דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תחרות הגישור מטעם ה-ICC נבחרת 2017

הגביע הוא שלנו! נבחרת הסטודנטים שלנו שהשתתפה בתחרות לייצוג בהליכי גישור בפריס, זכתה במקום הראשון מבין 66 נבחרות מרחבי העולם בקטגוריית הפתרונות היצירתיים הטובים ביותר! ברכות חמות לסטודנטים משה אברמובסקי, ערן שחוח, סתיו בן-חמו וטליה שביט ולמאמנות מגשרות ד"ר קרני פרלמן, ראש המרכז ורבקה אלבק-סלומון!

הכל התחיל במייל קצרצר עם הכותרת "הודעה משמחת" ביום שישי קייצי בשעות הצהריים. השלב הבא היה לנסות לגשש כדי למצוא את שאר חברי הנבחרת, עימם כך נאמר לכל אחד מאתנו, אנחנו הולכים לבלות שעות ארוכות ועתידים ליצור נבחרת מגובשת ומתואמת שתייצג את המכללה בצורה הטובה ביותר בתחרות הבינלאומית היוקרתית לגישור ויישוב סכסוכים בפריז. 

כבר בפגישה הראשונה שלנו כנבחרת עם ד"ר קרני פרלמן, מאמנת המשלחת לICC בשמונה השנים האחרונות וראש המרכז השיתופי במכללה למנהל, וגברת רבקה אלבק- סלומון מאמנת המשלחת ומגשרת, נאמר לנו על ידן שמדובר בחוויה מעצימה, חוויה של "פעם בחיים" וכשנבחרנו לייצג את המכללה בתחרות נבחרנו בעצם להיכנס לתוך המשפחה המיוחדת של נבחרות הגישור לדורותיהן. כעת ניתן להתוודות ולומר, שבאותו הזמן לא הצלחנו ולא יכולנו לתאר לעצמינו בכלל את עוצמת החוויה, ואת ההשתייכות העתידית המדהימה שאנחנו עומדים לחוות.

הנבחרת שלנו כללה את משה אברמובסקי סטודנט בשנה הרביעית לתואר ראשון במשפטים, טליה שביט סטודנטית בשנה הרביעית לתואר ראשון במשפטים, סתיו בן חמו סטודנט בשנה השלישית לתואר ראשון במשפטים וערן שחוח סטודנט בשנה השלישית לתואר ראשון במשפטים.

במשך חצי שנה קיבלנו אימון מסור ואינטנסיבי על ידי מאמנות המשלחת ד"ר קרני פרלמן והמגשרת גב' רבקה אלבק סלומון. האימונים כללו כלים לניתוח משפטי של תיאור סכסוך, הקניית כלי תקשורת ולמידה מתי העת הנכונה להשתמש בכל אחד מהם. בנוסף, למדנו כיצד ניתן ליצור הליך משא ומתן שיתופי באופן פרודוקטיבי שיכלול עמידה על האינטרסים של הצד שלנו והצד שכנגד תוך חשיבה ופיתוח פתרונות יצירתיים שמטרתם להרחיב את כלל העוגה לשני הצדדים. במקביל לאימונים והשיעורים, גם נציגי המשלחות הקודמות נרתמו למטרת הצלחת המשלחת שלנו, ועם הרבה סבלנות ורצון נפגשו עמנו בסופי השבוע, ובכל זמן פנוי שמצאו, על מנת להמשיך את שושלת הנבחרות בצורה הטובה ביותר, להשקיע בנו ולהנחיל בנו את הניסיון והכישורים שהם רכשו בעצמם במסגרת התחרות.

לאחר כל השיעורים, האימונים והמפגשים, קיימנו במסגרת כיתת הסמינריון של ד"ר קרני פרלמן סשן ראשון מול קהל! לאחר הצלחת הסשן וקבלת הביקורות הסופיות, הרגשנו נרגשים ומוכנים מתמיד לדבר האמיתי! לאט לאט יכולנו כבר להריח את ניחוח הקרואסונים בשנז אליזה באוויר, מיד הבנו שזה הרגע לארוז את מיטב מחלוצותינו ולעלות על הטיסה הראשונה לפריז.

