דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תהיו מחויבים למטרה

סיפור ההצלחה של כפיר מנור

התחלתי את המסלול ללימודי תזה מתוך כוונה ברורה מראש להמשיך ללימודי PhD.
בחרתי לחקור נושא אחד מתוך תחום שאני מגלה בו עניין רב מזה שנים רבות אשר החלטתי כי אני רוצה להיות מומחה עולמי בו: מדוע אנשים מצייתים / לא מצייתים לחוקים והנחיות. בחרתי לבחון את האפקטיביות של הדרכות ציות ממוחשבות בחברות בינלאומיות בנושאים כגון קוד אתי, הנחיות בטיחות והטרדות מיניות במקום העבודה.

לאחר פגישה עם פרופ' דפנה קריב, ראש תכנית התזה דאז, הבנתי כי מאחר והתחום לא נחקר רבות, עליי להתמקד בבחירת המנחה אשר יכול להיות הגורם המשמעותי שיסייע לי בהצלחת המחקר. פניתי לחוקרים המובילים בעולם בתחום במגוון אוניברסיטאות בארה"ב. אחת מהחוקרות שפניתי אליהן, פרופסור דונה קוק מאוניברסיטת פלורידה אטלנטיק, מצאה עניין רב בנושא שלי והסכימה מיד להנחות אותי. המנחה שלי סייעה רבות באיתור חומרים רלוונטיים, שיפור שיטת המחקר שלי ובתהליך בחינת התוצאות.

אתגר מרכזי איתו התמודדתי היה איסוף המידע, מאחר והתחום בו עסקה התזה הינו רגיש מאוד ומעולם לא נאסף מידע מסוג זה מחברות בינלאומיות. איתרתי מרואיינים מרחבי העולם באמצעות הרשתות החברתיות העסקיות, ולשמחתי הרבה בתוך כשישה חודשים סיימתי את הליך הראיונות והתחלתי את שלב ניתוח הנתונים.
טיוטת העבודה הוצגה בכנס אקדמאי, המיועד לפקולטות לניהול במרכז-דרום ארה"ב, שנערך בפלורידה בחודש אוקטובר האחרון (2017). זכינו בכנס לתגובות טובות, בעיקר על חשיבותו הרבה של הנושא והיכולת לאסוף מידע כה רגיש. התהליך כולו לימד אותי כי כאשר יש תשוקה אמיתית לתחום מסויים, ניתן להתמודד עם אתגרים רבים, אם מחויבים למטרה וחושבים על פתרונות יצירתיים.