דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

ראיון עם עפרי שגב, סטודנט למנהל עסקים ומייסד ומנכ"ל "דיגיטל אקספורט"

הוא רק בן 26, הרגע סיים את הסמינר האחרון והוא כבר בדרך לתואר השני. עסקים בינלאומיים הוא עשה הרבה לפני שהתחיל ללמוד

עפרי שגב יהיה עוד מעט בן 26 אבל יש לו עשיה פורייה יותר משל אנשים הכפולים ממנו בגיל. הוא גר במודיעין וממש עוד מעט יהיה בוגר תואר ראשון במנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. "ממש בשבוע האחרון הגשתי את הסמינר האחרון בתואר הראשון", הוא אומר ומספר שאת התואר עשה במנהל עסקים, עם התמחות בניהול עסקי בינלאומי, עם דגש על סין-הודו. "בחרתי את ההתמחות כי את העסק הקמתי עוד לפני הלימודים והמדינות הללו עניינו אותי בגלל גודלן העצום", הוא אומר.

מייסד ומנכ"ל "דיגיטל אקספורט"

את השירות הצבאי שלו החל עפרי כשיריונר, נהג טנק ליתר דיוק, אבל בעקבות פציעה הגיע להדרכה במוזיאון השריון בלטרון, שם ליווה מבקרים.
"זה היה מאד משמעותי עבורי, להסביר את החשיבות של השירות ושל מדינת ישראל", הוא אומר ומספר שבין ההדרכות היה לו הרבה זמן פנוי,
"ישבתי הרבה מול המחשב ונפלתי על אחת הפרסומות לעבודה קלה מהבית. בפועל, זה היה מבחינתי שער הכניסה לעסקים. קניתי סחורות ברשת ומכרתי באתרים אחרים בשיטת הדרופשיפינג וזה מה שעשיתי עד השחרור", הוא מספר.

"לפני השחרור הלכתי לכנס של מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים כי חשבתי למכור מוצרים ישראלים בעולם. שמעתי הרצאה מעניינת של חן סבן, נציג האתר הסיני עליבאבא בישראל. שוחחתי איתו אחרי ההרצאה והוא הזמין אותי לקורס הראשון של עליבאבא בארץ.
במשך ארבע חודשים למדתי מדי שבוע והקורס נגמר בתקופה של השחרור ואז נסעתי לשבוע לימודים בקמפוס של עליבאבא בהאנגז'או, שבסין", הוא מספר על השינוי שעשתה בו הנסיעה. "כשהייתי שם, ראיתי את הגודל והעוצמה של חברה כמו עליבאבא. שמעתי שם הרצאה של בחור צעיר שלקח מפעל משפחתי של מברגים ופתח אותו לעולם. ישבתי שם והבנתי את הפוטנציאל. לא הבנתי למה בכלל זו הפעם הראשונה שאני נחשף לזה".

עפרי חזר לארץ ובשנת 2017 הקים את "דיגיטל אקספורט". חברה שעובדת על פלטפורמת B2B של חברת Alibaba.com.
"קיבלתי החלטה לעשות פיבוט מעולם הדרופשיפינג לעולם ה-B2B. חיפשתי עסקים ישראלים בשביל לפתוח להם חנות בפלטפורמה הסינית, שמציעה שתי אפשרויות עיקריות - הקמת מיני סייט לחברה או הקמת סוג של מכרזים הבנויים על היצע וביקוש והכל - על הפלטפורמה.
"דיגיטל אקספורט" מקדמת את המוצרים וגם מאתרת עבור הלקוחות שלנו את הביקושים שמתאימים להם. המטרה שלנו היא בעצם לאתר ולחבר בין חברות יצרניות ישראליות לבין לקוחות עסקיים בעולם על פלטפורמות דיגיטליות, בעיקר Alibaba.com".

הפוקוס על סין והודו הכריע את הכף

עפרי מספר שבאותה תקופה העסק עבד מצוין אבל התחיל לחץ מהסביבה על לימודים. "בדקתי מוסדות לימוד שונים. חשוב לעשות תואר כדי שייפתחו עבורך אופציות תעסוקה אבל גם כדי לרכוש ידע", הוא אומר. "במכללה למינהל מצאתי שהפוקוס על סין והודו מאד מתאים וקשור למה שאני עושה, בטח בעולם גלובאלי וזו היתה הזדמנות ללמוד בהרבה קורסים יחד ולא בקורס פה וקורס שם".