 

הגענו לפריז יום לפני פתיחת שבוע התחרות, ידענו שעלינו ללמוד את השטח בצורה המקצועית ביותר (קניות, מכוני כושר ובתי דפוס (?)) כדי להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי. פגישתנו עם קרני ורבקה הייתה משעשעת ומפתיעה כשמשה וסתיו נתפסו ב-7 במעלות בפריז כשהם חוזרים מאימון כושר מפרך. בדיעבד, יש להודות שהאימונים ופיתוח השרירים של סתיו ומשה תרמו לבלבול הקבוצות הנגדיות בסשנים עצמם ואף לכל שאר הקבוצות באירועים החברתיים ;)


בערב יום שישי, יצאנו כל הנבחרת לנשף פתיחת התחרות. 
נשף הפתיחה ידוע כמקום שבו ניתן לפגוש ולהכיר מגשרים בעלי שם עולמי, פרופסורים ואנשי אקדמיה ידועים ובנוסף, כמפגש הראשון של כל חברי הקבוצות, בו ניתן "להתערבב" ולהכיר את הנבחרות מולן כל קבוצה תתחרה. יצאנו מיד למלאכה וחיפשנו את הקבוצות: בלארוס, קראקוב, ג'ורג'טאון, פורדהם ובוקרשט. 


לאחר שהגענו למסקנה פה אחד שכל חברי הקבוצות המתחרות נראים כמתחרים ראויים ומאתגרים הבנו שיש לשנס מותניים ולהשקיע את כל מה שלמדנו, בתחרות הזאת!


יום שבת - הסשן הראשון והשני:
ללא ספק יום שבת היה היום שבו מד הלחץ של חברי הקבוצה היה הגבוה ביותר, התרגשות מטורפת שנובעת מהעובדה שבעוד כמה רגעים אנחנו עומדים להופיע וליישם את כל מה שלמדנו בחצי שנה האחרונה בסשן של שעה וחצי מול שני שופטים, מגשר, כלל חברי הקבוצות ומאמניהם יחד עם צופים חיצוניים.


על מנת להוריד את מפלס ההתרגשות וכדי להסיח את דעתנו מהלחץ, קיימנו סשן תצלומים של הנבחרת מה שהפך למנהג של הנבחרת לפני כל סשן.


הסשן הראשון
היה של סתיו וטליה מול הנבחרת הבלארוסית. במהלך הסשן יישמנו את הכלים השיתופיים, הובלנו את ההליך ולבסוף הצענו את הפתרון היצירתי ביותר שהכנו, יצאנו מהסשן הראשון מלאים באדרנלין, התרגשות וירידת מתח מטורפת- ופתאום הלחץ התחלף בציפייה והרצון להשתתף בסשנים נוספים!. Once you go mediate – you can never go back!.


הסשן השני
באותו היום היה של ערן ומשה מול הנבחרת הפולנית. לאחר שסיימנו את שני הסשנים, מסופקים ומרוצים יצאנו כלל הנבחרת, עם המאמנות היקרות שלנו לאכול בבר התחרות "The frog". החלפנו חוויות, תחושות, צחוקים, מחשבות ומסקנות משני הסשנים הראשונים. מוכנים ומצפים לסשנים הבאים!


הסשן השלישי
התקיים ביום ראשון, ובאופן יוצא דופן כל ארבעת חברי הנבחרת התחרו בו! מבולבלים? מיד נסביר...לילה לפני הטיסה לפריז, קרני קיבלה מייל מפתיע שבו התבקשנו להחליף את אחת הקבוצות שלא יכלה להגיע לתחרות. ביקשו מאתנו ששני חברי הקבוצה שאינם מתחרים באותו סשן מול הקבוצה של ג'ורג'טאון יתחרו מול הקבוצה של פורדהם. כמובן שאחרי שאחרי דקת התאוששות מההלם נרתמנו בשמחה לאתגר וכך יצא שבאותו יום, באותה השעה, סתיו ומשה התחרו מול הקבוצה של ג'ורג'טאון וטליה וערן התחרו מול הקבוצה של פורדהם!


