דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

אלו שפות התכנות הנפוצות ביותר

מה הן שפות התכנות העיקריות כיום, מה ההבדלים העיקריים ביניהן ואיזו מהן הופכת ליותר ויותר דומיננטית

שוק ההייטק רותח. הביקוש לעובדים בשיא - והמשכורות בהתאם. צעירים רבים, השוקלים את עתידם המקצועי, בוחנים כיצד ניתן להשתלב בתחום זה, אבל לא רק הם. גם אנשים בוגרים יותר, ומבוססים בקריירות מקצועיות, שוקלים לעשות הסבה ולהשתלב בתחום המבוקש.

ענף ההייטק הוא ענף רחב ומגוון עם תחומי עיסוק רבים, כאשר אחד מתחומי העיסוק העיקריים בו הוא תכנות. עבור מי ששוקלים להשתלב בתחום חשוב להכיר את שפות התכנות הנפוצות ביותר, ההבדלים ביניהן, ומתי עושים בהן שימוש.

ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי קיימות 3 פלטפורמות עיקריות המצויות בשימוש בעבודת התכנות. "מדובר ב-Frameworks המרכזיות כאשר כל אחת מהן מורכבת מכמה שפות/טכנולוגיות. אנחנו נוגעים בלימודים בכל השפות הרלוונטיות, על מנת שהסטודנטים יצאו לשוק התעסוקה עם ידע מעמיק בכל הטכנולוגיות החשובות".

לדבריו, מרבית חברות ההייטק עוסקות בפיתוח מערכות מידע מסוגים שונים, ורובן עושות שימוש באחת או יותר מה- Frameworksהאלו:

1.NET - סביבת פיתוח של מיקרוסופט. זוהי פלטפורמה שמתבססת על שפת התכנות C#‎ כשפת תכנות מרכזית. בנוסף היא תומכת במגוון רחב של שפות תכנות נוספות: ‏VB.NET, ‏#F, שפת BOO ו-Vala. הפלטפורמה מספקת ממשק פיתוח אחיד לתוכנות שולחניות, לפיתוח אתרי Web, ולתוכנות לסמארטפונים.

2. J2EE - או בשמה המלא Java Platform Enterprise Edition, מתבססת כשפת פיתוח מרכזית על Java. הפלטפורמה הזו, של חברת אורקל, היא סביבת עבודה באופן סורס. הפלטפורמה מספקת ממשקי תכנות יישומים (API) וסביבת הרצה המשמשים לפיתוח והרצה של network services ,web services ויישומי רשת מורכבים אחרים.

3.Stack MEAN - פלטפורמה שהעבודה עמה הולכת וצוברת תאוצה, מתבססת על JavaScript והיא למעשה מקבץ של התוכנות Angular.js, Express.js, MongoDB,‏ Node.js. גם MEAN בדומה ל- J2EE היא Framework Open source .

"ההיכרות עם כל אחת מה- Frameworks חשובה למי שרוצה להשתלב בעבודה כמתכנת", אומר ד"ר רוכלין, "כשעובדים על פיתוח של מערכות מידע גדולות שכוללות מספר אספקטים, מצריך שימוש בפלטפורמות שמאפשרות פיתוח בשפות מגוונות".

ההבנה שלנו כי יש עלייה בביקוש למתכנתים שידעו לעבוד עם MEAN Stack גרמה לנו לשנות את תכנית הלימודים שלנו", אומר ד"ר רוכלין. "משנת הלימודים הבאה יוכלו הסטודנטים בתואר במדמח ללמוד את השפות הרלוונטיות המרכיבות את הפלטפורמה כבר בשנת הלימודים הראשונה במקום בשלישית, ובכך לייצר הזדמנויות להשתלבות בתעשייה בשלב מוקדם יותר ".