

ביקוש לעובדים הוא דבר דינמי, אבל בענף ההייטק הישראלי הביקוש הכללי לעובדים כבר שנים במגמת עלייה, כאשר מאז פרוץ הקורונה ביקוש זה הגיע לשיאים חדשים. הביקוש הגדל נובע מגיוסי ההון הרבים יחסית וההנפקות בענף, שהובילו, בין השאר, לגידול במספרם של היוניקורנים הישראליים - חברות סטארט אפ עם שווי של מיליארד דולר ומעלה. על פי נתונים, כל יוניקורן עשירי בעולם הוא חברה ישראלית, ובשנה וחצי האחרונות צמח מספרם בכ-50%.

אז כן, להשתלב בחברת יוניקורן מבטיח כנראה תנאי העסקה טובים, אבל לא רק בהן - חברות סטארט אפ ישראליות רבות משוועות לעובדים, גם בלי להיות יוניקורן, והעבודה בהן יכולה להיות מאתגרת לא פחות.

מה הם המקצועות המבוקשים בחברות סטארט אפ כיום?

ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מחלק את המשרות ל-3 עולמות תוכן מרכזיים:

  1. 1. פיתוח מערכות מידע: תפקידי פיתוח בתחום מערכות המידע הם בביקוש גבוה, כאשר בשנים האחרונות הביקוש הגובר הוא בעיקר למפתחי Full Stack השולטים בטכנולוגיות פיתוח בצד שרת ובצד לקוח. הלימודים בתכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל מעניקה לבוגרים, במסגרת התמחות Full Stack Development, היכרות עם פלטפורמות שונות, מסדי נתונים ושפות תכנות רלוונטיות הן בצד הלקוח והן בצד השרת.
  2. מדעי הנתונים: הכמויות העצומות של המידע אותם אנחנו מייצרים רק הולכות וגדלות ומחייבות פיתוח דרכים לאגור את המידע הזה, לנהל אותו, ולהפיק ממנו ערך. כפועל יוצא יש כיום ביקוש אדיר לתפקידים מגוונים בתחום מדע הנתונים, כשעיקר הביקוש מתרכז במשרות Data scientist ו- Data analyst. ההתמחות במדע הנתונים, במסגרת תכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה, מספקת ללומדים היכרות מעמיקה עם כלים ושיטות מתחום ה- Data Science וה -Big Data, ומאפשרת התנסות מעשית, לצד העמקה ברקע התיאורטי.
  3. אבטחת סייבר: תחום הסייבר תופס תאוצה בשנים האחרונות בכל העולם, עם העלייה המתמשכת בהתקפות סייבר הפוגעות בארגונים עסקיים, ציבוריים ובמדינות. ישראל הפכה למעצמת סייבר עם תעשייה רוחשת המובילה פיתוחים חדשניים, דבר המייצר ביקוש רב בקרב חברות הסטארט אפ הפעילות בתחום.

מסלול התמחות בהגנת סייבר (Cyber Security) של המכללה, במסגרת תכנית התואר הראשון במדעי המחשב, מפגיש את הלומדים עם מגוון יישומי הסקיוריטי המתקדמים ביותר, ומאפשר להם לתרגל את הנלמד בפועל באמצעות קורס מעבדה.