דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים
Data scientist, Data analyst, ותפקידים בהם נדרשים כלים מתחום ה-AI הם רק חלק מהאופציות שנפתחות בפני בוגרי התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל

אחד התחומים בהם הביקוש לעובדים נמצא בעלייה עצומה בשנים האחרונות הוא תחום מדע הנתונים. בוגרי תואר במדע הנתונים יכולים להשתלב במגוון רחב של חברות, במגוון רחב של תפקידים.

כל חברה צריכה Data scientist

ד"ר איגור איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי כיום כל חברה זקוקה ל-Data scientist, בין אם מדובר בחברה בתחום ההייטק, הרכב, החקלאות או הרפואה.

Data scientist הוא מי שמנתח את הנתונים הנאספים בארגון על מנת להפיק מהם מידע בו ניתן יהיה לעשות שימוש. כך למשל נתונים כמו היסטוריית גלישה, היסטוריית קנייה, גיל, רמת הכנסה ומקום מגורים משמשים חברות כדי להגביר את המכירות שלהם, לשפר את השירות, ולשפר את המוצרים שהם מפתחות/מייצרות.

עושים אנליזה

מקצוע נוסף בו יכולים להשתלב בוגרי תואר ב Data science הוא אנליסט דאטה (Data analyst). אנליסט דאטה הוא מי שמסביר את הנתונים על ידי חקר ההיסטוריה של הנתונים. אנליסט דאטה יבצע יישום של תהליך אלגוריתמי או מכני כדי להפיק תובנות על פי מה שכבר נבדק וידוע מבחינה מחקרית.

מגוון תפקידים בעולמות ה-AI

אבל קיימים מגוון רחב של תפקידים נוספים בהם יכולים להשתלב בוגרי התואר במדע הנתונים. לימודי התואר הראשון ב Data sciense במסגרת המכללה למינהל מקנים לסטודנטים כלים מרכזיים בתחום המבוקש AI (בינה מלאכותית), על שלל תתי התחומים הנגזרים ממנו.

כך, יכולים הבוגרים להשתלב בעבודה בה נדרשים כישורים בתחום למידת מכונה (Machine Learning) תחום הכולל מגוון הטכנולוגיות המסייעות, על ידי אלגוריתמים שונים, להבין ולנתח את המידע הנאסף. תחום נוסף הוא למידה עמוקה (Deep Learning), בעזרתו מלמדים את המכונות "ללמוד" בעצמן, ולחקות תהליכים קוגניטיביים אותם מבצע המוח האנושי.

תמיד יש ביקוש למתכנתים

לצד כל התפקידים האלו, יכולים בוגרי התואר במכללה למינהל להשתלב כמובן גם כמתכנתים במגוון חברות הייטק, וזאת הודות לעובדה כי כשליש מתכנית התואר הראשון בלימודי מדע הנתונים הינה קורסים במדעי המחשב.