דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון בחינוך והוראה - תוכנית לימודים

תכנית התואר הראשון בחינוך של המכללה למינהל, הנפרסת על פני שנתיים בלבד, כוללת תכנים ייחודיים המאפשרים לבוגרים להשתלב בתחומי עשייה מגוונים

לימודי תואר ראשון בחינוך הם לימודים שמספקים לבוגריהם יציבות תעסוקתית יחסית והם גם בעלי פן ערכי משמעותי. עבור אנשים רבים, אין דבר מספק יותר מאשר לקחת חלק מרכזי בעיצוב דור העתיד. החשיבות של תחום החינוך רק הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, אל מול האתגרים הרבים עמם מתמודדות מערכות חינוך ברחבי העולם, וכמובן גם בישראל.

לצד זאת, תואר ראשון בחינוך מספק גם היכרות עם מגוון רחב של עולמות תוכן ומאפשר הזדמנות להתנסות בתחומי עיסוק נוספים ומעניינים. תכנית התואר הראשון בחינוך של המסלול האקדמי המכללה למינהל מספקת את כל הדברים האלו ועוד.

מה כוללת תכנית התואר הראשון בחינוך של המכללה שהופך אותה לאטרקטיבית?

זמן

תכנית התואר הראשון בחינוך של המכללה למינהל נפרסת על שנתיים מלאות, הכוללות סמסטר קיץ. התכנית בנויה כך שהיא מאפשרת לסטודנטים לרכז את ימי הלימוד על פני יומיים וחצי בשבוע. עם סיום התכנית יכולים הסטודנטים, המעוניינים בלימודי המשך, להמשיך לשנת לימודים שלישית ולעשות תעודת הוראה, או להמשיך מיד ללימודי תואר שני.

אופק

תכנית התואר הראשון בחינוך של המכללה מאפשרת ללומדים בה להתפתח למגוון רחב של תחומי עשייה, ולא רק הוראה. הסטודנטים בתכנית יכולים לבחור בין שני מסלולים: מסלול הוראה ולמידה המכשיר אותם להשתלבות במערכת החינוך הפורמלית, ומכין אותם להשלמת תעודת הוראה באחד משני התחומים הבאים: חינוך מיוחד, והגיל הרך.

בנוסף, התכנית שמה דגש רב גם על חינוך בלתי פורמלי. המסלול השני בו ניתן להשתלב הוא מסלול חברה וקהילה המכין את בוגריו להשתלבות בתפקידי ניהול בחינוך הלא פורמלי. כך הבוגרים יכולים להשתלב בתפקידי הדרכה מגוונים, להתפתח בתחומי הייעוץ, הטיפול ועוד. הכלים והידע התיאורטי שרוכשים הסטודנטים מאפשרים להם להשתלב גם בתפקידים שונים ברשויות המקומיות, במסגרות של עבודה עם נוער בסיכון, מסגרות של החינוך המיוחד ועוד.

ייחודיות

בית הספר לחינוך של המכללה מעודד את הסטודנטים לפתח תפיסת עולם ערכית חברתית, על ידי חשיפתם לתכנים ייחודיים, הרלוונטיים למציאות הנוכחית. בלימודים מושם דגש רב על לימודי מגדר, שאלות של זהות מינית, יזמות, היכרות עם טכנולוגיות רלוונטיות, הבנה של מערכות חברתיות ואזרחיות ועוד. כך לדוגמה כוללת התכנית קורסים כמו - למידה בסביבת EDTECH; אמפתיה: התפתחות, יכולות ותפקידיה של האמפתיה בחינוך; ערכים בחברה משתנה; התמודדות עם בעיות משמעת; רגשות וערכים בארגונים וקהילות; פרויקטים חברתיים - הקמה וחזון; יזמות וחדשנות חברתית; טכנולוגיות למידה מתקדמות בחינוך; למידה והדרכה אינטראקטיבית ועוד.

עוד מושם דגש רב במהלך התואר על הזהות האישית-רגשית והמקצועית של הסטודנטים בתהליך הפיכתם לאנשי חינוך, תוך ליווי צמוד של סגל ההוראה.