דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

אנשי המקרו

התכליתי, היזם והטכנולוגי: מי הם הטפוסים שתפגשו במסגרת לימודי תואר ראשון בכלכלה?
תואר ראשון בכלכלה וניהול | המסלול האקדמי המכללה למינהל
תואר ראשון בכלכלה הוא אחד התארים הפופולריים ביותר, ומוצע כיום כמעט בכל המוסדות להשכלה גבוהה. מי שמסיימים את התואר יכולים להשתלב במגוון רחב של ארגונים, בתפקידים שונים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי.
מי בוחרים בלימודים אלו ומה מאפיין אותם? טובית גל, ראש תחום כלכלה ומימון במרכז לניהול קריירה של המסלול האקדמי המכללה למינהל, עוזרת למפות את קהל הסטודנטים.
 

התכליתיים

תואר ראשון בכלכלה מקיף תחומים רבים, מרביתם הכרחיים להתמצאות היום-יומית של כולנו. "רבים מהסטודנטים המגיעים ללימודי כלכלה בוחרים במקצוע זה כי הוא מספק להם הבנה שהכרחית לחיי היום-יום שלהם", אומרת גל. "הם מבינים שההבנה הנרכשת בתואר, עוד לפי שבוחרים מסלול קריירה, עוזרת להם ברמה הבסיסית ביותר ונותנת להם כלים לחיים- איך לנהל חשבון בנק, איך לתכנן את ההשקעות שלהם, לנהל תקציב, להבין מונחים חשובים בתחום הפנסיה, ביטוח ועוד".
בהיותו של התואר כה רחב ומעמיק, הוא מהווה עבור רבים גם מקפצה מצוינת לתארים שניים המאפשרת העמקה בתחומי עניין נוספים.
"רבים מהסטודנטים המגיעים ללימודי כלכלה בוחרים במקצוע זה כי הם מבינים שההבנה הנרכשת בתואר נותנת להם כלים חשובים לחיים – איך לנהל חשבון בנק, איך לתכנן את ההשקעות שלהם, להבין מונחים חשובים בתחום הפנסיה, ביטוח ועוד"
טובית גל, ראש תחום כלכלה ומימון במרכז לניהול קריירה

המשלבים

במכללה למינהל ניתן למצוא על ספסלי בית הספר לכלכלה סטודנטים לא מעטים הלומדים שני תארים במקביל - כלכלה ומשפטים. היצע מסלולי הלימוד המגוון במכללה מאפשר לסטודנטים לשלב לימוד לשני תארים במקביל, ובכך להרחיב את האופציות התעסוקתיות העתידיות שלהם. גל מציינת כי מכיוון שתואר ראשון בכלכלה נתפס כתואר כה חיוני - ניתן למצוא לא מעט סטודנטים המשלבים תואר זה עם תארים נוספים.
 

היזמים

באופן טבעי מושך אליו תואר ראשון בכלכלה את היזמים באופיים: אותם אנשים שכבר בתחילת שנות ה-20 שלהם מנהלים עסק משל עצמם, או שאוטוטו פותחים אחד כזה. "הכלים הניהוליים והבנת השפה הכלכלית הנרכשים במסגרת התואר מסייעים להם להתפתח בדרכם היזמית", מציינת גל.
 

מכווני השוק

השינויים בשוק ההון ובעולם הביטוח בשנים האחרונות לא נעלמו מעיניהם של המועמדים ללימודים, וחלק מאלו הבוחרים ללמוד תואר ראשון בכלכלה עושים זאת לאור שינויים אלו, וההבנה כי הם פותחים בפניהם אופציות תעסוקתיות לא מעטות. "הבוגרים שלנו משתלבים במגוון ענפים" אומרת גל, "בבתי השקעות, בבנקים, בחברות הביטוח, חברות מסחריות ועוד. חלק מהסטודנטים אף באים ללימודים עם כוונה ברורה להשתלב ככלכלנים במגזר הציבורי שנחשב למקום תעסוקה מצוין, המייצר הזדמנויות תעסוקתיות רבות", היא מוסיפה. כיום בחברות רבות קיימות מחלקות כלכליות והכלכלן נתפס כשותף אסטרטגי, בעל ראייה מערכתית ויכולת הובלת תהליכים בתוך הארגון.
לדבריה, פרויקט ה- Internship של המכללה למינהל, המאפשר לסטודנטים להשתלב כמתמחים בחברות מובילות, מסייע ללומדים להתנסות בתחומים המעניינים אותם עוד במהלך התואר ועל ידי כך לבחון האם הכיוון בו בחרו - אכן מתאים להם.
 

הטכנולוגים

ההתמחות של בית הספר לכלכלה במערכות מידע ואנליזות נתונים, מושכת לתואר זה גם סטודנטים בעלי גישה טכנולוגית יותר. אותם סטודנטים מזהים את המגמה ההולכת וצוברת תאוצה בשוק, במסגרתה מתעצם הביקוש לכלכלנים בעלי מיומנויות של עיבוד וניתוח מידע, הם אינם מפחדים מכמויות מידע עצומות  (Big Data) ורואים אתגר בלעשות בהן סדר ובלנהל אותן.