עפרי ידע הרבה בשלב זה אבל רק בלימודים הבין שיש לו עוד הרבה ללמוד. "גיליתי המון דברים שלא ידעתי – מעולמות הכספים ועד התחום המחקרי האקדמי. היו דברים שידעתי בפועל, מעבודה בשטח, אבל לא הכרתי את המקור, את האבולוציה, את המודלים, ההתפתחות", הוא אומר ומוסיף: "למדתי גם לשבת וללמוד. זו היתה הפעם הראשונה שעשיתי את זה. הסבלנות וההתמדה הם מחוייבי המציאות מבחינתי, במובן העסקי וההתמדה היא תוצאה ישירה של הלימודים".

עפרי קיבל מלגה משמעותית מהמכללה, "ראיתי את זה ממש כהזדמנות עסקית אבל הטרייד אוף היה שהייתי חייב להגיע להישגים לימודיים מסוימים (מינימום ממוצע של 88) כדי להיות זכאי לה וזה דחף אותי להתמיד ולהצליח. אני מסיים את התואר בהצטיינות ויכול להגיד בלב שלם שאם לומדים לנצל את הכלים שמקבלים בלימודים מהמכללה, אפשר לנצל אותם לחיים המעשיים. תעודות זה נחמד אבל השאלה מה מפיקים מהסיטואציה וממה שלמדת", הוא אומר כבעל ניסיון.

חיבורים ונטוורקינג

יודע כל יזם ותיק, שקשרים בתעשייה – בכל תעשייה – הם קריטיים להתקדמות והתפתחות, למציאת עבודה ולביצוע עסקים. עפרי, שבא כבר מהעולם העסקי, הבין את זה מהר מאד. "במכללה הבנתי מהר מאד שכל מי שסביבי הם אנשים שיהיו בשוק התעשייתי והעסקי העתידי מסביב.
לא משנה מה נעשה, כולנו נהיה בשוק ואולי אף במשרות בכירות. היום אני יודע שאני ומי שלמד איתי נהיה בקשרים גם בעתיד. אלה קשרים שיפתחו דלתות בעתיד ולהיכרויות האלה, עם האנשים, אין תחליף. בכלל, אני מעדיף סביבה עם שאיפות דומות לשלי כי סביבה כזו תמיד תדחוף אותי קדימה", הוא אומר. "בפקולטה למנהל עסקים יש רבים עם רקע עסקי או עסקים משלהם. במכללה יש קורסי העשרה ואחד הדברים המדהימים ביניהם שהם מערבבים אותך עם עוד אנשים מפקולטות ובתי ספר אחרים. כך הכרתי במכללה הרבה אנשים, עם אחד מהם, תוך כדי התואר, כבר התחלתי לעשות דברים עסקיים, שאולי יניבו משהו בעתיד".

עפרי מספר שגם עם המרצים נוצרו לעיתים קשרים בעלי ערך. "גם המרצים והסגל במכללה זה נטוורקינג. עם רבים היו לי קשרים מסוגים שונים - חלקם פתחו לי דלתות בתעשייה, חלק הזמינו אותי להרצות אצלם במקומות אחרים. הרבה מפחדים מהמרצים אבל בסוף מדובר בבני אדם ועוזר מאד לדבר איתם. הם יכולים לעזור לסטודנטים ולסטודנטיות והם גם עושים את זה. בכלל, להכיר במכללה זו הזדמנות חד פעמית לפתיחת דלתות במקומות שאולי לא הייתי מודע להם כלל ואי אפשר לדעת מתי אפגוש אותם לאורך חיי", הוא אומר.

נטוורקינג בינלאומי

עפרי השתתף גם בתכנית ה- Buddy System. "התכנית הזו היא תכנית בינלאומית של המכללה בה מגיעים סטודנטים וסטודנטיות מכל העולם, ולכל סטודנט מחברים סטודנט ישראלי", מסביר עפרי, "המטרה בחיבור הזה היא ללוות מהצד המנטלי, הלימודי אבל בעיקר בצד החברתי לאורך החצי שנה שהם כאן. זה נטוורקינג מטורף לעולם והכל תוך כדי שתיית בירה בתל אביב או טיול ברמת הגולן. זה אולי הדבר הכי גדול שקיבלתי במכללה.
בחצי השנה הזו נהיינו ממש חברים. אנחנו בקשר עדיין ויש לי תמיד דלת פתוחה בגרמניה וחברים לחיים שם".

עפרי החליט לעשות גם את התואר השני במנהל עסקים במכללה למינהל "התחלתי כבר כמה קורסים בשנה האחרונה של התואר השני. בעקבות כל מה שקיבלתי, החלטתי שאני ממשיך שם", הוא אומר לסיום.