דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

4 הבתים הכי מיוחדים בעולם

עצים על גג, בית בתוך גבעה והיופי שבקופסה: בתי מגורים שלא נראים כמו הבית הסטנדרטי

הבית בו אנחנו גרים נועד לספק לנו צרכים פונקציונליים - מטרתו לספק לנו מקום נוח לישון, מקום לאכול, מקום להתקלח ועוד. לצד הצרכים הפונקציונליים, הוא גם מקום מפלט - הבית מספק רגיעה מהעולם החיצוני, מהיום-יום התובעני. הוא המקום שבו אנחנו נרגעים, ממלאים מצברים, מבלים עם בני משפחה ו/או חברים.

לאורך השנים עיצוב הבתים השתנה בהתאם לצרכים המשתנים. כך למשל, המטבחים הפכו לגדולים יותר ולעיתים גם פתוחים לסלון, יותר ויותר משפחות מקפידות היום כי לכל אחד מהילדים יהיה חדר משל עצמו, והצורך בפינת עבודה הפך גם הוא למשמעותי, בוודאי בעידן פוסט קורונה. בנוסף, הגידול באוכלוסייה והתרכזותה בערים מחייב בנייה של בתים פונקציונליים יותר, המשתלבים בסביבה האורבנית.

איך מחדשים בתחום המשתנה כל הזמן? טל גולדשמידט פיש, מעצבת פנים עצמאית, בוגרת המכללה למינהל בלימודי תואר ראשון בעיצוב פנים, מצביעה על מספר בתי מגורים ייחודיים שמראים שתמיד אפשר לחדש:

  1. יוצאים מהקופסה: Azuma House, בית שבנה הארכיטקט היפני טדאו אנדו ב-1976, נראה כמו קופסת בטון בעלת שני אגפים. הבית בנוי משתי קומות כאשר בקומת הקרקע יש סלון ומטבח המופרדים בחצר. הייחוד של הבית, הממוקם באוסקה שביפן הוא בפרופורציות שלו, ובעובדה שהמעצב הכניס את הטבע לתוך הבית על ידי יצירת החצר הפנימית. בעת בנייתו בלט השוני של הבניין הבנוי מבטון מול שאר הבניינים המסורתיים יותר בסביבה שבנויים מעץ.
  2. מתמזג עם הטבע: Malator eco-house שנבנה ב-1996, משקיף על חופי ויילס וממוקם בתוך גבעה. הבית הייחודי אינו ענק, אבל כל הקיר החיצוני שלו, המשקיף למפרץ, מורכב מחלונות ומספק נוף מרהיב. הבית שנבנה על ידי משרד האדריכלים Future Systems מתמזג עם הטבע שסביבו ואינו פוגם בו. המראה הייחודי של הבית הפך אותו ל"כוכב" במספר סדרות טלוויזיה וסרטים.
  3. ירוק ומסייע במניעת שיטפונות: משרד האדריכלים הוויאטנמי VTN Architects תכנן בתים ייחודים המספקים לא רק מענה לצורך הבסיסי של מגורים, אלא גם מסייעים בפתרון בעיה קשה אחרת - מחסור בשטחים ירוקים בערים.

הבתים, שנבנו ב-2014 בעיר Ho Chi Minh הסובלת ממחסור בשטחים ירוקים, הם בעלי חזיתות אטומות, כמעט נטולות חלונות. על גגות הבתים מיקמו האדריכלים שטחים ירוקים הכוללים גינות ועצים. בנוסף, הבתים תוכננו שיסייעו בספיגת עודפי גשם (בזכות האדמה שעל גגותיהם) ובכך יקטינו את הסיכון לשיטפונות באזור בו הם מוקמים.

  1. מדשאה נוספת על הגג: Planar House שבברזיל, שנבנה ב-2018, גם הוא עושה שימוש בגג הבית כשטח נוסף לצמחיה. את הבית תכנן משרד האדריכלים Studio MK27. הבית הענק, על שטח של 1,000 מ"ר, הוא חד קומתי, ונהנה מחלונות רבים המאפשרים כניסת שמש מכל הכיוונים. הגג הענק והשטוח מכוסה כולו בדשא, ועליו גם הונחו פאנלים סולאריים.

YB HOUSE | JERUSALEM APARTMENT