דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר במנהל עסקים - למי זה מתאים?

"מנהל עסקים הוא התחום המבוקש והנכון עבור אנשים צעירים שמחפשים להכין את עצמם לשוק העבודה של המאה ה-21״ אומרת פרופ' תמר אלמור, דיקנית הפקולטה למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל

מנהל עסקים היה לאורך השנים אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים בתואר הראשון והשני. לפי הנתונים שמפרסמת המועצה להשכלה גבוהה, כ-18,000 סטודנטיות וסטודנטים לומדים לתואר ראשון במנהל עסקים. היום בעידן של "אחרי הקורונה" ברור שהחוסן שלנו כאנשים וכעובדים תלוי במגוון והיקף המיומנויות בהן אנו שולטים. הנושאים הנלמדים בתואר ראשון במנהל עסקים מלמדים מיומנויות הבונות חוסן תעסוקתי ואישי רחב.

המילה שהפכה מפורסמת (וקצת שחוקה) היא אג'יליות או בעברית "זרמישיות". מילה זאת מבטאת את הצורך להתאים את עצמנו לשינויים בכל תחומי החיים שלנו. כולנו צריכים להיות גמישים, זריזים ופתוחים לשינויים. בנוסף חשוב שנהיה בעלי יכולות המאפשרות לנו להתאים את עצמנו למציאות משתנה ומאתגרת. הקורונה היא מצב קיצון, אבל היכולות הללו נדרשות מכולנו גם בימי רגיעה. לימודי מנהל עסקים במכללה למינהל, מעניקים ללומד את היכולת לנתח ולהבין שינוים ומקנים לו סט מיומנויות רחב ומגוון המאפשר להפגין גמישות, זריזות והתאמה מיטבית למציאות משתנה.

מחנה אימונים אינטגרטיבי Bootcamp

הלימודים במנהל עסקים כוללים לימודי ליבה ובנוסף לימודי התמחות בשנים ב' ו- ג'. הפקולטה שלנו מציעה התמחויות במימון, בשיווק, פרסום ודיגיטל וביזמות. עם זאת, הדגש הוא על תהליך האימון האינטגרטיבי של הלומדים. ניתן לדמות את הלימודים למחנה אימונים בו הסטודנטיות והסטודנטים מתאמנים, מתרגלים ומשתפרים לאורך הדרך.

הלימודים במאה ה-21 כבר לא עוסקים בהעברת ידע. הידע מצוי וזמין לכולם. כמות הידע הגדולה לה כולנו נחשפים מחייבת עובדים ומנהלים ביכולת לאסוף את המידע הרלוונטי, לדעת לנתח אותו ולהגיע למסקנות. אנו נלמד כיצד לעשות אינטגרציה בין גופי ידע שונים וכיצד להגיע למסקנות. היכולת לחבר בין תחומים שונים, להפריד בין עיקר ותפל ולתעדף תחומים ותהליכים, זה בדיוק מה שאנחנו מלמדים במנהל עסקים. לאורך התואר נתאמן בשילוב של גופי ידע שונים כדי לאפשר ראיה מערכתית כוללת. תפגשו את המימון, השיווק, היזמות וטכנולוגיות המידע, ובמהלך שנים ב' ו-ג' תוכלו להתעמק במיוחד באחד הכיוונים. חשוב לזכור שבסוף התואר תוכלו להפגין ראיה כוללת, כזו שמתכללת את כל תחומי הידע, כפי שנדרש היום מעובדים וממנהלים.

 

תעשיה ורשת ענפה של בוגרים

הפקולטה למנהל עסקים מציינת למעלה מארבעים שנה להיווסדותה. עשרות אלפי בוגרים פזורים בכל הקטגוריות המסחריות במשק ותופסים עמדות בכל שדרות הניהול של מדינת ישראל. זוהי משפחה גדולה ומפוארת של בוגרי הפקולטה. הבוגרות והבוגרים, מתוך העמדות שהם תופסים, חוזרים "הביתה", לפקולטה למנהל עסקים ומביאים מידי יום שיתופי פעולה עם התעשיה. סגל ההוראה שלנו כולו משלב אקדמיה חוקרת עם ניסיון תעסוקתי יישומי נרחב. התעשיה אינה נפרדת מהאקדמיה. אנחנו אקדמיה יישומית וההכשרה האקדמית של הסטודנטיות והסטודנטים מכוונת למצוינות יישומית בתעשייה.

טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה – יכולות למידה מתקדמות

"כלי עבודה" מרכזי שאנחנו מציידים בו את הסטודנטיות והסטודנטים הוא הכרות עם כלים טכנולוגיים. גם בתחומי הדאטה (מדע הנתונים) וגם בתחומי הדיגיטל (רשתות חברתיות ופלטפורמות מסחריות). הטכנולוגיה הפכה כמובן למיומנות בסיס שכולם נדרשים לה. לכן, אנו לא רק נצייד את כל הסטודנטיות והסטודנטים שלנו בהכרות עם הכלים המתקדמים אלא גם נספק להם יכולות למידה של טכנולוגיות חדשות. לא משנה באיזה כלי טכנולוגי תתקלו במהלך הקריירה שלכם, תדעו ללמוד ולהטמיע טכנולוגיות חדשות. תדעו כיצד לאמץ טכנולוגיות קיימות וחדשות, יכולת שמקנה יתרון תחרותי משמעותי לכל החיים.

אז למי מתאים ללמוד מנהל עסקים

התחום המרתק והדינמי שקוראים לו מנהל עסקים וכולל מגוון תחומים הקשורים אלו באלו מעניק יכולות מרשימות ללומדים אותו. הלימודים במנהל עסקים מתאימים גם למי שעתידים להשתלב בתעשיות קיימות במגוון תפקידים וגם למי שחולמים (ומתכוונים להגשים) הקמת עסק, כגון מיזם טכנולוגי או עסק שמעניק שירותים. כולם נדרשים להכרות עם עולמות המימון, היזמות, השיווק הדיגיטל, משאבי אנוש, חשבונאות, טכנולוגיות שונות ועוד, המשולבים כולם במהלך לימודי התואר.

הנושאים הרבים הנלמדים במהלך התואר הופכים את הלימודים במנהל עסקים למרתקים במיוחד. הפקולטה למנהל עסקים ייחודית לא רק בלימודים עדכניים המשולבים עם התעשיה, אלא גם בדגש החזק על טכנולוגיות שונות המהוות בסיס לכל סוג של עבודה. הפקולטה למנהל עסקים הינה בין הגדולות והוותיקות בארץ ולכן יש לנו ניסיון רב בבניית תכניות לימוד עדכניות. יש לנו היכולת להציע מגוון רחב ועשיר של קורסים בתחומי התמחות ולימוד שונים. ייתכן ותגלו על עצמכם שאתם נמשכים יותר לכיוון הטכנולוגי או האנליטי אך יכול להיות שתמצאו כי התחום הבין-אישי או השיווקי יותר מושכים אתכם. הלימודים בפקולטה שלנו, יאפשרו לכם גם לגלות לעצמכם מהם ההיבטים שמתאימים לכם יותר בתחום הרחב שנקרא מנהל עסקים.

ולסיום שאלה אישית - את האישה הראשונה העומדת בראש הפקולטה למנהל עסקים

האמת שאני מקווה שאנחנו כבר בעידן בו לא תשאלנה שאלות מגדריות. ניהול ויזמות היו במשך הרבה שנים תחומים גבריים. בשנים האחרונות נפרצה תקרת הזכוכית הזו לפחות באופן חלקי, ואנו עדים לנשים בתפקידי ניהול בכירים, יזמות היי-טק שמצליחות להפוך את הסטארט-אפ לחדי קרן ונשים שמצליחות בכל תחומי הניהול. התיקון המערכתי הנדרש והשאיפה לשוויון טרם הסתיימו אבל היום יותר ויותר נשים תופסות עמדות בכירות בלי להתנצל ובלי הצורך להתייחס למינן מבחינה מגדרית. מחקרים חדשים מראים שנשים מנהלות לעיתים טובות יותר מגברים, במיוחד בזמן משבר ובחשיבה לטווח ארוך. אני האישה הראשונה שעומדת בראש הפקולטה המפוארת הזאת. אני מגיעה לתפקיד עם ניסיון ניהולי אקדמי רחב, אני פרופסור מן המניין, שהיא הדרגה אקדמית הגבוהה ביותר ואני בטוחה שיחד עם הצוות המדהים של הפקולטה, נוכל להמשיך ולהצעיד אותה קדימה, ולהתמודד עם מציאות משתנה ומאתגרת בה אנו חיים היום. אני מאמינה שביחד נצליח ליצור עבורכם חוויה לימודית מצוינת ושתסיימו את הלימודים עם יכולות ומיומנויות הדרושות בשוק העבודה של המאה ה-21. נשמח לפגושכם בספסל הלימודים האמיתי והווירטואלי – ביחד נצליח לבנות לכם את הבסיס המתאים ביותר לקריירה שלכם.