דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

איך נראית עבודה יום יומית של מעצב פנים?

מה זה אומר להיות מעצב/ת פנים ואיך נראית העבודה הזו מבפנים?

כשאתם נכנסים למסעדה, מספרה, מלון או סלון שתופסים את תשומת הלב שלכם, האם אתם יודעים במה היה כרוך תהליך העבודה שהוביל לנראות הזו? כיצד נוצרה החוויה המרחבית המעניינת הזו?

מאחורי כל חלל מוצלח עומד/ת במרבית המקרים מעצב/ת פנים שידע לדייק את הפנטזיות של הלקוח לכדי מוצר סופי מרשים. איך בדיוק נראית העבודה של מעצב פנים? מה הוא עושה ביום-יום? גיל דביר, ראש התכנית לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, והבעלים של של סטודיו Gil Dvir Design, מסביר: "התפקיד של מעצב פנים הוא לקחת את כל הפונקציות שהלקוח מבקש לחלל שלו, בין אם זה חלל פרטי או מסחרי, ולשלב אותן לתוך חלל חוויתי המתפקד בצורה הטובה ביותר" אומר גיל.

לכן, חלק נכבד מתפקיד המעצב הוא להכיר את הלקוח והצרכים שלו, ולבנות איתו פרוגרמה - סוג של מפת דרכים כפי שקורא לה גיל. "אחרי שיש את אותה מפת דרכים. הולכים לשולחן העבודה חושבים על מספר סקיצות ומציגים אותן ללקוח. את הסקיצות מלווים בתמונות וחומרי השראה, רעיונות קונספטואליים של כיצד עומד להראות החלל", אומר גיל דביר, "מצמצמים את הסקיצות לאפשרות אחת שמתאימה ללקוח, ואחר כך מקדמים ומפתחים אותה לכדי עיצוב מגובש".

לדבריו הלימודים במכללה מעניקים לסטודנטים את היכולת להפוך למעצבי פנים טובים בכמה היבטים חשובים. "קודם כל - אנחנו מלמדים את הסטודנטים לחשוב על פתרון של בעיות מאוד מורכבות שבסופו של דבר עוזרות להם לפתח את אותם פתרונות מרחביים ללקוחות", אומר גיל, "אם זה באמצעות קורסים שמספקים להם הרחבת אופקים מקצועיים ואם זה באמצעות הקורסים הפרקטיים יותר - סדנאות, סטודיו מעשי, תרגילי עיצוב ייעודיים ועוד".

חלק נוסף חשוב בעיצוב פנים לימודים אקדמיים הוא הכלים הטכנולוגיים אותם מקבלים הסטודנטים - תוכנות תלת ממד, תכונות דו ממד לשרטוט, תוכנות הדמיה ואנימציה שהופכות את המרחב המדומיין לריאליסטי. "פן נוסף שאנחנו מלמדים אותם הוא הפן הפרקטי - כיצד להתנהל מול הלקוח, איך לכתוב הצעת מחיר. איך להכין תיק עבודות וקורות חיים מנצחים, איך למתג את עצמך ולשווק את עצמך", גיל מוסיף.

שתי בוגרות טריות של התואר יכולות לספר מהניסיון שלהן על היום-יום בעבודת עיצוב הפנים. אופיר ישר ונוי סבן, הבעלים של on.it, סיימו את הלימודים בדצמבר האחרון ומיד קפצו למים העמוקים של עולם העצמאות. עד היום הספיקו לעצב כמה פרויקטים מסחריים וגם פרטיים. השתיים מתחזקות פרופיל אינסטגרם פעיל ומתעדות את תהליך העבודה על הפרויקטים, המערב גם את העוקבים שלהן (On.it. Design).

"חשובה לנו מאוד הפגישה האישית עם הלקוחות", הן אומרות, "בפגישה אנחנו לומדות על הצרכים של הלקוח, הרצונות שלו, המגבלות ועוד".

בשלב הבא מציגות ישר וסבן שתי תכניות העמדה ללקוח ויחד מייצרים את התכנית המושלמת. "השלב הבא הוא בניית קונספט. זה השלב החשוב של יצירת האווירה שהולכת להיות בבית/בחלל המסחרי".

השלב שאחר כך הוא יצירת תכניות העבודה הכוללות תאורה, נגרות, מיקום חשמלים, פתחי מיזוג אוויר ועוד, שעוברות לקבלן לביצוע בפועל. "במקביל אנחנו מכינות הדמיות ומנסות לדייק את הבחירות שלנו בתוך ההדמיה", הן אומרות, "בהמשך אנחנו הולכות לקניות עם הלקוח של מוצרי אינסטלציה,, חומרי גמר, חשמל, ריהוט, תאורה, צבע לקירות - כל הדברים שירכיבו את הבית". השלב האחרון הוא ליווי הביצוע של העיצוב בפועל עד העמדה של כל הדברים ועיצוב המראה הסופי של הבית, "זה כולל את הריח שמריחים כשנכנסים לבית, ונייר הטואלט שיהיה בשירותים".

ישר וסבן מציינות כי הכלים שקיבלו במכללה הם שאיפשרו להן לקפוץ למים מיד עם תום הלימודים. "למדנו לחשוב יצירתית, לצאת מהקופסה, להעז. בנוסף, הכלים הפרקטיים שקבלנו מאוד עזרו ליכולת המקצועית ולהתנהלות שלנו במהלך הפרויקט. 4 שנות לימוד במכללה עטפו אותנו בהמון ידע וכלים פרקטיים ואף עזרו לנו לצבור ביטחון".