דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים
לא רק הייטק: בוגרי ובוגרות תואר ראשון במדעי הנתונים יכולים להשתלב במגוון רחב של חברות

הביקוש הגובר ל-Data Scientist אינו מאפיין רק חברות הייטק. כמויות המידע הולכות וגדלות בקצב מסחרר, וכל ארגון כיום חייב לאמץ שיטות מתקדמות לאיסוף, ניהול וניתוח המידע על מנת לייצר לעצמו יתרון תחרותי.

בשנים האחרונות הפך מקצוע ה- Data Scientist לאחד המקצועות המבוקשים בשוק, וככזה - הוא גם מתגמל ביותר.

שיטות סטטיסטיות מתקדמות לצד הבנה עסקית

Data scientist הוא מי שמנתח את הנתונים הנאספים בארגון על מנת להפיק מהם תובנות בעלות ערך עבור הארגון. המידע הזה מגיע ממגוון של מקורות (רשתות חברתיות, פניות לשירות הלקוחות, היסטוריית גלישה, היסטוריית קנייה ועוד).

כדי לייצר מהנתונים מידע שמיש, יש צורך בהיכרות עם כלים שונים. "כ-Data Scientist עליך להכיר לעומק מכלול של כלים, החל מכתיבת קוד, דרך מערכות בסיסי נתונים וכלים אנליטיים יעודיים, וגם לא מעט אלגוריתמים", אומר ד"ר שי הורוביץ, מרצה בכיר בתכנית לתואר ראשון ב-Data Science בפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל. "בוגרי ובוגרות תכנית התואר הראשון במדעי הנתונים יוצאים לשוק עם היכרות של שיטות סטטיסטיות מתקדמות, לצד ידע בתכנות. בנוסף, יש להם רקע מתמטי שעוזר להם להבין ולהסביר תופעות שונות, והם מכירים את הפרקטיקה של תחום למידת מכונה ולמידה עמוקה".

כמו כן, לצד התחומים האלו בוגרי ובוגרות התואר במדעי הנתונים של המכללה למינהל מקבלים גם כלים המסייעים להם לקבל תמונה רחבה יותר, הכוללת גם הבנה עסקית. זאת, מתוך התפיסה כי על מנת לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר, צריך ה- Data Scientist להבין מה הבעיה העסקית עמה הוא מתמודד.

דאטה בכל מקום

כאמור, הביקוש ל- Data Scientist קיים במגוון רחב של תחומי עשייה, ובפני בוגרי ובוגרות התואר קיימות אפשרויות תעסוקה רבות.

באופן טבעי, יכולים הבוגרים והבוגרות להשתלב בחברות הייטק. כיום יש ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום בחברות הפועלות בעולמות הבינה המלאכותית, סייבר, גיימינג, BI ועוד.

בנוסף, קיים ביקוש רב ל- Data Scientist גם בחברות קמעונאיות. היכולת לנתח נתונים ולהבין מה חושבים ומה צריכים הלקוחות - היא הכרחית כיום לכל גוף העוסק במכירות. גם הסופרמרקט בימינו יודע עלינו לא מעט, על הרגלי הקניה שלנו ועל מה אנו צפויים לרכוש בהמשך ובהתאם לכך לשווק לנו פתרונות אישיים.

תחומים נוספים בהם קיים ביקוש ל- Data Scientist הם בחברות בהן נעשה שימוש בדאטה רפואי, דאטה תעשייתי, דאטה ציבורי (גופים ממשלתיים וציבוריים שונים), דאטה חקלאי ועוד.

"בכל תחום שבו יש כמויות משמעותיות של דאטה, ניתן להפיק תובנות באופן שמסייע לייעל שירותים ומערכות", מסכם ד"ר הורוביץ, "ולכן מגוון תחומי העשייה הפתוחים בפני בוגרי ובוגרות התואר הוא כה רחב".