דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

עיצוב בר-קיימא: 7 טיפים לעיצוב הבית מחומרים ממוחזרים

מעצבי פנים – רוצים להיות מעודכנים? רוצים להיות שגרירים בעלי השפעה על סביבות החיים שלנו?

הבנייה הירוקה הפכה לסטנדרט של איכות בענפי העיצוב, האדריכלות והבנייה.

בנייה ירוקה הינה חסכונית יותר, בריאה יותר, מתחשבת בסביבה ובמרחב ובסופו של דבר מגדילה את איכות החיים של התושבים הנהנים ממנה. התקן הפך לנפוץ ביותר ובכך הפך למחייב בישראל.

מעצבי פנים להם הידע וההכשרה בתחום בנייה ירוקה הינם נכס עבור כל פרויקט. ליווי של פרוייקט על ידי מעצב בעל תעודת 'מלווה בנייה ירוקה' יוצר ערך מוסף ליזם, לסביבה ולמשתמש. סדנה זו הינה ייחודית לבית הספר לעיצוב וחדשנות ועוסקת בעיצוב פנים ירוק, ביופיליה ובנייה בת-קיימה (בנייה ירוקה) על-פי התקנים העדכניים ביותר של מכון התקנים הישראלי וכן תקן WELL הבין-לאומי.

בשנה האחרונה עודכנו התקנים וכעת משלבים בתוכם חלקים חדשים המותאמים במיוחד לסביבות פנים כדוגמת: מגורים, משרדים, מסחר, חינוך, התקהלות ציבורית ובריאות.

עיצוב פנים- לימודים אקדמיים

במהלך הסדנה הסטודנטיות והסטודנטים של לומדים על הגישה העדכנית לבנייה ירוקה כפי שהיא באה לידי ביטוי בסדרת התקנים ועל הדרישות שבהן פרויקט נדרש לעמוד כדי לקבל תו ירוק לבניין. נתבונן על מקרי מבחן ותקדימים מרתקים.

בסדנה עוסקים בהשפעה הסביבתית של אורח חיינו על כדור הארץ, לומדים כיצד אנו כמעצבים יכולים לתרגם את 'אהבת הטבע' ל-'עיצוב פנים בריא' ונוח למשתמשים, רוכשים ידע וכלים שמאפשרים הצעת פתרונות מקיפים בתחום עבור כל פרוייקט. בסדנה מכירים חומרים וגמרים חדשים, כמו גם מקורות ידע פתוחים בהם נוכל להעזר בתהליך התכנון והעיצוב.

במהלך הסדנה מתכננים ומרכיבים אוגדן בנייה ירוקה- מסמך רשמי המוגש לבודק מוסמך בתחום ומוכיח את עמידת הפרויקט בתנאי הבנייה הירוקה הנדרשים כיום.

בסדנה משולבות הרצאות של אנשי מקצוע העוסקים בעולם הקיימות, העיצוב והבנייה הירוקה וכן עורכים סיור מרתק לבניין אשר עומד בתנאי התקן הישראלי ומציג ביצועים מעולים בתחום. בסוף הסדנה הסטודנטיות והסטודנטים יכולים לעבור מבחן חיצוני ולאחריו לקבל 'תעודת מלווה בנייה ירוקה' אותה הם יכולים לשלב בגאווה בקורות החיים. את התעודות אנו מעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים במעמד מיוחד.

סדנת האקו-פנים, במסגרת לימודי עיצוב פנים- לימודים אקדמיים, מעשירה את הידע של בוגרי התכנית בעיצוב פנים, מעניקה להם כלים חשובים ויתרון משמעותי בסיום התואר ובבניית מעמדם כמעצבי העתיד.