דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

כך תתכוננו ללימודי מדעי המחשב ללא רקע מקדים

מועמדים ללא ציון מספק במתמטיקה יכולים להצטרף למכינה מיוחדת של המכללה למינהל שבסיומה הם מתחילים את תכנית התואר הראשון במדעי המחשב

הפריחה של ענף ההייטק מייצרת הזדמנויות תעסוקה רבות. כבר שנים לא מעטות הביקוש לעובדים בענף ההייטק נמצא במגמת עלייה, והעובדים בו זוכים לתנאים משופרים. אבל עבודה בהייטק היא לא רק משכורת גבוהה, תן-ביס, רכב צמוד ואופציות - זו עבודה המספקת אתגר רב, בהרבה מאוד מקרים, ולעיתים גם הזדמנויות לקחת חלק בפרויקטים פורצי דרך.

באופן טבעי, מי שמשתלבים בקלות בענף הם בוגרי היחידות הצבאיות הרלוונטיות, או בוגרי לימודי מדעי המחשב . התפיסה הרווחת היא כי על מנת להתקבל ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב חייבים להיות בעלי ציון גבוה במתמטיקה 5 יחידות, וזאת על מנת להיות מסוגלים להתמודד עם רמת הלימודים הגבוהה ומספר הקורסים המתמטיים והתיאורטיים הרב שהם כוללים.

דרושים: אנשים עם ראש יזמי

ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי 30% מהקורסים בתכניות התואר הראשון במדעי המחשב השונות הם קורסים מתמטיים. כך למשל כוללת התכנית במכללה למינהל קורס אלגברה לינארית, מתמטיקה בדידה, חשבון אינפיניטסימלי ועוד. "החשיבה המתמטית חיונית לא רק בשל ההתמודדות עם החומר הנלמד בקורסים המתמטיים, היא חשובה גם לקורסים אחרים שאינם מתמטיים", הוא מציין.

אבל האם העולם הזה חסום בפני מי שאין לו בגרות 5 יחידות, או לפחות 4 יחידות עם ציון גבוה? התשובה המשמחת היא - ממש לא. "במכללה אנחנו מחפשים אנשים בעלי יכולות אנליטיות וריאליות ברמה גבוהה, אבל גם כאלו בעלי יכולת התמדה, אוהבי אתגרים, בעלי ראש יזמי ויצירתי וחובבי טכנולוגיה, חדשנות וגאדג'טים", אומר ד"ר רוכלין.

מכינה המסייעת למועמדים להשיג את הידע הנדרש

כדי לסייע למועמדים המעוניינים להשתלב בעולמות הטכנולוגיה, אבל חסרי הרקע המתמטי המתאים, מציעה המכללה מכינה מיוחדת המביאה את המועמדים לרמה הנדרשת במתמטיקה. "אנחנו מלמדים את המועמדים כל מה שהם צריכים לדעת על מנת להשתלב בתואר - מאפס", אומר ד"ר רוכלין, "המכינה מביאה את כל הלומדים בה לרמה של ציון 85 ב-4 יחידות, שמקביל לציון 75 ב-5 יחידות".

מי שמתקבלים ללימודים ללא הציון הנדרש במתמטיקה ו/או מספר היחידות הרצוי, מתקבלים על תנאי, וכאשר הם מסיימים את המכינה, המתפרסת על פני חודשיים, הם מתחילים את התואר.

בנוסף, מציעה המכללה סדנת ריענון במתמטיקה. הסדנה מתאימה לכל מי שהתקבלו ללימודים, אבל מרגישים שצריכים ריענון של החלק המתמטי. "זו סדנה שמתאימה למשל למי שסיימו תיכון לפני 10 שנים ורוצים להיזכר בחומר הנלמד", אומר ד"ר רוכלין. הסדנה החינמית מוצעת לסטודנטים לפני תחילת הלימודים, וכוללת מספר מפגשים.