דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מה עושים עם תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל?

לימודי תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל מאפשרים השתלבות במגוון רחב של תפקידים המביאים לידי ביטוי שילוב של יצירתיות עם כישורים אנליטיים

כמה אנשים יכולים להעיד על עצמם כי הם הולכים אחרי הלב בכל מה שקשור לקריירה שלהם? לא רבים. עולם השיווק והפרסום מציע מגוון רחב של תפקידים המאפשרים שילוב של יכולות ניהוליות וכישורים אנליטיים לצד ביטויים יצירתיים, ולכן הוא קורץ לרבים ולרבות.

ד"ר גילה אורן, ראשת ההתמחות בשיווק פרסום ודיגיטל בתואר ראשון במנהל עסקים, אומרת כי מדובר בהתמחות רב תחומית. "לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון הם בבסיס שלהם לימודים רב תחומיים, וההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל מוסיפה שכבה נוספת של מולטידיסיפלנריות-
היא מאפשרת ללומדים וללומדות להיות גם וגם וגם", היא אומרת, "אלו לימודים שמספקים כלים אנליטיים, יכולות ניהול ומחקר וכוללים גם את הפן היצירתי".

ההתמחות מכשירה מדי שנה עשרות רבות של סטודנטיות וסטודנטים המשתלבים בתפקידים מגוונים בענפים שונים של התעשייה. לצד העמקה תיאורטית, ההתמחות משלבת התנסויות מעשיות רבות המתקיימות תוך שיתוף פעולה עם גופים מובילים מהתעשייה. בהתמחות מעמיקים בנושאים של מיתוג ופרסום, קמעונאות וסחר, מחקר שיווקי, חווית לקוח ועולם השיווק הדיגיטלי. בנוסף, מושם דגש גם על לימודי פרסום וקריאייטיב, הכוללים היכרות עם תחום המדיה, הארט והקופירייטינג.

הרקע המגוון מאפשר לבוגרי ובוגרות ההתמחות להשתלב במגוון רחב של תחומים. "הבוגרים שלנו יכולים להרשות לעצמם ללכת עם הלב, להגשים את החלומות שלהם", אומרת ד"ר אורן, "הם יכולים להשתלב בשלל תפקידים לכל אורך שרשרת הערך - משלב הרעיון, דרך זיהוי הצורך ועד לשלב המכירה".

באיזה תפקידים יכולים בוגרי ובוגרות ההתמחות להשתלב?

פיתוח ויזמות: בוגרות ובוגרי ההתמחות יכולים לבנות קריירה בתפקידים שונים הקשורים לפיתוח מוצרים/שירותים, או לקדם באופן עצמאי יוזמות משל עצמם. היכולות הקריאטיביות משתלבות בתפקידים אלו עם היכולות האנליטיות ומאפשרות להם הבנה מעמיקה של השוק, זיהוי צרכים, ניתוח התנהגות הצרכנים ומתן מענה יעיל.

אנליזה ומחקר: במהלך הלימודים עוסקים גם בתחום ניתוח שווקים וזיהוי צרכי הלקוחות. תפקידים בתחום האנליזה והמחקר, כמו אנליסט שיווקי, יועץ אסטרטגי ועוד, הם חלק בלתי נפרד מתחום השיווק והפרסום, והם הבסיס לפיתוח מוצרים/שירותים, תכנון והובלה של מהלכים שיווקיים, מהלכים מיתוגיים ועוד.

ניהול מוצר: מנהל/ת מוצר הוא מי שאחראי על פיתוח וניהול המוצר תוך הובלת הקשר בין כל המחלקות הרלוונטיות בארגון. תפקיד זה מחייב הבנה של השוק, של צרכי הלקוחות, זיהוי הזדמנויות ותקשורת בין-אישית טובה.

ניהול מותג: תפקידים בתחום ניהול המותג עוסקים בניהול ופיתוח זהות המותג. תפקיד זה כולל הובלת אסטרטגיות שיווק וקידום התומכות במותג לטובת הגברת המודעות הצרכנית והציבורית.

תפקידים בתחום השיווק: אנשי שיווק אחראים על פיתוח הפעילות השיווקית של החברה. תפקידים אלו כוללים מחקר שוק (פילוח השוק, ניתוח שוק המטרה, הערכת פוטנציאל השוק ועוד). בנוסף, אנשי השיווק הם אלו שקובעים את אסטרטגיות השיווק, מוציאים אותן לפועל ומבצעים בקרה על תוצאות של מהלכים אלו.

תפקידים שונים בתחום המכירות: אנשי מכירות אחראים על קידום מכירות המוצר/שירות באמצעים שונים, לקהלים שונים, בפלטפורמות שונות. תפקידי מכירות כוללים תכנון אסטרטגי, ניהול היחסים עם הלקוחות וביצוע מעקב אחרי עמידה ביעדי המכירות.

תפקידים שונים במערך ההפצה: מערך ההפצה אחראי על ארגון וניהול פעולות ההפצה. תפקידים בשרשרת ההפצה כוללים תכנון לוגיסטי,
ניהול מלאי, ניהול שותפות עם ספקים וכמובן אחריות על כל תחום אתרי הסחר האלקטרוני - תחום שצמח משמעותית בשנים האחרונות.

מנהל/ת מסע לקוח: מנהל מסע לקוח אחראי על ניהול ושיפור חוויות הלקוח, תוך בחינה וניתוח מתמיד של מסע זה באמצעים שונים.
התפקיד כולל גם ניהול צוות, פתרון בעיות ושדרוג תהליכים לשיפור השירות.

איש/אשת תוכן: אנשי תוכן אחראים על יצירת תוכן המקדם את המטרות השיווקיות והאסטרטגיות של הארגון בפלטפורמות שונות - בין אם זה אתר החברה, הרשתות החברתיות וממשקים פנים ארגוניים שונים.

"הלימודים במסגרת ההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל מספקים לבוגרים ולבוגרות אפשרות ליהנות מכל העולמות. הם מאפשרים להם לשלב בין התחומים הניהוליים-אנליטיים לאלו היצירתיים, שילוב הבא לידי ביטוי באופן שונה בתפקידים רבים", אומרת ד"ר אורן, "ההשכלה המגוונת שהם רוכשים מאפשרת להם להתפתח לכיוונים שונים ולהביא את הכישרונות שלהם לידי ביטוי מיטבי ומספק".


ד"ר גילה אורן, ראשת ההתמחות בשיווק פרסום ודיגיטל בתואר ראשון במנהל עסקים