דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

רואים מעבר לדו"חות

היזמים, בעלי השאיפות הניהוליות ואנשי המספרים: מי הם הטיפוסים שתפגשו במהלך לימודי תואר בחשבונאות?
סטודנטים לומדים במכללה  - תמונת אווירה | המסלול האקדמי המכללה למינהל
תחום החשבונאות נתפס בטעות כתחום שמושך אליו אנשים המעוניינים להשתלב כרואי חשבון בפירמות השונות, או לבסס קריירה כעצמאים בתחום. אבל כשמסתכלים לעומק רואים כי לתחום זה מתנקזים אנשים בעלי תחומי עניין רבים ושאיפות מגוונות:

אנשי המספרים

דיקלה בר - אילן, מנהלת המרכז וראש תחום החשבונאות במרכז לפיתוח קריירה של המסלול האקדמי המכללה למינהל, מציינת כי באופן טבעי לבית הספר לחשבונאות מגיעים אנשים שאוהבים מספרים. "רבים מהסטודנטים שלנו הם אנשים שרוצים להיות רואי חשבון. הם מתעניינים בדו"חות כספיים, העולם הזה מרתק אותם והם רוצים להעמיק בו. הם נחשפים במהלך הלימודים לתחומי עניין נוספים רבים: מיסים, הערכות שווי, מיזוגים ורכישות ועוד".

היזמים

הלימודים בבית הספר לחשבונאות מספקים כלים חשובים למי שמעוניינים לפתוח בקריירה עצמאית במגוון רחב של תחומים. "הידע החשבונאי הכרחי לכל מי שרוצה לנהל עסק משל עצמו", אומרת בר- אילן. "הראייה העסקית שהלימודים מעניקים, והכלים הניהוליים והחשבונאים, מסייעים בניהול עסק, בניהול תהליכים, ובתהליכי ביקורת פנימית בתוך הארגון".
עולם ראיית החשבון, כמו תחומי עיסוק נוספים, הולך ונהייה יותר ויותר טכנולוגי. להתמחות בראיית חשבון מגיעים גם אנשים שמבינים שהטכנולוגיה נמצאת כיום בכל היבט בחיינו, והולכת לתפוס תאוצה גם בתחום הביקורות הכספיות
דיקלה בר אילן, מנהלת המרכז וראש תחום חשבונאות במרכז לפיתוח קריירה

הטכנולוגיים

עולם ראיית החשבון, כמו תחומי עיסוק נוספים, הולך ונהייה יותר ויותר טכנולוגי. ללימודי ראיית חשבון מגיעים גם אנשים שמבינים שהטכנולוגיה נמצאת כיום בכל היבט בחיינו, והולכת לתפוס תאוצה גם בתחום הביקורות הכספיות. "במהלך ההתמחות הסטודנטים יכולים לבחור בהתמחות במערכות מידע, ולרכוש כלים הנחשבים אטרקטיביים מאוד כיום בשוק התעסוקה", אומרת בר- אילן.

בעלי השאיפות הניהוליות

הלימודים בהתמחות בחשבונאות פותחים את הדלת להשתלבות במגוון תפקידים ניהוליים. מגוון רחב של גופים – בנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח, חברות היי-טק, תעשייה – מציעים לבוגרי התואר מסלולים שונים המאפשרים להם להשתלב בדרגי ניהול זוטרים. "רבים מאלו המגיעים ללימודים רואים עצמם מתקדמים לתפקידים ניהוליים, אם במגזר הפרטי או הציבורי",  אומרת בר- אילן. 

הדור השני

לא מעט מהלומדים ראיית חשבון הם בנים ובנות של רואי חשבון ותיקים, אומרת  אומרת בר- אילן. מתברר, כי החשיפה מגיל צעיר למקצוע הופכת במהלך השנים לשאיפת קריירה עבור אנשים לא מעטים, הבוחרים בתחום ראיית החשבון כמסלול המקצועי שלהם.