דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משוק ההון ועד נדל"ן: במה תתמחו במהלך לימודי כלכלה וניהול?

מה תלמדו בכל אחד מהקורסים בתואר הראשון בכלכלה וניהול של המכללה למינהל ומי הגופים העסקיים המלווים כל אחת מהן

תואר ראשון בלימודי כלכלה (וניהול) הוא תואר רחב שפותח את הדלת למגוון תחומי עיסוק. לצד ההבנה הפיננסית החיונית במקצועות רבים, מספק התואר העמקה בתחומים נוספים המרכיבים את העולם הזה והמשיקים לו.

בית הספר לכלכלה של המכללה למינהל הוא מבתי הספר הוותיקים והמובילים באקדמיה הישראלית. תכנית התואר הראשון בכלכלה וניהול הנלמדת בבית הספר הוא תכנית מעמיקה, הכוללת מגוון רחב של קורסים המספקים לסטודנטים ולסטודנטיות כלים בעולמות תוכן להם הביקוש בשוק התעסוקה רב. את הקורסים בוחרים הסטודנטים והסטודנטיות במהלך שנה ב' ללימודיהם, ומתחילים את הלימודים בהם בשנה ג'.

מביטוח ועד ביג דאטה:

קורסים בתחום המימון, ביטוח ושוק ההון: הקורסים מאפשרים לסטודנטים ולסטודנטיות להעמיק בעולמות הביטוח וההשקעות ומכשירים אותם להשתלב בתפקידי ניהול וייעוץ השקעות במגוון מוסדות, כמו גם בתפקידים מגוונים בעולמות הביטוח. הקורסים מהווים הכנה לחלק מבחינות ההסמכה לייעוץ השקעות מטעם הרשות לניירות ערך. בכפוף לתקנות משרד האוצר, הלימודים מקנים פטור מחלק מבחינות משרד האוצר לצורך קבלת רישיון משווק פנסיוני או יועץ פנסיוני.

במסגרת הקורסים משתפת המכללה פעולה עם בית ההשקעות "פסגות" וחברת הביטוח "מגדל". הקורסים מתעדכנים באופן תדיר, בהתאם לצרכי התעשייה. כך, כוללים כעת קורסים בנושא מטבעות דיגיטליים. בנוסף, בשנת הלימודים הבאה צפויים להיפתח קורסים חדשים נוספים, שילמדו במסגרת חממה, בתחומי הפינטק (Finance Technology) והאינשורטק (Insurance Technology).

קורסים בתחום הנדל"ן: המרכזיות של תחום הנדל"ן בעולם הפיננסי היא זו שהובילה את המכללה לפתוח קורסים ייחודים כבר לפני מספר שנים. הלימודים מקנים הכשרה שמאפשרת לבוגרים ולבוגרות להשתלב ככלכלנים, יזמים או אנליסטים בתחומי הנדל"ן השונים - מסחרי, מגורים, מניב, יזמות ועוד.

הקורסים מתקיימים תוך שיתוף פעולה עם חברת הנדל"ן המובילה "י.ח. דמרי. נדל"ן". כמו כן כוללים הקורסים חממת נדל"ן ייחודית במסגרתה מקדמים הסטודנטים והסטודנטיות יוזמות טכנולוגיות בתחום הנדל"ן כשהם מלווים על ידי מנטורים מהתעשייה.

קורסים בתחום אנליסט נתונים: קורסים ייחודיים אלו נולדו מתוך ההבנה בצורך של העולם העסקי בכלכלנים וכלכלניות להם יש כלים להתמודד עם כמויות דאטה הולכות וגוברות. הקורסים מספקים לסטודנטים ולסטודנטיות היכרות עם מערכות מידע וכלים טכנולוגיים המשפרים את עבודת הכלכלן, המנהל ואנליסט הנתונים והתומכים בתהליכי קבלת החלטות. כך, לומדים הסטודנטים את שפות הפיתוח פייתון ו- R, ולומדים כיצד לפתח ולהטמיע מערכות בינה עסקית (BI) ועוד.

במסגרת הקורסים משתף בית הספר פעולה עם חברת "SAP ישראל". כחלק משיתוף פעולה זה, הבוגרים והבוגרות מקבלים בסוף תעודת בוגרי "ניהול והטמעת מערכות SAP-ERP" מטעם בית הספר לכלכלה ו"SAP ישראל".

התמחות בשמאות ומקרקעין: במסגרת התמחות זו נחשפים הסטודנטים והסטודנטיות לידע רחב ולכלים מקצועיים מתקדמים בתחום השמאות והמקרקעין, הכוללים היבטים משפטיים, תכנוניים, מיסויים ועוד. בוגרי ההתמחות מקבלים פטור גורף מ-11 מתוך 14 הבחינות המוקדמות של מועצת שמאי המקרקעין בישראל.

ההתמחות והקורסים נוצרו מתוך מטרה לספק מענה לצורכי שוק העבודה, וכפועל יוצא הן מתעדכנות כל הזמן. בית הספר לכלכלה מקפיד על קשר ישיר עם מגוון גורמים בתעשייה, במטרה לצייד את הסטודנטים והסטודנטיות בכלים הרלוונטיים ביותר.