סדנת מיתוג: מעצבים סיפורים
איך הופכים מוצר לבעל זהות ברורה, זכירה ומעוררת רגש? או בקיצור - איך הופכים אותו למותג? בזה עוסקת סדנת מיתוג, הנלמדת בבית הספר לעיצוב וחדשנות.
המעצבת שרון רהב, בעלים משותפים של הסטודיו 0340, המובילה את הסדנה ביחד עם נדב שטריימר, אומרת כי הסטודנטים והסטודנטיות בסדנה לומדים לעצב סיפורים. "אנחנו לומדים לקחת סיפור שכתוב במילים ולתרגם אותו לצורה, צבע, צליל, אייקון, ולוגו".
הסדנה עוסקת באופן שבו מנסחים אסטרטגיה, מזקקים ערכים, מגדירים זהות – ואז בונים ממנה עולמות חזותיים שלמים. "ניקח לדוגמה את קוקה קולה – אם מפרקים את המוצר עצמו, זה בסך הכול נוזל חום עם גזים. אבל הסיפור? 'טעם החיים'. זה ההבדל בין מוצר למותג – והסדנה מלמדת בדיוק איך עושים את זה".
הסדנה היא סדנת בחירה בשנה ג' כחלק ממסלול תקשורת חזותית במרחבי פנים, ובמסגרתה מתנסים הסטודנטים והסטודנטיות גם בשני פרויקטים מעשיים.
בסדנה הסטודנטים לומדים לחשוב כמו אסטרטגים, לתרגם רעיונות למערכות עיצוביות, ולבנות שפה שלמה שמתקיימת במרחבים הגרפי, הפיזי והדיגיטלי. "זה היתרון של המסלול הזה על פני אחרים, כי הוא נותן למעצבים ולמעצבות לעתיד ראייה רחבה יותר", אומרת רהב, "הסדנה עצמה היא סדנה חשובה מעין כמוה למי שרוצים להיות מעצבים כי היא נותנת להם ארגז כלים שלם שמאפשר להם להבין, לזקק, לעצב ולבנות מותגים".
המעצבת שרון רהב