דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לא רק פתרונות אחסון: 6 פתרונות יפים ויעילים בעיצוב פנים לדירות קטנות

גופי תאורה צמודי תקרה, אריחים חלקים וגדולים ומכונת כביסה במטבח: כך תהפכו את הדירה הקטנה לבעלת מראה מרווח

רוב האנשים אינם יכולים להרשות לעצמם לגור בבתים רחבי ידיים. מחירי הנדל"ן המאמירים, בין אם לרכישה או להשכרה, לא מאפשרים למרביתנו לגור בדירות גדולות או בתים צמודי קרקע מרווחים.


כיצד במציאות כזו ניתן בכל זאת להפוך את הבית / הדירה הקטנים לכאלו בעלי מראה מרווח, נעים ומזמין? איך משנים את עיצוב הפנים של מתחם המגורים באמצעים פשוטים ולא יקרים יחסית, כך שייצרו לבית שבו אנחנו גרים את המראה הרצוי מבחינתנו מהצד האחד, ומהצד השני ישמרו על פונקציונליות?


מור גרוסי, מעצבת פנים עצמאית, בוגרת תכנית התואר הראשון בלימודי עיצוב פנים של המכללה למינהל, מספקת כמה עצות שימושיות:


1. תסתירו: עיקר הבעיה בדירות קטנות היא העומס והבלגן. גם כאשר מדובר באנשים שלא נוטים לאגור, בדירות קטנות נוצר עומס של חפצים מהר יחסית בגלל היעדר המקום. ההמלצה הראשונה והעיקרית של גרוסי היא לנסות ולאחסן את כל החפצים עד כמה שניתן - והרחק מהעין. גרוסי ממליצה להכניס את כל מה שניתן לארונות שמאפשרים הסתרה מוחלטת, ולא להשתמש בפתרונות אחסון פתוחים. כך נוצרת אווירה של ניקיון ופשטות.


2. תנצלו את המטבח: רוב האנשים רגילים לחשוב על המטבח בתור המקום בו מכינים ארוחות ואולי בו גם אוכלים - אם יש בו פינת ישיבה. ניצול נכון של המטבח יכול לאפשר למקם בו את מכונת הכביסה למשל, מהלך שחוסך מקום ויוצר סדר.


3. תשקיעו מחשבה בריצוף: הריצוף של הדירה יכול לשנות את המראה שלה בצורה משמעותית. בדירות קטנות ממליצה גרוסי להעדיף ריצוף בגוונים בהירים, המייצר מראה של חלל פתוח. "זה אומנם פחות פרקטי לעיתים, אבל ריצוף בהיר מייצר מראה שונה ופתוח יותר", היא אומרת.
עוד היא ממליצה לבחור אריחים כמה שיותר גדולים. כאשר מייצרים המשכיות ולא קוטעים את הרצף נוצרת אשליה של שטח מרווח יותר. בחירה בפרקט עץ, אגב, היא בעלת אפקט דומה.


4. מראות - לא רק בחדר האמבטיה: מי שחיים בדירה קטנה מומלץ כי יעשו שימוש מרובה במראות. שימוש במראות פותח את החלל של מתחם המגורים ויכול להגדיל את הנראות שלו.


5. תשאפו גבוה: כאשר בוחרים גופי תאורה לדירה קטנה מומלץ להעדיף כאלו שיהיו צמודי תקרה ולא תלויים. "כמה שיותר גבוה - יותר טוב", אומרת גרוסי, "זה מגדיל את החלל ולא תופס מקום". עוד היא ממליצה להעדיף גופי תאורה המשכיים (בעיצוב של פסים למשל) הנותנים תחושה כי החלל לא נגמר.


6. לא להעמיס: בכל מה שקשור לתמונות, עציצים ואקססוריז שונים - גרוסי ממליצה לא להעמיס. לדבריה לתמונות, אקססוריז לבית ולעציצים יש תרומה משמעותית ליצירת מראה נעים וביתי, והם תורמים לנראות הכללית, אבל חשוב לבחון אותם כך שישתלבו במראה הכללי ולא יצרו עומס.