דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר במנהל עסקים: בזכות הרוחב והגמישות

גלובליזציה, שינויים רגולוטוריים תכופים וקורונה: השנים האחרונות הוכיחו את החשיבות הרבה שיש לכלים הבינתחומיים שמקנים לימודי מנהל עסקים

השנים האחרונות, ובעיקר שנת 2020 בה הפציעה לחיינו מגפת הקורונה, הוכיחו ביתר שאת עד כמה דינמיים הם החיים, בכל התחומים. בעולם גלובלי שכל הזמן משתנה, המזכיר לנו שאיננו מוגנים מפני מגפות משבשות חיים - נדרשת גמישות מרבית ויכולת הסתגלות מהירה. לכן, בולטת חשיבותם של תארים המספקים ללומדיהם מגוון רחב של כישורים, והיכרות עם עולמות תוכן רבים.

כזה הוא התואר במנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. הפקולטה למנהל עסקים של המכללה היא הגדולה ביותר בארץ ובין הוותיקות ביותר, ומדי שנה מסיימים את הלימודים בה מאות סטודנטיות וסטודנטים.
"הייחודיות של לימודי מנהל עסקים, כפי שהם נלמדים במכללה למינהל, הם בכך שהם מכינים את הבוגרות והבוגרים לעולם המשתנה שסביבם", אומרת ד"ר גילה אורן, ראש ההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל בפקולטה.

הנגיעה במגוון תחומים במסגרת לימודי מנהל עסקים מלמדת את הסטודנטיות והסטודנטים קודם כל כיצד ללמוד, ובכך מרחיבה את היכולת שלהם להתוות את עתידם. בנוסף, התואר מדגיש את לימודי הטכנולוגיה, מפגיש את הלומדים עם מגוון תחומים ומצייד אותם בכלים רבים המאפשרים להם היכרות עם תחומי עיסוק מגוונים ועל ידי כך - אפשרויות בחירה רבות יותר.

"בעולם הנוכחי יש חשיבות קריטית ליכולת להתאים עצמך מהר לסביבה שמשתנה באופן רדיקלי. תואר במנהל עסקים במהותו מאפשר את הגמישות הכל כך נדרשת הזו - בגלל רוחב היריעה ובזכות העובדה שהוא מצייד את הלומדים במיומנויות רחבות ומולטי-דיספלינריות"
ד"ר גילה אורן, ראש ההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל בפקולטה למנהל עסקים

"הקורונה הנכיחה את אי הוודאות", אומרת ד"ר אורן, "היא זירזה באופן קיצוני תהליכים שהחלו עוד קודם לכן, תהליכים בהם לאג'יליות (זריזות וגמישות) יש חשיבות רבה. בעולם הנוכחי יש חשיבות קריטית ליכולת להתאים עצמך מהר לסביבה שמשתנה כל הזמן. תואר במנהל עסקים במהותו מאפשר את הגמישות הכל כך נדרשת הזו - בזכות רוחב היריעה ובזכות העובדה שהוא מצייד את הלומדים במיומנויות רחבות ומולטי-דיספלינריות".

כך, כוללים הלימודים בתכנית התואר הראשון במנהל עסקים בחירה בין מגוון התמחויות - שיווק, פרסום ודיגיטל; מימון ושוק ההון; חשבונאות; יזמות וחדשנות; דו חוגי בניהול במערכות מידע ומנהל עסקים. הסטודנטיות והסטודנטים נחשפים למושגי יסוד בניהול בינלאומי, לקורסים בנושאים כמו התנהגות צרכנים, יישומי תוכנה מתקדמים במימון, מושגים בסיסיים ביזמות, העברת מסרים, ניהול השקעות בניירות ערך, בינה עסקית (BI), ניהול חוצה תרבויות בשיתופי פעולה אסטרטגיים גלובאליים ועוד.

"הפקולטה למנהל עסקים מכוונת לעולמות הטכנולוגיה ובוגרי התואר שלנו, למשל, מקבלים היכרות עם כלים טכנולוגיים מתקדמים כמו פייתון ו-SQL וכמובן אקסל מתקדם, לצד היכרות עם העולמות המסחריים של הרשתות החברתיות - קידום ממומן ולא ממומן ברשתות החברתיות", אומרת ד"ר אורן. "בכך הם מקבלים גישה להרבה מקצועות. בכל תפקיד בו הם ישתלבו הם יצטרכו ללמוד את התפקיד עצמו כמובן, אבל לימודי מנהל עסקים מספקים להם את ההיכרות עם השפה, הלך החשיבה, ועם הסוגיות המרכזיות בעולם העסקי, בין אם זו השפה הפיננסית, השפה השיווקית או שפת היזמות".