דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

שגרירים להיערכות למצבי חירום

משלחת של סטודנטים מבית הספר למדעי המחשב השתתפה בהאקתון בנושא היערכות לשעת חירום שנערך באוניברסיטה הסינית XIHUA - זו השנה השנייה ברציפות

משלחת של 6 סטודנטים מבית הספר למדעי המחשב של המסלול האקדמי המכללה למינהל חזרה באחרונה מהאקתון בשנגדו שבסין.

המשלחת, אותה ריכזה וליוותה ד"ר גלית חיים, סגנית דיקאן בית הספר למדעי המחשב, השתתפה בהאקתון באוניברסיטה הסינית XIHUA, הנערך בשיתוף עם המכללה למינהל זו השנה השנייה ברציפות. במסגרת ההאקתון, שנושאו השנה היה היערכות לשעת חירום, נדרשו הסטודנטים לייצר פתרונות לבעיות בנושא זה בזמן קצר של 30 שעות. הסטודנטים שנטלו חלק במשלחת הם: שניר ניסן, לין כהן, אור קריכלי, אוריין עמר, אביב משה וגיא כהן.

בהאקתון השתתפו 16 צוותים. כל צוות היה מורכב מ-4 סטודנטים סינים מאוניברסיטאות שונות במחוז סיצ'ואן, וסטודנט זר אחר. הסטודנטים הזרים היו הסטודנטים של המכללה למינהל, סטודנטים מהמרכז הבינתחומי, אוניברסיטת בן גוריון וסטודנטים מגרמניה.

שניר ניסן, סטודנט בשנה ג' בבית הספר למדעי המחשב, זכה עם הצוות שלו במקום הראשון בהאקתון. אב הטיפוס שבנה הצוות הינו מערכת שמטרתה לספק מידע לשלטונות על תגובות הציבור לטיפול באירועי חירום. המערכת שואבת מידע מהרשת החברתית הסינית weibo ומנתחת את התגובות השונות של המשתמשים - מתגובות חיוביות ועד שליליות - תוך יכולות לבצע פילוח לפי אזור מגורים, גיל, תאריכים ועוד. "הכלי הזה יכול לתת למקבלי החלטות מבט מקיף על דעות האוכלוסייה לגבי אירוע בודד/מספר אירועים, ולסייע להם לנקוט באמצעים מתאימים על מנת להשפיע על דעת הקהל", מסביר ניסן.

  • תואר ראשון במדעי המחשב | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון במדעי המחשב | המסלול האקדמי המכללה למינהל

"אתגר תרבותי אדיר"

לדברי ניסן, ההתנסות כולה היתה מעשירה ומלמדת. "הייתי הסטודנט הזר היחיד בצוות שכולו סטודנטים סינים. זה היה אתגר תרבותי אדיר לעבוד עם סטודנטים שמגיעים מתרבות שונה לחלוטין, ומתקשרים בשפה שונה לחלוטין. בנוסף, האתגר הטכנולוגי איתו נדרשנו להתמודד היה מרתק, ולמדנו המון מהמנטורים והמרצים שליוו אותנו".

ד"ר חיים, אשר הייתה מנטורית ושופטת בהאקתון, נשאה את נאומי הפתיחה והסיום באירוע, והשתתפה בפורום המקצועי שליווה אותו, מציינת כי מבחינת הסטודנטים שהשתתפו בהאקתון מדובר בהתנסות בעלת ערך מוסף אדיר. "במהלך התואר נדרשים אומנם הסטודנטים להגיש פרויקטים ומטלות, אך בהאקתון הם נדרשו לפצח פרויקט ולהגיש אב טיפוס עובד בזמן קצר מאוד של 30 שעות בלבד", היא אומרת, "בנוסף, בתוך מסגרת הזמן המאוד לחוצה הזו - כל אחד מהסטודנטים שלנו צוות לקבוצה של סטודנטים סינים והיה צריך גם להתמודד עם פער חשיבתי ותרבותי גדול, כמו גם קשיי השפה. כמו כן, עצם העובדה שמדובר בסין והטכנולוגיה והרשתות החברתיות שאנחנו מכירים אינן קיימות שם - אף היא יצרה אתגר טכנולוגי מעניין שיש להתמודד איתו".

ד"ר חיים מציינת כי הסטודנטים של המכללה התמודדו עם הקשיים האלו בצורה מרשימה והגיעו להישגים יפים. בנוסף, האירוע כולו סוקר בכלי התקשורת הסינים, וזכה לחשיפה מרשימה. כמו כן, זכו הסטודנטים והצוות המלווה אותם להכרת תודה מקונסול ישראל בשנגדו שבסין שציין כי השתתפותם תרמה תרומה מכרעת להצלחת האירוע. הקונסול, רן פלג, ציין כי האירוע מהווה מודל לחילופי ידע, מרצים וסטודנטים בין המדינות. "הסטודנטים שלנו יודעים לחשוב מחוץ לקופסה, והם העלו הרבה רעיונות מוצלחים. האירוע כולו היה הצלחה גדולה וסייע לנו לייצר תשתית חשובה לקשר עתידי מתמשך", היא אומרת.

  • תואר ראשון במדעי המחשב | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון במדעי המחשב | המסלול האקדמי המכללה למינהל