דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

איך הופכים למנהלים בכירים של הקריירה?

במקום לתת לחיים לנווט אתכם, הקדישו כמה דקות למחשבה וגבשו עמדה: מה העתיד המקצועי שאליו אתם שואפים? ניהול נכון של הקריירה יאפשר למטרות שלכם להפוך להישגים

במאה ה-21 היצע האפשרויות המקצועיות אינסופי. כדי לא ללכת לאיבוד ולגלות מאוחר מדי שהלכתם בנתיב מקצועי שבו אינכם מגשימים את עצמכם, מומלץ להקדיש מחשבה לניהול הקריירה.

מודיעין שלום: אִספו מידע!

ניהול קריירה נכון מתחיל במחשבה. קחו פסק זמן והקדישו מחשבה לעצמכם. הבינו מה השאיפות והנטיות המקצועיות שלכם, איזה ניסיון תעסוקתי תרצו לרכוש על מנת שישרת אתכם בעתיד? היכן אתם רוצים להיות בעוד 5 שנים? זהו הצעד הראשון, שכן במרוצת השנים מתגבשת דעה ממוקדת יותר, המבוססת על הניסיון הנצבר.
השלב הראשון והחשוב הוא ללקט מידע על תחומי העניין שעשויים להיות מקור פרנסה עתידי. אם משאבי אנוש עומדים על הפרק, יש לשאול כמה שיותר אנשים העוסקים בתחום מהם התפקידים השונים הקיימים ומה הדרישות להם? מה אופי העבודה? מהי ליבת התפקיד? חשוב בכל שלב, גם במהלך הלימודים, להתחיל ולעבוד במקום עבודה שיש לו זיקה לתחום התעסוקה שבו מעוניינים להשתלב. חשוב להמשיך ולבדוק משרות בנושא המבוקש, ללמוד מה הוא מציע ולהבין מהן הדרישות, אילו חזקות וכישורים נדרשים ומה יש ללמוד כדי להשתלב במקצוע השתלבות מיטבית. גם לאחר שהתקבלתם לעבודה, המשיכו להעמיק את הידע שלכם, היו מחוברים לכתבי עת ולפורומים וקִראו כתבות בנושא כדי שתוכלו להתמקצע ולהתקדם.


ניהול קריירה לא מתחיל בסיום התואר, אלא ממשיך תהליך ארוך יותר של התנהלות נכונה שהצעד הראשון בה מתחיל כבר מהשנה הראשונה ללימודים - לקריאת כתבה בנושא.


נטוורקינג

רשת החברים שתפיץ את השמועה על שאתם מחפשים עבודה. לרוב תוכלו להשתלב דרכה במעגל העבודה.
היום יותר מתמיד, רוב המשרות מאוישות בשיטת "חבר מביא חבר". כבר במהלך הלימודים חשוב ליצור קשרים, וכשלא עובדים חשוב לגלות יוזמה ולהפיץ את הבשורה לכמה שיותר אנשים.

איזהו אחראי?

משמעות עצמית היא בעלת חשיבות רבה בניהול קריירה. אל תעזבו מקום עבודה לפני שמצאתם משהו אחר. מועמד עובד נתפס רציני ואחראי יותר. 

כל זמן הוא זמן טוב לשיווק עצמי

שיווק עצמי הוא יכולת חשובה נוספת בפיתוח קריירה. שיווק עצמי הוא לדעת להבליט את מי שאתם באמת. דאגו להפגין את הצדדים הטובים ביותר שלכם באותנטיות, בגאווה ובהתלהבות.

השאירו דלתות פתוחות

כל סיום קשר צריך להיעשות באווירה טובה. לעולם אינכם יודעים היכן בעתיד תיתקלו באותם אנשים. אם חוויתם ניסיון לא כל כך טוב עם הארגון, כדאי לא לרוץ ולספר על כך בריאיון. שתפו רק בדברים החיוביים שהיה לארגון להציע לכם.

התייעצו עם המומחים

אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ במרכז לפיתוח קריירה של המסלול האקדמי המכללה למינהל. כאן תוכלו לקבל את הכלים הנכונים להשתלב בעולם התעסוקה.

המרכז לפיתוח קריירה הוא מרכז ייחודי של המסלול האקדמי המכללה למינהל. המרכז מכשיר ומלווה את הסטודנטים והבוגרים לאורך כל הקריירה המקצועית, על ידי מתן כלים למימוש הפוטנציאל האישי והתעסוקתי וחיבור לתעשייה מובילה.