דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

המדריך המקוצר למדען הנתונים הטרי

ביקוש, שכר ותחומים בהייטק

איפה אפשר לעבוד, כמה תוכלו להרוויח, והאם אפשר להשתלב בענף עוד בתקופת הלימודים?

בשנים האחרונות הביקוש למדעני נתונים עולה משמעותית על ההיצע - בכל העולם. הביקוש הזה כבר מזמן חורג מעולמות ההייטק, והצורך באנשי מקצוע בתחום מגיע מחברות מכל תחומי העשייה. על פי הערכות שונות - הביקוש לא צפוי להירגע בקרוב, ובטווח השנים הקרובות (לפחות) הוא צפוי לשמור על רמה גבוהה.

אז איפה אפשר להשתלב כמדען נתונים (Data scientist) בתום הלימודים וכמה אפשר להרוויח?

איפה: כאן, שם ובכל מקום

כאמור, הביקוש למדעני נתונים כיום גבוה במיוחד. על פי תחזיות שונות, הביקוש העולמי צפוי להמשיך ולהיות גבוה בשנים הקרובות, כך שמי ששוקלים להצטרף לעולם זה כעת - יהיו אטרקטיביים מאוד בסיום לימודיהם.

תכנית התואר הראשון במדע הנתונים של המכללה למינהל מספקת לבוגריה את כל הכלים על מנת להשתלב בתחום זה - בין אם כ-Data scientist, מי שמנתח את הנתונים הנאספים בארגון על מנת להפיק מהם מידע בו ניתן יהיה לעשות שימוש; ובין אם כ- Data analyst - מי שמסביר את הנתונים על ידי חקר ההיסטוריה שלהם.

הצורך באנשים בעלי מומחיות בתחומים אלו, במגוון רחב של חברות, נובע מהגידול העצום בכמויות הדאטה, ומההכרח של ארגונים לדעת לאסוף מידע זה, לנתח אותו ולאחסן אותו, כך שיהיה נגיש לשימוש עתידי, ויסייע בהגברת המכירות, שימור לקוחות, הגברת התפוקה ועוד.

מתי: לא חייבים לחכות לסוף הלימודים

הביקוש הגבוה לעובדים בתחום, מאפשר למי שבוחרים ללמוד את התואר למצוא עבודה מיד בסיומו, כאשר חלקם משתלבים בו עוד במהלך הלימודים. לדברי ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב, בעבר מי שהשתלב בתחומי מדע הנתונים היו אלגוריתמיקאים בעלי תואר שני ושלישי, אך היום תכניות הלימוד המובילות בתחום מספקות לבוגרים את הידע רלוונטי להשתלבות בתפקידים של Data scientist ו- Data analyst כשבאמתחתם תואר ראשון "בלבד".

כזו היא תכנית הלימודים של המכללה למינהל, שנבנתה בהתייעצות עם המובילות בעמק הסיליקון, ומתעדכנת על פי צרכי האקדמיה והתעשייה המשתנים

כמה: אז מה בשורה התחתונה?

כשהביקוש גבוה - המשכורות בהתאם. לדברי ד"ר רוכלין השכר המוצע לבוגרי תואר במדע הנתונים הוא גבוה יותר מזה המוצע לבוגרי מדעי המחשב. כך, יכול בוגר טרי להיכנס לעולם מדע הנתונים עם משכורת התחלתית של 25-26 אלף שקל ברוטו.