דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מקום ראשון בבחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון

סטודנטים של המכללה למינהל בין מקבלי הציונים הגבוהים ביותר בבחינות הסמכה של מועצת רואי החשבון

אוריאן בן ישי, אור אביטן ואלי ממן הם בין בעלי הציונים הגבוהים ביותר בארץ בבחינות ההסמכה. בנוסף, אחוזי המעבר של הסטודנטים והסטודנטיות של המכללה למינהל בבחינות היו גבוהים מהממוצע הארצי.

מקרב מאות הניגשים והניגשות למועד האחרון של בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון – בלטו סטודנטיות וסטודנטים של המכללה למינהל ברשימת בעלי הציונים הגבוהים ביותר. בחינות מועצת רואי החשבון הן שלב הכרחי עבור מי שרוצה לעסוק במקצוע, לאחר השלמת התואר. מזה שנים, נחשבות הבחינות לקשות ביותר ואחוזי המעבר בהן עומדים על 50%-60% בלבד.

הבחינות מתמקדות בשני נושאים - הבחינה הראשונה הינה בחשבונאות פיננסית והשנייה בביקורת. בכל מועד נבחרים, עבור כל בחינה, שלושת הסטודנטים בעלי הציונים הגבוהים ביותר והם מקבלים אות הוקרה בטקס חגיגי שעורכת מועצת רואי החשבון. הסטודנטים בתואר ראשון בחשבונאות שזכו השנה להימנות עם בעלי הציונים הגבוהים ביותר הם: אוריאן בן ישי בבחינה בחשבונאות פיננסית, ואור אביטן ואלי ממן בבחינה בביקורת.

רו"ח ועו"ד אלי אור, דיקן בית הספר לחשבונאות, מציין כי מדובר בהישג משמעותי. "לבחינות ניגשים, בכל מועד, בין 600 ל-900 סטודנטים וסטודנטיות מ-15 מוסדות לימוד" הוא אומר, "בשנים קודמות תמיד היו לנו סטודנטים שזכו להימנות על רשימת בעלי הציונים הגבוהים ביותר, אבל אף פעם לא היו לנו שלושה כאלו במקביל".

המכללה למינהל ערכה לכבוד הזוכים טקס מיוחד בלשכת נשיא המכללה, והם אף קיבלו מלגה מלאה מטעם המכללה ללימודי תואר שני.

לימוד פרקטי עכשווי והכנת הבוגרים והבוגרות להשתלבות בתעשייה

אור מוסיף, כי במועד הנוכחי של הבחינות ציוני כלל הסטודנטיות והסטודנטים של המכללה למינהל היו גבוהים יחסית, ושיעור המעבר של בוגרי המכללה היה אף הוא גבוה. "בבחינה בביקורת אחוזי המעבר של הסטודנטים שלנו היו הגבוהים ביותר, ובבחינה בחשבונאות פיננסית שיעורי המעבר של הסטודנטים שלנו היו הגבוהים ביותר לצד מכללה נוספת".

לדבריו, לאורך שנים אחוזי המעבר של בוגרי ובוגרות המכללה בבחינות הוא גבוה מהממוצע. "ההצלחה הזו נובעת מההשקעה הרבה של סגל בית הספר בהכנת הסטודנטיות והסטודנטים לבחינות. המכללה רואה בלימוד פרקטי עכשווי והכנת הבוגרים והבוגרות להשתלבות בתעשייה מטרות עליונות".

בית הספר לחשבונאות של המכללה למינהל הוא בית הספר הגדול ביותר ללימודי חשבונאות בישראל, ולומדים בו למעלה מ-800 סטודנטים וסטודנטיות בתכנית התואר ראשון בחשבונאות ותכנית תואר שני במיסים בעסקים .M.B.T .

סגל המרצים בתכנית התואר הראשון והשני כולל אנשי מקצוע מובילים בתחומם, בעלי ניסיון מקצועי עשיר בתעשייה - משרדי רואי החשבון המובילים בישראל, רשות המיסים, רשות ניירות ערך וגופים רגולטוריים נוספים. בנוסף, מקיים בית הספר שיתופי פעולה עם התעשייה בקידום פרויקטים משותפים.

תכנית הלימודים בתואר הראשון מתעדכנת תדיר בהתאם לצרכי התעשייה ולשינויים בשוק. כך, בעקבות הרפורמה הכוללת בלימודי המקצוע שהוכרזה על ידי מועצת רואי החשבון, ההתמקדות במהלך שנת הלימודים האחרונה לתואר במכללה היא בנושאי הבחינות - חשבונאות פיננסית וביקורת. בנוסף, כוללת תכנית התואר הראשון התמחות בטכנולוגיות עסקיות הכוללת קורסים העוסקים במסדי נתונים ו- BIG DATA, במערכות ERP, בניתוח מערכות לחשבונאים, ובכלי בינה עסקית (Business Intelligence & Data Mining) – והסטודנטים מקבלים במסגרתה כלים מתקדמים לתחקור וכריית מידע ו-ANALYTICS BIG DATA. בנוסף, כל הסטודנטים בתכנית לומדים קורס יישומי אקסל מתקדמים לחשבונאים.