דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"אני מטפלת בתיקים מתחילתם ועד סופם – כולל ייצוג בבית המשפט"

ליהי קדם, בוגרת הפקולטה למשפטים במכללה למינהל, השתלבה כמתמחה בפרקליטות מחוז תל אביב, בה היא זוכה לחוות התנסות פרקטית משמעותית

רבית מבוגרי תואר ראשון במשפטים מסתפקים במהלך ההתמחות שלהם בעיקר בעבודה משפטית אפורה יחסית, כשההופעה בבתי משפט היא נחלתם של מעטים. ליהי קדם, בוגרת הפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס במסלול האקדמי המכללה למינהל, זוכה במסגרת ההתמחות שלה גם להופיע בבית המשפט, ושמחה מאוד על ההזדמנות הזו.

"סדנאות ההעשרה וסדנאות המחקר שהיו חלק מתכנית המצטיינים סייעו לי להסתכל על התחום באופן שונה, והרחיבו את הראייה הכוללת שלי. אין ספק שהעובדה שנטלתי חלק בתכנית זו סייעה לי בעת חיפוש אחר מקום להתמחות בו"
ליהי קדם, בוגרת הפקולטה למשפטים

קדם, שסיימה את לימודיה בשנה שעברה, השתלבה כמתמחה במחלקה הפיסיקלית בפרקליטות מחוז תל אביב, בה היא עובדת מחודש מרץ השנה.
קדם מציינת כי הרצון להשתלב במגזר הציבורי קינן בה עוד בתקופת הלימודים. "משך אותי להשתלב בגוף שמייצג את המדינה, לעשות עבודה שהיא משמעותית. כמו כן, היה לי ברור שההשתלבות בגוף גדול כמו הפרקליטות תתרום לי אישית ומקצועית".

במסגרת עבודתה בפרקליטות זוכה קדם להתנסות פרקטית הכוללת, כאמור, גם הופעה בבתי משפט. "העבודה בפרקליטות מאוד מעניינת. אני נחשפת לתיקים מאוד מעניינים, שבחלקם אני מטפלת מתחילתם ועד סופם – כולל ייצוג בבתי משפט. זו התנסות שמתמחים זוכים להיחשף אליה רק במסגרת הפרקליטות. לצד זה, אני נחשפת לתיקים מורכבים יותר במסגרת העבודה הצמודה לעורכת דין בכירה יותר בפרקליטות, אותה אני מלווה כחלק מההתמחות שלי".

ההתנסויות הפרקטיות במכללה סיפקו נקודות יתרון

קדם, שהיתה מצטיינת דיקן ונטלה חלק בתכנית המצטיינים הבית-ספרית במכללה למינהל, משוכנעת שלתכנית זו היה חלק חשוב בקבלתה להתמחות במקום כה נחשק. "תכנית המצטיינים תרמה מאוד להתפתחות החשיבה המשפטית שלי. סדנאות ההעשרה וסדנאות המחקר שהיו חלק מהתכנית סייעו לי להסתכל על התחום באופן שונה, והרחיבו את הראייה הכוללת שלי. אין ספק שהעובדה שנטלתי חלק בתכנית זו סייעה לי בעת חיפוש אחר מקום להתמחות בו", היא אומרת.

עוד מציינת קדם כי גם ההתנסות שצברה בסדנת שיפוט הלכה למעשה, שבמסגרתה ליוותה שופט בית משפט מחוזי בלוד, כמו גם ההשתתפות שלה בקליניקה הפרקליטות הפלילית, שהיא חלק ממערך הקליניקות הנרחב של בית הספר למשפטים, סייעו לה ברכישת כלים רלוונטיים לעתידה המקצועי וסייעו בתהליך הקבלה להתמחות. "במסגרת ההתנסויות האלו נחשפתי לעבודה היומיומית של שופט ושל הפרקליטות, ויצאתי קצת מהעולם התיאורטי. אני משוכנעת שההתנסויות האלו סיפקו לי נקודות יתרון" היא אומרת.

חזרה לעמוד תואר ראשון במשפטים >>