דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מועדון המפתחים: "מלכלכים" את הידיים בקוד

חברי וחברות המועדון, הפועל במסגרת אגודת הסטודנטים, מתנסים בפרויקטים אמיתיים המאפשרים להם לצבור ניסיון מעשי בתחום ה-Web FullStack

איך מייצרים תיק עבודות בתחום ההייטק? כיצד אפשר להגיע לראיונות עבודה עם דוגמאות לפרויקטים אמיתיים שנעשו עוד בתקופת הלימודים?

סטודנטים בבית הספר למדעי המחשב של המכללה למינהל החליטו להקים מועדון מיוחד שיסייע לחבריו ולחברותיו בדיוק בתחום זה.

DEVCLUB, מועדון המפתחים, הפועל במסגרת אגודת הסטודנטים של המכללה למינהל, הוקם ב-2020 במטרה לסייע לסטודנטים וסטודנטיות לרכוש ידע ולהתפתח בתחום ה-Web FullStack.

המועדון, שהוקם על ידי סטודנטים בשנה ג' ללימודיהם הממשיכים גם כעת, לאחר שסיימו את הלימודים, ללוות אותו, כולל כ-30 חברים וחברות שהתקבלו אליו לאחר מיונים וריאיון אישי.

בר שעיה, סטודנטית שנה ג' לתואר ראשון במדעי המחשב העומדת בראש המועדון, מציינת כי המועדון הוקם במטרה לאפשר לסטודנטים וסטודנטיות של המכללה להתנסות בפרויקטים אמיתיים. "הדרך הכי טובה לצבור ניסיון, שהוא תנאי הכרחי בקבלה לעבודה בענף ההייטק, הוא 'ללכלך' ידיים בקוד. להתנסות בפרויקטים של כתיבת קוד - וכמה שיותר", היא אומרת, "במסגרת המועדון אנחנו מתנסים בפרויקטים מגוונים מאפס, בעבודת צוות ובעבודה עצמאית, עם תמיכה של המנטורים ומנהלי ומנהלות המועדון".



דרושים: סטודנטים בעלי מוטיבציה ויכולת למידה עצמית

המועדון מקיים מפגשים אחת לשבוע בהם, ובמסגרת עבודה עצמית בבית, מתנסים הסטודנטים והסטודנטיות בפרויקטים שונים במסגרתם הם רוכשים ידע רלוונטי להתפתחות מקצועית בתחום ה-Web FullStack. הם מתנסים בכתיבת קוד יעיל, קריא ותקין, תרגול פרקטיקה של קוד, ועל ידי כך מייצרים תיק עבודות אישי המכיל פרויקטים מתקדמים, וצוברים הבנה עמוקה של טכנולוגיות קיימות וחדשות. עבור כל אחד מהפרויקטים שהם עושים הם מקבלים תמיכה לאורך כל הדרך מהמנטורים ומנהלי המועדון, הזמינים להם גם בין המפגשים עצמם.|

בנוסף למפגשים השבועיים, המועדון מקיים האקתונים, הדרכות בנושאים שונים, סיורים, מפגשי גיבוש ועוד.

ההשתייכות למועדון מאפשרת לסטודנטים והסטודנטיות החברים בו להיות חלק מקהילת מפתחים, ולצבור ניסיון רלוונטי לשוק העבודה. ולראייה- כל בוגרי השנה הראשונה של המועדון כבר עובדים בתעשיית ההייטק.

"העבודה העצמית היא בעלת חשיבות רבה", אומרת שעיה, "בכל שבוע מתמודדים עם משימה שונה, מאתגרת, על ידי למידה עצמאית והמון התנסות. לכן סטודנטים וסטודנטיות הרוצים להצטרף למועדון חייבים להיות בעלי מוטיבציה גבוהה, יכולת למידה עצמית והתמדה".