דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"אני עובד על תיקים שהייתי קורא עליהם רק בעיתונות הכלכלית"

חן פלג, בוגר הפקולטה למשפטים של המכללה למינהל, מתמחה כיום במשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן ושות', אחד מבין שלושת משרדי עוה"ד הגדולים בישראל
התמחויות במשפטים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

לא יהיה זה מוגזם לומר כי סטודנטים למשפטים חושבים על המקום בו יבצעו את ההתמחות שלהם – מהרגע הראשון ללימודים, ולפעמים עוד טרם תחילתם. בחירת מקום ההתמחות חשובה מאוד לעתידם של בוגרי לימודי משפטים, וככל שמקום ההתמחות נתפס כיוקרתי יותר – כך מתרחבות האופציות התעסוקתיות העתידיות שלהם.

התחרות על ההתברגות במקומות ההתמחות הנחשבים היא קשה, בעיקר לנוכח המספר ההולך וגדל של בוגרי לימודי משפטים. מי שהצליח להתברג באחד ממשרדי עוה"ד המובילים בארץ הוא חן פלג, בוגר הפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס, מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.
פלג, שסיים את לימודיו השנה, מתמחה במשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן ושות' המדורג במקום השלישי ברשימת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל של דן אנד ברדסטריט.

"המרכז לניהול קריירה מלווה אותנו בכל התהליך של בחירת מקום ההתמחות, שליחת קורות החיים וההכנה לראיונות. ההסברים וההדרכה שלהם סייעו לי מאוד ועזרו לי להתקבל למשרד".
חן פלג, בוגר הפקולטה למשפטים

הפעילות החברתית סייעה בתהליך הקבלה

העובדה שפלג למד שני תארים במקביל, סייעה לו להתקבל להתמחות במשרד הנחשב, זאת לצד היותו סטודנט מצטיין, פעיל חברתית ובעל רקע מקצועי ניהולי אותו צבר בעבודות שונות. "מכיוון שאני מתמחה במחלקת ליטיגציה ויישוב סכסוכים, העוסקת בין השאר גם בנושאים של חדלות פירעון, אני משוכנע שלימודי החשבונאות תרמו לקבלה שלי למשרד. הידע בחשבונאות עוזר להבין את השפה ואת התחום", הוא אומר.
מחלקת ליטיגציה ויישוב סכסוכים מתמחה בשלל נושאים ביניהם: ליטיגציה מסחרית, ליטיגציה תאגידית, חדלות פירעון, תובענות ייצוגיות, הסדרי חוב ועוד. "זו עבודה מרתקת. הנושאים והחברות שאני נתקל בהם אלו דברים שקראתי עליהם בעיתונות הכלכלית בתור סטודנט ולא האמנתי שאגיע לעסוק בהם בשלב כל כך מוקדם של הקריירה שלי", הוא אומר.

פלג מציין כי לניסיון שהוא צובר בהתמחות אין תחליף. "אני עובד במחלקה אותה מוביל אחד הליטיגטורים המובילים בישראל – עו"ד אהרון מיכאלי, והעבודה לצדו ולצד שאר עורכי הדין במחלקה היא התנסות חשובה מאין כמוה. ההתמחות כוללת המון עבודה מהותית של מחקר וכתיבה של רעיונות חדשים. מכיוון שזה תחום שמתפתח כל הזמן, יש לי כמתמחה ערך של מי שבא עם ראש נקי, בלי דעות קדומות ובלי תיקים שהוא מכיר מהעבר. עורכי הדין הוותיקים במשרד נותנים המון מקום לרעיונות חדשים וליוזמות חדשות".

פלג מציין לטובה את הידע שצבר בשנות לימודיו. "במהלך הלימודים במכללה נחשפים למרצים המובילים בתחום, ביניהם פרופ' יורם רבין, פרופ' יובל מרין ועוד. כמו כן, כמי שהיה חלק מתכנית המצטיינים של המכללה השתתפתי בסדנת המחקר של ד"ר תמיר שאנן שחידדה את יכולת המחקר המשפטי שלי וסיפקה לי כלים שמאוד תורמים לי גם כיום".

גורם נוסף שסייע לפלג להתברג במשרד הנחשק הוא המרכז לפיתוח קריירה של המכללה. "המרכז מלווה אותנו בכל התהליך של בחירת מקום ההתמחות, שליחת קורות החיים, וההכנה לראיונות. ההסברים וההדרכה שקיבלתי מהם סייעו לי מאוד, ועזרו לי להתקבל למשרד" הוא מסכם.

 

חזרה לעמוד תואר ראשון במשפטים >>