דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

אחוזי מעבר גבוהים לסטודנטים של המכללה במבחן "מבוא לתורת השמאות"

שיעור העוברים את המבחן, בממוצע ארצי, עומד על כ-64% בלבד. שיעור העוברים את המבחן הקשה מקרב הסטודנטים של בית הספר לכלכלה של המכללה עמד על 80%

הסטודנטים מהמחזור הראשון של ההתמחות של בית הספר לכלכלה המסלול האקדמי המכללה למינהל, צלחו את אחד המכשולים המשמעותיים בדרכם להסמכה המבוקשת כשמאים. שיעור המעבר של 74 הסטודנטים אשר סיימו השנה את ההתמחות במבחן החיצוני "מבוא לתורת השמאות" עמד על 80%. 

"'מבוא בתורת השמאות' היא הבחינה החיצונית הראשונה עמה התמודדו הסטודנטים שלנו – והם עשו זאת בהצלחה רבה"
ד"ר איתמר שבתאי, דיקן בית הספר לכלכלה לשעבר

מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים היא הרגולטור המעניק בסופה של ההכשרה הארוכה את הרשיון לעסוק במקצוע שמאות המקרקעין בישראל. הבחינה "מבוא לתורת השמאות", מטעמה של המועצה נחשבת לאחת הבחינות הקשות ביותר עמה מתמודדים בוגרי התמחות בשמאות. עד היום שיעור המעבר בבחינה זו, בממוצע ארצי, עמד על כ-30%-40% בלבד, ולאחר שלב הערעורים עלה שיעור העוברים לכ-55%.

ד"ר איתמר שבתאי, דיקן בית הספר לכלכלה לשעבר, המסלול האקדמי המכללה למינהל, מזכיר כי לימודי התואר הראשון בכלכלה וניהול בהתמחות בשמאות של בית הספר לכלכלה היא היחידה בישראל, נכון לעכשיו, המעניקה ללומדים בתואר ראשון פטור מ-11 הבחינות המוקדמות של מועצת שמאי המקרקעין, מתוך 14 בחינות, בכפוף לעמידתם בבחינות הפנימיות של בית הספר. "'מבוא בתורת השמאות' היא הבחינה החיצונית הראשונה עמה התמודדו הסטודנטים שלנו – והם עשו זאת בהצלחה רבה", אומר ד"ר שבתאי.

ביניים: קשה באימונים - קל בקרב

לבחינה של המועצה נגשו 241 סטודנטים מכל רחבי הארץ. שיעור המעבר הגבוה שהשיגו הסטודנטים של המכללה הוא בין הגורמים שהעלו את שיעור המעבר הכללי בבחינה זו ל-64%.

טל אלדרוטי, ראש ההתמחות לשמאות מקרקעין ובעבר השמאי הממשלתי הראשי, מציין כי אחת הסיבות לשיעור המעבר הגבוה בבחינה, כ 25% מעל הממוצע הארצי -  היתה העובדה כי ההכנה של הסטודנטים לבחינה היתה אינטנסיבית מאוד. "הלימודים עצמם לקראת הבחינה, כללו בחינת הכנה שאנחנו העברנו אותם, והיו קשים", אומר  אלדרוטי. "בנוסף, שיעור המעבר הכללי עלה בין היתר בגלל שאנחנו וגורמים נוספים ביקשנו להסדיר את נושא הבחינה, והמועצה נעתרה ופרסמה רשימת נושאים ספציפיים שיהיו בבחינה". לדבריו, הקורס אותו העבירה השמאית עו"ד אפרת שלז והמתרגל עומר סגול, היה ברמה גבוהה ביותר ודרש מהסטודנטים השקעה רבה. "המכללה ובית הספר, בראשות ד"ר שבתאי, סיפקו את כל המשאבים על מנת לגרום לסטודנטים להיות מסוגלים להתמודד עם הדרישות הגבוהות הנדרשות ממי שיוצאים לשוק העבודה בתחום זה", הוא אומר.

ד"ר שבתאי מוסיף כי המבחן הוא הוכחה נוספת לאיכות הסטודנטים בבית הספר, ולאיכות ההוראה בו. "זו הפעם הראשונה שסטודנטים שלנו ניגשים למבחן חיצוני. הצלחנו שוב למצב את המכללה למינהל ואת בית הספר כגורמים איכותיים ומובילים בישראל בחיבור בין עולם האקדמיה לעולם הפרקטיקה". ההצלחה במבחן היא עוד אבן דרך למימוש החזון שלנו להיות הגורם האקדמי המוביל בישראל ללימודי שמאות מקרקעין. פנינו קדימה אל עבר אצגרי המבחנים הבאים ואני משוכנע כי גם בהם נקצור הצלחה".