דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מעצבים נחיתה רכה

שני שי ושחר לוי, בוגרות "המכינה האקדמית 360" שחל המכללה למינהל וכעת סטודנטיות בבית הספר לעיצוב, מספרות איך המכינה סייעה להן בפיתוח יכולותיהן ובתהליך הקבלה ללימודים

כל סטודנט ובוגר לימודי עיצוב זוכר את הלחץ הרב הכרוך בתהליך הקבלה ללימודים. הכנת תיק עבודות תוך זמן קצר, או שיפוץ ושדרוג של העבודות הקיימות, ההתמודדות עם מבחני הקבלה והריאיון האישי – כל אלו דורשים זמן רב ואנרגיות לא מעטות.
במטרה לסייע למי שרוצים להתקבל ללימודי עיצוב, מציע המסלול האקדמי המכללה למינהל, במסגרת בית הספר לעיצוב וחדשנות, את "המכינה האקדמית 360" המיועדת למי שמתעניינים בלימודים בתחום, והמכינה אותם למבחני הקבלה בכל מוסדות העיצוב בארץ.

המכינה מעניקה למועמדים כלים מקצועיים, מעשיים ותיאורטיים, ובמסגרתה הם יוצרים פרויקטים בתחומים שונים ומתנסים בטכניקות יצירה שונות. המועמדים מתנסים בעבודה ולמידה של תוכנות גרפיות ותוכנות שרטוט, צילום ובניית מודלים מורכבים, וזוכים לעבוד במעבדת הפאבלאב של המכללה למינהל - מעבדת ייצור דיגיטלי בינלאומית, במעבדת המחשבים של בית הספר לעיצוב, מעבדת הצילום ועוד. כמו כן, כוללים הלימודים הכנה למבחני הקבלה במוסדות השונים באמצעות סימולציות שונות. הלימודים במכינה נעשים בקבוצות קטנות של עד 10 מועמדים בכיתה, תוך ליווי צמוד של מנטור אישי לכל מועמד לאורך כל המכינה. בסיומה יוצאים המועמדים עם תיק עבודות אישי וייחודי.

  • מכינה לתואר ראשון בעיצוב | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • מכינה לתואר ראשון בעיצוב | המסלול האקדמי המכללה למינהל
"המרצה שלנו, רומן בוצ'אצקי, שגם מנהל את המכינה, היה בשבילנו לאורך כל הלימודים ונתן מעצמו מעל ומעבר. הבנתי שככה דברים מתנהלים פה במכללה - שיש פה סגל שבאמת רוצה לעזור לך ושהיחס האישי הזה קיים לאורך כל הלימודים"
שני שי, סטודנטית בבית הספר לעיצוב

"בזכות המכינה החלטתי ללכת ללמד עיצוב"

שני שי, בוגרת המכינה וכעת סטודנטית בשנה א' בבית הספר לעיצוב של המכללה למינהל, אומרת כי המכינה עזרה לה להתמקד ולהחליט מה היא רוצה ללמוד. "ידעתי שכדי להתקבל ללימודי עיצוב אני צריכה מכינה שבה אוכל לייצר לעצמי תיק עבודות. בנוסף, לא הייתי בטוחה אם אני באמת רוצה ללמוד עיצוב וחשבתי שהמכינה תיתן לי טעימה מהתחום ותעזור לי להחליט. בסופו של דבר, בזכות המכינה באמת החלטתי ללכת ללמוד עיצוב. אהבתי את מה שעברנו במסגרת הלימודים, והבנתי שאני באמת טובה במה שאני עושה וזה לא סתם תחביב".

שי מציינת כי כבר בפגישה הייעוץ החליטה לבחור במכינה של המכללה ולא לנסות במקומות אחרים. "ההתרשמות הטובה הזו נשארה לאורך כל המכינה. המרצה שלנו, רומן בוצ'אצקי, שגם מנהל את המכינה, היה בשבילנו לאורך כל הלימודים ונתן מעצמו מעל ומעבר, הרבה מחוץ לשעות הלימודים. הבנתי שככה דברים מתנהלים פה במכללה - שיש פה סגל שבאמת רוצה לעזור לך ושהיחס האישי הזה קיים לאורך כל הלימודים".

לדבריה, הכלים שקיבלה במכינה סייעו לה להכין תיק עבודת ברמה מאוד גבוהה. אחד הפרויקטים שהיא מאוד גאה בהם הוא יצירת שמלה מ-3,500 אזיקונים: "נהניתי מתהליך העשייה, וחשבתי לעצמי שאם ככה יראו 4 השנים הקרובות - אז זה מה שאני רוצה לעשות". כמו כן, המכינה עזרה לה מאוד בתהליך הקבלה ללימודים, "יצאתי עם תיק עבודות ברמה מאוד גבוהה. המכינה כאן, בניגוד למקומות אחרים, מאפשרת יצירת תיק עבודות שנותן לכל אחד להביא את עצמו לידי ביטוי ולתת פרשנויות שלו לדברים. בנוסף, ההכנה למבחני הכניסה לראיונות הקבלה גם היא מאוד עוזרת".

  • מכינה לתואר ראשון בעיצוב | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • מכינה לתואר ראשון בעיצוב | המסלול האקדמי המכללה למינהל

גם שחר לוי, בוגרת המכינה וסטודנטית שנה א' לתואר ראשון בעיצוב פנים, מציינת כי בחרה לעשות את המכינה כדי להחליט אם לימודי העיצוב זה באמת מה שהיא רוצה.
לדבריה, לצד הסימולציות שסייעו למועמדים להתמודד עם מבחני הקבלה, העבודה במכינה היתה על התיק עבודות ששימש אותם במבחנים: "יצאתי עם תיק עבודות מאוד מגוון שכלל פרויקטים שונים כמו אהילים לסמארטפונים, מודל ענקי מבמבוק, מוזאיקה מפקקים ועוד"

לוי מציינת שהיתרונות של המכינה עצומים: "היום כשיש לי את היכולת להשוות את המכינה שעברתי לעומת מכינות אחרות דרך סטודנטים אחרים שלומדים איתי, אני מבינה שהיתרונות של המכינה במכללה הם רבים. קודם כל היחס האישי פה הוא מדהים – ההרגשה היא שהסגל מאוד מפרגן ורוצה להוציא ממך את מה שאפילו אתה לא יודע שיש בך. בנוסף, אני חושבת שהנחיתה הרכה בשנה א', אחרי שכבר מכירים את בית הספר, את המרצים ואת הכיתות, גם היא יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו".