דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משלבים תרומה לקהילה עם התנסות מעשית

סטודנטים בבית הספר לכלכלה יובילו השנה את פרויקט "הנחיית יזמים צעירים", במסגרתו ילוו תלמידי תיכון בהקמה וניהול של מיזמים עסקיים

סטודנטים בבית הספר לכלכלה במסלול האקדמי המכללה למינהל יכולים לשלב התנסות מעשית עם תרומה לקהילה, במסגרת לימודיהם.

החל משנת הלימודים הנוכחית יכולים סטודנטים מבית הספר לכלכלה להשתתף בקורס "הנחיית יזמים צעירים" שמקורו בשיתוף פעולה בין המסלול האקדמי לבין ארגון "יזמים צעירים מיסודו של לאומי".

במסגרת הקורס, בחסות אקדמית של נשיא המכללה ודיקאן בית הספר לכלכלה, לומדים הסטודנטים את עקרונות הבסיס לגישה היזמית, ומנחים קבוצות של תלמידי תיכון מבתי ספר באזור השפלה, המעוניינים לחוות ולהתנסות ביזמות.

ארגון "יזמים צעירים מיסודו של לאומי", מקיים תכנית המופעלת במסגרת בתי ספר תיכוניים, במסגרתה נחשפים התלמידים, בגילאי 15-16, לתכנים עסקיים. במסגרת התכנית, מורה וצמד סטודנטים-מנחים מבית הספר לכלכלה, מסייעים לתלמידים, שחולקו לקבוצות, להקים "מיני-חברות" עסקיות. התלמידים בוחרים וממנים בעלי תפקידים, לומדים ומתנסים בניהול ועבודת צוות, בגיוס הון, בחירת מוצר או שירות, הכנת תכנית עסקית וביצוע סקר שוק. התלמידים נחשפים לתהליכי ייצור, מתנסים בשיווק ומכירה, ניהול כספים ותהליכי דיווח. בתום התכנית מפרקים התלמידים את החברה, והרווחים, אם נצברו כאלו במהלך הפעילות, מועברים כתרומה לקהילה.

במסגרת התכנית נפתחות בפני הנוער אינספור אפשרויות לאפיקי עשייה, פיתוח יכולות וכישורים אישיים, השתלבות בעבודת צוות, פיתוח רעיונות ומימושם ויצירת קשרים עסקיים עם חברות פעילות במשק. "נבחרת העסקים" זוכה להערכה ומשמשת כדוגמא לתלמידים האחרים בבית הספר.

היענות גבוהה מאוד מצד הסטודנטים

משימת הרכבת "נבחרת המנחים" היתה מאתגרת במיוחד השנה, מכיוון שרק כשבועיים לפני תחילת שנת הלימודים הוצגה האפשרות לקיים את הקורס בבית הספר לכלכלה.
דקאן בית הספר לכלכלה, ד"ר איתמר שבתאי, סגנית הדקאן ד"ר דלית גפני והמרצה שהם כהן, הצליחו תוך תמיכה מהצוות המנהלי של בית הספר, להקים את הקורס ולבחור את הסטודנטים ולצאת לדרך תוך פרק זמן קצר יחסית.
שהם כהן, מרצה הקורס, מספר כי ההיענות לתכנית היתה גבוהה מאוד, ועל כל סטודנט שנבחר להשתתף בה נותרו שניים בחוץ: "בהחלט הופתעתי מההיענות הגבוהה של הסטודנטים ומרצונם לשלב בין התנסות ביזמות והדרכת נוער והוראה. הסטודנטים שנבחרו לשמש כמנחים נבחרו על בסיס שקלול כמה פרמטרים: ניסיון הדרכתי, עבודה עם נוער, רצון לעסוק ביזמות והצטיינות אקדמית".

במהלך השנה צפויים הסטודנטים לעבור השתלמויות מטעם עמותת "יזמים צעירים", הנחיה אקדמית על-ידי מרצה הקורס ולהשתתף במפגשים עם יזמים ומנחים מהתעשייה שיתרמו מהידע שלהם לעבודת ההנחיה.