דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

למי מתאים ללמוד תואר ראשון בכלכלה?

אם שואלים את ד"ר איתמר שבתאי, מרצה בבית הספר לכלכלה, התשובה הברורה היא "לכולם ולכולן". מה כוללת תוכנית הלימודים ובאיזה תחומים יכולים להשתלב הבוגרים והבוגרות שלה?

תואר ראשון בכלכלה הוא בין התארים שלא יוצאים מהם עם מקצוע ברור ביד - אלו לא לימודי רפואה, חינוך או עריכת דין. אבל מדובר בתואר שפותח מגוון רחב של דלתות ומתאים לאנשים בעלי תחומי עניין מגוונים.

לימודי כלכלה, כך מאמין ד"ר איתמר שבתאי, ראש תוכנית התואר הראשון בניהול מערכות מידע (דו-חוגי) ומרצה בבית הספר לכלכלה, מתאימים לכולם ולכולן. "אנחנו חיים בעולם של כלכלה מונעת נתונים. בעולם הזה כל הפעילויות העסקיות, הכלכליות והחברתיות מבוססות על איסוף של נתונים והעיבוד שלהם".

לכן, לדבריו לימודי כלכלה מתאימים, בין השאר, לכל מי שחושבים לעסוק בתחומי האנליזה לסוגיהם. "התואר שלנו מחולק ל-60% לימודי כלכלה וניהול ו-40% לימודים הקשורים לניתוח נתונים. הסטודנטיות והסטודנטים מקבלים את כל השיטות, הכלים והיסודות שיכולים לסייע להם לתפקד טוב בעולם כלכלי מבוסס על נתונים".

החלוקה הזו, הופכת את התואר למתאים למי שמתעניינים באופן שבו מתנהל העולם העסקי - המקומי והגלובלי. רוצים להעמיק את ההבנה בתהליכי מיקרו ומאקרו כלכליים? רוצים לדעת מה זה בדיוק ביטקוין ואיך זה משפיע עליכם, או אפילו להעמיק את ההבנה בעולם הנדל"ן התזזיתי? כל הנושאים האלו, ונוספים, הם חלק מתוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול.

כלכלן בחברה ציבורית או עסקית, אנליסט נתונים או יועץ השקעות

מה עושים עם תואר בכלכלה? לדברי ד"ר שבתאי, בפני הבוגרים והבוגרות של תוכנית התואר הראשון בכלכלה וניהול פתוחות אופציות תעסוקתיות רבות.

כך, יכולים הבוגרים והבוגרות להשתלב כמובן ככלכלנים בחברות שונות במגזר הציבורי והעסקי. בנוסף, התוכנית כוללת קורסים בנדל"ן החושפים אותם למגוון רחב של תחומים הקשורים לנדל"ן תוך התמקדות בעולם ההשקעות והיזמות. כמו כן, התוכנית כוללת קורסים במימון ושוק ההון, שמכשירים את הבוגרים והבוגרות להשתלב בתפקידי ניהול וייעוץ השקעות במוסדות פיננסיים וחברות נדל"ן. הקורסים בתוכנית מהווים הכנה לחלק מהבחינות של הסמכה לייעוץ השקעות מטעם הרשות לניירות ערך. עוד כוללת התוכנית קורסים בתחומי הביטוח, המקנים פטור לחלק מבחינות משרד האוצר לצורך קבלת רישיון משווק פנסיוני או יועץ פנסיוני.

אך כאמור בתוכנית יש דגש על תחום הביג דאטה ובשנים האחרונות גם על טכנולוגיות ה-AI והדרך שהן מסייעות באיסוף ועיבוד הנתונים. "כבר מספר שנים שאנחנו שמים דגש על תחום ה-AI ככלי מרכזי בעיבוד ואיסוף המידע", אומר ד"ר שבתאי, בין השאר הוא מזכיר את מגוון הקורסים שלומדים הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית המספקים להם את הכלים בתחום ניתוח דאטה, ביניהם: קורסי יסוד באקסל, היכרות עם שפת פייתון, קורסים בלמידת מכונה, בינה עסקית, אנליסט נתונים ועוד.

"הבוגרים והבוגרות שלנו יכולים להשתלב במגוון תפקידי אנליזה", אומר ד"ר שבתאי, "לבוגרים שלנו קל להתחרות על תפקידים של אנליסטים כלכליים, אנליסטים שיווקיים, אנליסטים בתחום הנדל"ן ועוד, כי הם מגיעים לסוף התואר עם כל הכלים וההבנה העמוקה של תהליך איסוף הנתונים, עיבודם והצגתם בפני מקבלי ההחלטות. בין אם אלו נתונים על השוק, על המתחרים, על מגמות".


ד"ר איתמר שבתאי, ראש תוכנית התואר הראשון בניהול מערכות מידע (דו-חוגי) ומרצה בבית הספר לכלכלה