דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

שגרירים של חדשנות

משלחת של סטודנטים מהפקולטה למדעים מדויקים של המכללה למינהל השתתפה בהאקתון ראשון מסוגו באוניברסיטת XIHUA שבסין
משלחת מדעי המחשב לסין | המסלול האקדמי המכללה למינהל

לא רבים הסטודנטים הזוכים לחוות חוויות לימודיות בחו"ל במהלך לימודיהם, מעטים עוד יותר הם אלו המצליחים להגיע למדינות שאינן מערביות. מי שזכו לטעום מפגש עם תרבות שונה מהותית היו חברי משלחת של סטודנטים מהפקולטה למדעים מדויקים של המכללה למינהל שחזרו באחרונה מהאקתון ייחודי בסין.
הפקולטה למדעים מדויקים של המכללה יזם שיתוף פעולה אקדמי עם גופים אקדמיים שונים בסין, וליוזמה זו נרתם משרד החוץ הישראלי. במסגרת שיתוף הפעולה הוזמנו סטודנטים של המכללה להשתתף בפרויקט פיתוח קצר מועד עם סטודנטים מאוניברסיטת Xihua שבעיר צ'נגדו, החמישית בגודלה בסין. הסטודנטים של המכללה למינהל היו הנציגים היחידים ממדינת ישראל אשר השתתפו בהאקתון.

חמשת הסטודנטים- רועי רסין, רעות אטיאס, נדב אביסרור, תמיר כפיר ויואב ויינשטיין, שנבחרו להשתתף במשלחת זכו לשהות כשבוע ימים בצ'נגדו, אשר כמחציתו הוקדש לטיולים בעיר המרתקת. במהלך השהייה באוניברסיטה נפגשו עם מרצים וסטודנטים, והשתתפו בתחרות פיתוח שנמשכה 24 שעות.

נדב אביסרור, אחד מהסטודנטים שהשתתפו במשלחת, מספר כי הסטודנטים הצטרפו לקבוצות של הסטודנטים המקומיים, כאשר בכל קבוצה היה סטודנט ישראלי אחד. במסגרת ההאקתון היו הקבוצות צריכות לפתח מוצרים שונים בתחום התיירות החכמה. הקבוצה של אביסרור, שזכתה במקום השני, פיתחה אפליקציה המנתחת את ההעדפות של המשתמש ומיקומו ומתכננת עבורו מסלול של יעדים תיירותיים.

רעות אטיאס, שאף היא נטלה חלק במשלחת, היתה חלק מקבוצה שפיתחה אפליקציית ניווט הפועלת בתוך WeChat המספקת מידע על יעדים תיירותיים נוספים בדרך ליעד המבוקש.

לחוות שיטות עבודה שונות לחלוטין

אטיאס ואביסרור מציינים כי המשלחת היתה עבורם הזדמנות יוצאת דופן. "זו היתה חוויה מדהימה", אומר אביסרור, "הנסיעה אפשרה לנו לחוות מפגש עם תרבות שונה, אוכל שונה ואנשים שונים". אטיאס מוסיפה כי העובדה שמדובר בנסיעה לסין הפכה את המשלחת לאטרקטיבית ביותר: "קפצתי על ההזדמנות לבקר בסין שתמיד נראתה לי מקום מרתק". השניים מדגישים כי העבודה לצד הסטודנטים הסינים אף אפשרה להם לחוות סגנון עבודה שונה. "התרשמנו שהם עובדים מאוד קשה, כמעט לא לוקחים הפסקות, ושהם מאוד פרקטיים", אומר אביסרור.

אטיאס מוסיפה כי ההשתתפות במשלחת סייעה לה להכיר מקרוב טכנולוגיות שאינה רגילה לעבוד איתן. "פיתוח על WeChat היה משהו חדש עבורי. באופן כללי, האפשרות להסתובב בין הקבוצות השונות ולראות מה כולם עושים היתה חוויה מאוד מעשירה ומעניינת".

ד"ר כפיר בר, מרצה בפקולטה למדעים מדויקים של המכללה ששימש כראש המשלחת וכמנטור לקבוצות הסטודנטים מסין, מציין כי הקבוצה שזכתה במקום הראשון תגיע לביקור גומלין במכללה למינהל במהלך השנה. "המשלחת היתה הזדמנות ייחודית", הוא מסכם, "לא לכל סטודנט יוצא לפגוש סטודנטים ומרצים ממדינות זרות וודאי שלא ממדינה כמו סין, המעניקה דגש רב על לימודים טכנולוגיים. זו היתה חוויה מעניינת לראות מה הם לומדים, איך הם עובדים על פרויקטים, ואיך הם עובדים בהאקתון", הוא מציין, "במקביל, קיבלנו פידבקים נלהבים מהמארחים שהתרשמו מהיכולות של הסטודנטים שלנו".

לחזרה לעמוד תואר ראשון במדעי המחשב >>