דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

התוכנות המובילות שמשמשות מעצבי ומעצבות פנים

הרבה מעבר ל- Photoshop ו-InDesign: תכנית התואר הראשון בלימודי עיצוב פנים ובעיצוב חזותי במרחב בבית הספר לעיצוב וחדשנות, מעניקה לסטודנטים ולסטודנטיות היכרות עם מגוון רחב של תוכנות החיוניות לעתיד המקצועי שלהם

 

תחום העיצוב (פנים וחזותי במרחב) השתנה בעשורים האחרונים באופן משמעותי, בחלקו הודות לכלים טכנולוגיים מתקדמים המסייעים למעצבים ולמעצבות בעבודתם.

כיום עומדים לרשותם של מעצבי ומעצבות הפנים כלים מתקדמים המבוססים על טכנולוגיות תלת-ממד ומציאות מדומה, המאפשרים להם לספק ללקוחות הקצה מגוון רחב של פתרונות ולהציג תמונה מדויקת יותר של העיצוב המתוכנן.

ענבל שטרייכמן-טל רכזת מחשוב וחדשנות דיגיטלית בבית הספר לעיצוב וחדשנות, מציינת כי תחום העיצוב כיום הוא אינטרדיסציפלינרי, וככזה הוא מחייב היכרות עם מגוון רחב של תוכנות. "מעצבים כיום הם רב-ממדיים", היא אומרת, "לכן הם זקוקים לסל כלים רחב משמעותית מבעבר. תחום העיצוב הוא מזמן לא דו-ממדי, אלא כבר תלת-ממדי ואף ארבע-ממדי".

כפועל יוצא, בתכנית התואר הראשון בעיצוב (בהתמחות בתקשורת חזותית במרחב) של המכללה למינהל מעניקים לסטודנטים מגוון רחב של תוכנות המקנות להם יכולות מתקדמות בתחומי השרטוט, ההדמיה, עיבוד התמונה, הגרפיקה, עריכת פרזנטציות, עריכת וידאו, UX-UI, תכנון משחקים
PC & VR(Unity) ועוד. סביבות דיגיטליות אלו נותנות מעטפת משלימה לתחומי הלימוד השונים וקורסי הסטודיו שהם ליבת העבודה בבית הספר.

 

אז מה בתכנית?

שנה א': שנת הבסיס. בשנה זו לומדים הסטודנטים והסטודנטיות את התוכנות, AutoCAD Photoshop, Illustrator , InDesign , שהן כלי העבודה הבסיסיים בעבודת המעצב. תוכנות אלו מספקות יכולות בתחומים של שרטוט בתלת-ממד ודו-ממד, יכולות גרפיות שונות, עיבוד תמונה ועוד. בנוסף, בשנה זו מתחילים הסטודנטים והסטודנטיות את ההיכרות עם Rhino 3d - תוכנה למידול בתלת ממד, אותה ימשיכו ללמוד גם בשנים הבאות.

שנה ב': בשנה זו ממשיכים הסטודנטים והסטודנטיות את ההיכרות עם תוכנת Rhino, ומעמיקים את ההיכרות עם מנוע ה- Enscape, המספק פתרונות ברמה גבוהה ליצירת אנימציות והדמיות. בנוסף לומדים בשנה זו את תוכנת עריכת הווידאו Premier.

שנה ג': בשנה זו נכנסים הסטודנטים והסטודנטיות לתחום של טכנולוגיות עיצוב מתקדמות העושות שימוש בכלי AR ו- VR. בין השאר הם לומדים את Unity - כלי לפיתוח ועיצוב סביבות Gaming , את Dialux -תוכנה לעיצוב תאורה, ואת XD - תוכנה לעיצוב ממשקים.

שנה ד': בשנה זו, לומדים הסטודנטים והסטודנטיות כקורס בחירה את תוכנת Revit, תוכנת תלת-ממד המשמשת לעיצוב אדריכלי. בנוסף, בשנה זו מתקיים פרויקט הגמר בו מביאים הסטודנטים והסטודנטיות לביטוי את כלי העבודה שרכשו במהלך התואר.

 

שטרייכמן-טל מציינת כי הבחירה איזה תוכנות לשלב בתכנית הלימודים נעשית אחרי בדיקה מעמיקה, ובחירה זו מתעדכנת כל הזמן בהתאם לטכנולוגיות המשתנות ולתכנית הלימודים הדינמית. "בכל תחום יש כמה תוכנות שניתן לבחור מהן. אנחנו בוחרים את אלו שנותנות לסטודנטים ולסטודנטיות מענה מקצועי, תוכנות המספקות תוצאות ברמה גבוהה ואלו שאיתן יוכלו הסטודנטים לצאת לשוק העבודה", היא מציינת.

"הסטודנטים והסטודנטיות שלנו יוצאים לשוק עם בסיס רחב של כלים דיגיטליים", היא מוסיפה, "התוכנות שאנחנו מלמדים בבית הספר לעיצוב וחדשנות נדרשות במגוון רחב של תחומי עיסוק בהם יבחרו לעבוד, בין אם כשכירים או כעצמאים - בתחומים של עיצוב פנים, עיצוב משחקים, פרסום, עיצוב גרפי, עיצוב חזותי במרחב ועוד".