דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה עושים עם תואר ראשון בחשבונאות?

לא רק רואי חשבון - מפקחים במס הכנסה ותפקידי ניהול בתחום הכספים: מה עושים בכל אחד מהתפקידים האלו ואיזה כלים מקבלים בתוכנית התואר הראשון בחשבונאות?

תואר ראשון בחשבונאות מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות להפוך לרואי חשבון מוסמכים, לאחר השלמת הבחינות של בחינות מועצת רואי החשבון והשלמת הסטאז' הנדרש.

בית הספר לחשבונאות הוא בית הספר הגדול ביותר ללימודי חשבונאות בישראל, ואחוזי ההצלחה במבחני מועצת רואי החשבון של הבוגרים והבוגרות שלו הם מהגבוהים בארץ. תוכנית הלימודים העדכנית, לצד שיתוף הפעולה עם התעשייה, הופכים את הבוגרים והבוגרות למבוקשים על ידי משרדי רואי החשבון הגדולים בישראל, ובהמשך הם אף משתלבים בתפקידי מפתח במשק הישראלי.

פרופ' רו"ח הדס גלנדר, מרצה בבית הספר לחשבונאות, מציינת כי ההכשרה כרואה חשבון פותחת בפני הסטודנטים והסטודנטיות מגוון רחב של תחומי תעסוקה בעולם הפיננסי.

באיזה תפקידים יכולים בוגרי ובוגרות התוכנית להשתלב?

רואה חשבון: כאמור, בוגרות ובוגרי התוכנית יכולים להשתלב כרואי חשבון בפירמות הגדולות ובמשרדים השונים, ואף לפתוח בקריירה עצמאית כרואה חשבון. "תפקידו של רואה חשבון הוא לבצע ביקורת ולתת חוות דעת על הדו"חות הכספיים של עסקים וחברות", אומרת פרופ' גלנדר, "אחרי סיום התואר נדרשים הלומדים לבצע התמחות של שנתיים. לאחר ההתמחות יש מי שמעדיפים להישאר במשרדים הגדולים ולהתקדם בהם בדרגות ובסמכויות הנלוות לדרגות אלו - מנג'ר, סניור מנג'ר כשהרמה הגבוהה ביותר היא שותף. במקביל, יש מי שיעדיפו לפתוח משרד עצמאי".

מפקחים במס הכנסה: בוגרי תואר ראשון בראיית חשבון יכולים גם להשתלב ברשות המיסים כמפקחים במס הכנסה. בתפקיד זה הם מבצעים בקרה על דו"חות כספיים של חברות אל מול דרישות החוק. המפקחים עורכים ביקורת לבדיקת נכונות הדיווחים לצרכי מס, מקיימים דיונים עם מייצגים ומתמודד עם סוגיות מקצועיות מאתגרות בתחום המס במטרה להגיע לקביעת חבות המס המדויקת.

מגוון תפקידים במערכת הבנקאות ובחברות הביטוח: ההשכלה אותה רוכשים בוגרי ובוגרות התואר מאפשרת להם להשתלב במגוון תפקידים במערכת הבנקאות ובחברות הביטוח הדורשים יכולות ניתוח ואנליזה (לדוגמה במחלקות האשראי).

תפקידים שונים ברשות ניירות ערך: רשות ניירות ערך הוקמה כדי להגן על כל מה שקשור לציבור המשקיעים בניירות ערך בישראל. תפקידה הוא לפקח על כל פעילות שוק ההון, שמתבצעת דרך פיקוח על הפעילות של הבורסה. ההשכלה כרואה חשבון מאפשרת להשתלב ברשות בתפקידים שונים הכרוכים באישור תשקיפים של חברות, ביצוע חקירות של הרשות מול דיווחים של החברות ועוד.

תפקידי ניהול בתחום הכספים: כל תפקיד של ניהול כספים, בין אם זה חשב או סמנכ"ל כספים, מחייב השכלה רלוונטית. ההשכלה של רואה חשבון מאפשרת להשתלב בתפקידים אלו במגוון של חברות, בין אם אלו פרטיות או ציבוריות. "מנהל כספים בחברה הוא פונקציה מרכזית והוא זה שאחראי על כל ההתנהלות הפיננסית של החברה. במקרים רבים, אנשי הכספים בארגונים הם גם אלו שמתקדמים הלאה לעמדות ניהול בכירות, ופעמים רבות מנכ"לים ומנכ"ליות של חברות הם אנשים שהתקדמו לפוזיציה זו מתפקידי ניהול כספים" אומרת פרופ' גלנדר.

תפקידי ייעוץ: רואי חשבון יכולים, לאחר שהם צוברים ניסיון מקצועי, להשתלב גם בתפקידי ייעוץ שונים כיועצים חיצוניים לארגונים ולבעלי עסקים עצמאיים. "ההשכלה שיש לרואי חשבון והניסיון המקצועי מאפשרים להם בהמשך לספק שירותי ייעוץ כלכלי ולשמש כמלווים בעסקאות גדולות - בתחומים שונים", מסכמת פרופ' גלנדר.


פרופ' רו"ח הדס גלנדר, מרצה בבית הספר לחשבונאות