דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לימודי פינטק (Fintech) - טכנולוגיות פיננסיות

פינטק (Fintech) -קורס בטכנולוגיות פיננסיות במסגרת תואר ראשון במדעי המחשב
תואר ראשון במדעי המחשב | המסלול האקדמי המכללה למינהל

אודות הקורס בפינטק (Fintech) - טכנולוגיות פיננסיות

תחום ה-fintech (קיצור של Financial Technologiesמחולל שינוי מהפכני בסקטור הפיננסי על כל ענפיו, משנה מודלים עסקיים קיימים, מגדיר מחדש שירותים ומוצרים פיננסיים, מקדם שינוי אסטרטגי בהרכב השחקנים וחוקי המשחק של הסקטור, ומגדיר מחדש את הדרך בה הצרכנים יצרכו בעתיד הקרוב שירותים פיננסיים, אמצעי תשלום, או ינהלו חסכונות. 
אפליקציות כמו Bit, מטבעות דיגיטליים, שרותי RoboAdvisers, או אפליקצית הביטוח Lemonide הם רק מספר דוגמאות לשינויים שאנו רואים כבר היום בתחום זה.

מבחינת השלב באבולוציה של תחום הפינטק, על פי כל המומחים, אנו נמצאים רק בתחילת עידן הפינטק, מקביל לראשית עידן האינטרנט, בו קמו חברות חדשניות כמו eBay, Yahoo, ו-Amazon וסימנו את הדרך לאחרים.
בקורס זה הסטודנטים ייחשפו לתחומים המרכזיים בתעשיית הפינטק, כמו כן נסקור את האתגרים והבעיות שמשוועות לפתרון, איתם מתמודדת תעשיית הפינטק מתוך כוונה לפתוח גם נושאים אלה לפרויקטי סטודנטים. בחירת נושא הפרוייקטים תעשה מתוך תחום רחב של נושאים, בעלי זיקה לאחד התחומים המרכזיים בהם עוסקת תעשיית הפינטק. יש כוונה ליצור קשר בין פעילות המעבדה בנושא הפינטק, לחברות פינטק המובילות בארץ, כך שחלק מהפרויקטים יוצעו בשיתןף עם חברות אלו. 

מדוע כדאי ללמוד קורס בתחום הפינטק?

1. תחום הפינטק הינו תחום חדש יחסית, שמייצר מהפיכה משבשת (Disruptive Technology). בבסיס מהפכה זו עומדת חדשנות, המשנה ומבטלת את המודלים העסקיים הקיימים בסקטור הפיננסי, ויוצרת מודלים חדשים במקומם באמצעות טכנולוגיה. חדשנות זו מחוללת כיום שינוי מהפכני בסקטור הפיננסי על כל ענפיו, משנה מודלים עיסקים קיימים, מגדירה מחדש שרותים מוצרים פיננסיים, מחוללת שינוי אסטרטגי בהרכב השחקנים וחוקי המשחק של הסקטור, ומגדירה מחדש את הדרך בה הצרכנים יצרכו בעתיד הקרוב שרותים פיננסיים.
2. אחד הדברים המרתקים בתחום הפינטק, שתחום זה נוגע באנשים, כמעט כל תת-תחום של פעילות הפינטק, אם ביצוע תשלומים, ניהול הון, ייעוץ רובוטי, מטבעות דיגיטליים, בקצה נמצא לקוח אנושי, או חברה. אחד האתגרים הגדולים של תחום זה לייצר טכנולוגיה שתהיה נגישה ותייצר חווית המשתמש. נקודה זו מהווה את המפתח להטמעה וחדירה מוצלחת של טכנולוגיה או מוצר חדש בתחום.
3. שילוב של טכנולוגית חדשניות המשרתות את תחום הפינטק ומוסיפות בסיס ידע רחב לבוחרים בקורס זה. המודלים העסקיים החדשים שתחום הפינטק מייצר מתאפשרים בזכות ההתפתחות המואצת של טכנולוגיות מחשוב, מובייל, ותקשורת, בשילוב תחומים נוספים כמו Big Data, Blockchain, ואינטליגנציה מלאכותית. מוצרים ואפליקציות פינטק עושות שימוש בכל אלה כאבני בנין במוצרים ופלטפורמות בתחום.
4. תחום הפינטק נמצא בראשיתו, וזה הזמן הכי טוב להכיר תחום שמייצר את אחת המהפיכות הטכנולוגיות החשבות של התקופה. מבחינת השלב באבולוציה של תחום הפינטק, על פי כל המומחים, אנו נמצאים רק בתחילת עידן הפינטק, מקביל לראשית עידן האינטרנט, בו קמו חברות חדשניות כמו eBay, Yahoo, ו-Amazon וסימנו את הדרך לאחרים.

לאילו תפקידים מכוון הקורס?

1. תפקידי D&R בתחום
2. תפקידי ניהול מוצר

מטרות הקורס

1. לחשוף את הסטודנט לעולם הפינטק ותחומי הפעילות המרכזיים של תחום זה
2. לאפשר לסטודנט לבצע פרוייקט עם זיקה לתחום הפינטק
3. לאפשר לסטודנט לצבור את בסיס הידע התאורטי ולהקנות לו ראיה רחבה של תחום הפינטק, ידע שיעזור לו לנתב את מסלול הקריירה בתחום הפינטק, ויקנה יתרון בהשתלבות בחברות ההייטק הפועלות בתחום זה

יתרונות שיקבלו בוגרי הקורס:

1. התנסות בביצוע פרוייקט גמר עם זיקה לאחד מתחומי הפעילות המרכזיים של תחום הפינטק.
2. ידע באיפיון מוצר/פרוייקט גמר, מבחינת הצעת הערך.
3. ידע באיפיון ותכנון מפרט דרישות טכנולוגיות ותוכנית פיתוח למוצר/פרויקט. 
4. הכרות עם תחומי הפעילות המרכזיים בתעשיית הפינטק וראיה רחבה של תחום זה.