הסשן הרביעי והאחרון
היה של מושיקו וטליה מול הנבחרת של בוקרשט. נרגשים ומוכנים עברנו את הסשן האחרון. מלאים בסיפוק ובהרגשה נהדרת! (מה, כבר נגמר?!).

נשף אמצע התחרות - נשף אמצע התחרות שהתקיים ביום שני נחשב לאירוע חשוב מאד שבו מעבר לחגיגות התחרות, מכריזים על הנבחרות שזכו בפרסים מיוחדים בתחרות ועל 16 הנבחרות שקיבלו את מירב הנקודות ועולות לשלב הבא בתחרות. לאחר שהתרכזנו יחדיו כל חברי המשלחת והמאמנת קרני (למרות שרבקה הייתה צריכה לחזור ערב לפני, היא הייתה איתנו מחוברת בוואטסאפ ומוכנה לכל עדכון!) התבשרנו שלמרות שלא היינו ב16 הנבחרות שעלו לשלב הבא, נבחרנו לקבל את הפרס של הפתרונות היצירתיים ביותר בין כל הנבחרות שהשתתפו בתחרות!!! קבלת הפרס היה אירוע שאף אחד מאתנו לעולם לא יישכח, הרגשנו את האושר באוויר, סיפוק וגאווה ענקית על הפרס המכובד והייחודי שהצלחנו להביא למכללה בכלל ולקרני ורבקה המאמנות המסורות שלנו בפרט! קיבלנו מלא אהבה ופרגון ענק והוספנו לשושלת הנבחרות את קטגוריית גביעים מפרסים. השמחה והחגיגות נמשכו כל הלילה!


בין כל הסשנים, הנשפים והארועים החברתיים בילינו בפריז בכל רגע חופשי, וצברנו חוויות מדהימות!


יום רביעי:
סשן הגמר ונשף סיום התחרות- ביום רביעי נפגשנו עם קרני המאמנת, שבשבילנו הייתה כמו אם אכפתית ואוהבת, בכיכר נוטרדאם. לאחר סיור והסבר מעמיק שקיבלנו מקרני לגבי כנסיית נוטרדאם המפורסמת והיפיפייה ישבנו כולנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה נפלאה! לאחר שהיינו שבעים ומרוצים צעדנו יחדיו לראות את סשן הגמר של התחרות ולקבל את תעודות ההשתתפות בתחרות.


לאחר סשן הגמר המעניין וקבלת התעודות, בילינו בנשף סיום התחרות עם כל החברים שצברנו מהנבחרות הנוספות, עם הרגשת גאווה וסיפוק ענק מההליך, מהתחרות עצמה ומההישג שלנו!


אנחנו יכולים להגיד בפה מלא שעברנו דרך מדהימה יחד, כל חברי הנבחרת עם האימון המסור של קרני ורבקה, שהיו בשבילנו הרבה יותר ממאמנות. זכינו להצטרף למשפחה המאוחדת והמיוחדת של נבחרות הגישור (ועכשיו כבר יכולנו לאמוד את המשמעות של המשפט הראשון ששמענו במפגש ההיכרות של הנבחרת עם קרני ורבקה), קיבלנו כישורי משא ומתן וכלי תקשורת שנאמץ לכל תחום בחיים, זכינו בחברות עמוקה ואמתית בינינו ועם המאמנות היקרות שלנו כמובן, ובחברויות והיכרויות עם חברי נבחרות מכל העולם!


ללא ספק, זכינו בחוויה של פעם בחיים, עם זיכרונות שלעולם לא נשכח!