דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

להשתלב בהייטק כבר בשנה א'

מסלול "תואר הפוך" של המכללה למינהל חושף את הסטודנטים והסטודנטיות לקורסים מתקדמים בתחילת התואר, ומאפשר להם להתמודד על משרות בתעשיית ההייטק כבר בתום השנה הראשונה

הביקוש לעובדים בהייטק בשיאו, ולא נראה כי הוא צפוי להתמתן. הביקוש הזה נמשך כבר מספר שנים, אם כי אין ספק כי הגיע לשיא נוסף מאז פרוץ הקורונה. על פי נתוני דו"ח מיוחד של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שפורסם בסוף 2021, ניתן לראות כי בשנים 2013 עד 2019 מספר השכירים בענף גדל ב-28%, כשעיקר הגידול נרשם בקרב עובדים המחקר והפיתוח - גידול של 240%.

המחסור בעובדים בתעשייה מוביל להעלאות שכר משמעותיות והטבות מגוונות, וגורם לעוד ועוד אנשים לרצות להשתלב בה, באופן טבעי. לכן, ניתן לראות לאורך השנים האחרונות מגמה מתמשכת של עלייה בביקוש ללימודים בתחומים המאפשרים השתלבות בענף בתיכון ובאקדמיה. במקביל, הביקוש הגבוה מוביל ליצירת מסלולים שמטרתם להתמודד עם המחסור בעובדים, בין אם על ידי החברות עצמן שמציעות מסלולי הכשרה מהירים / מסלולי הסבה, ובין אם עם ידי גופים אקדמאיים.

הופכים את סדר הקורסים

אחד מהמסלולים האלו הוא המסלול "תואר הפוך" של הפקולטה למדעי המחשב של המכללה למינהל. בפקולטה למדעי המחשב של המכללה נלמדות כיום שתי תכניות לתואר ראשון - תואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון במדע הנתונים.

המסלול החדש הייחודי, הרלוונטי לשתי התכניות, יוצע מתחילת שנת הלימודים הבאה. מטרת המסלול להכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות בתחילת התואר בכלים שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה כבר בסיום שנת הלימודים הראשונה. כיום מרבית הסטודנטים והסטודנטיות מתחילים בחיפוש עבודה לקראת סוף שנת הלימודים השנייה ובמהלך שנת הלימודים השלישית.

ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי במסגרת המסלול הועברו לשנה א' קורסים מתקדמים בתכנות בהם אין צורך בידע מתמטי מתקדם, והקורסים במתמטיקה הועברו לשנה ב'. "למעשה הפכנו את הסדר של הקורסים, כדי לאפשר לסטודנטים שלנו לקבל כלים רלוונטיים בתכנות. כלים אלו יפתחו עבורם אפשרויות להתראיין לתפקידים שונים בתעשייה כבר בסוף שנה א' ", הוא אומר.

התנסות בפיתוח פרויקט FULL STACK

המסלול החדש, המיועד לסטודנטים במסלול בוקר שיחלו לימודיהם בשנת הלימודים תשפ"ג, יכלול כבר בשנה א' קורסי תכנות מתקדמים בתחום הפיתוח למערכות WEB תוך דגש על פיתוח מבוסס CLIENT-SERVER ושימוש ב-NoSql/Sql database. כמו כן, הסטודנטים והסטודנטיות ירכשו בשלב מוקדם של הלימודים היכרות עם נושאים מתקדמים בתחום מדעי המחשב ושפות תכנות מגוונות (ביניהם C, C++, JAVA SCRIPT, Node.js וכו'). עוד מציין ד"ר רוכלין כי במהלך סמסטר ב' של שנה א' ישתתפו הסטודנטים בקורס של פיתוח פרויקט FULL STACK, המספק להם התנסות מעשית רלוונטית.

כך, בסוף שנה א' ללימודים יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות להגיש מועמדות למגוון משרות בענף, ביניהן פיתוח WEB, פיתוח MEAN STACK, פיתוח FULL STACK ועוד.

במקביל לידע התיאורטי והמקצועי, מאפשרת המכללה לכל הסטודנטים והסטודנטיות להיעזר במעטפת השירותים של המרכז לניהול קריירה, המסייעים בעת חיפוש עבודה. בין השאר מציע המרכז מגוון סדנאות המסייעות לסטודנטיות ולסטודנטים ביצירת פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיון עבודה ועוד. כמו כן, למרכז ניהול קריירה היצע מגוון של משרות והוא מקיים ירידי תעסוקה בהם משתתפות מאות חברות.


התאמה לצרכי התעשייה מבלי להתפשר על העמקת הידע

תכניות הלימודים בפקולטה למדעי המחשב נבנות בשיתוף עם התעשייה ומתעדכנות בהתאם לצרכיה באופן תדיר. המסלול החדש מיועד לענות על צורך אקוטי העולה מהתעשייה, והוא מאפשר למעסיקים להיחשף למועמדים המתאימים לצרכיהם ולגייס טאלנטים בתחילת דרכם המקצועית.

"המסלול החדש נותן לסטודנטים ולסטודנטיות אפשרות להשתלב בעולם ההייטק מוקדם מהרגיל, וזאת לצד שהוא מבטיח כי הם יקבלו את כל ההשכלה האקדמית הרלוונטית להתקדם בו בהמשך הדרך", מסכם ד"ר רוכלין.