דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"בוגרי תכנית המצטיינים מחוזרים על ידי משרדים מובילים וגופים ציבוריים"

נועם רותם, בוגר הפקולטה למשפטים של המכללה, התקבל מיד עם תום לימודיו להתמחות במחלקה הפלילית ברשות ניירות ערך, הפועלת במסגרת פרקליטות מיסוי וכלכלה
התמחויות במשפטים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

השתלבות בגוף ציבורי מיד לאחר סיום הלימודים היא נקודת פתיחה מצוינת עבור סטודנטים מתחומי לימוד שונים, ובוודאי עבור בוגרי תואר ראשון במשפטים. ההתמחות בגוף ציבורי מספקת חשיפה למגוון תחומי עניין, לצד ההתנסות בעבודה בגוף גדול ובעל השפעה רבה. מי שהצליח להתברג בהתמחות בגוף ציבורי מוביל הוא נועם רותם, בוגר הפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס במסלול האקדמי המכללה למינהל. מיד עם סיום לימודיו החל רותם להתמחות במחלקה הפלילית ברשות ניירות ערך, הפועלת במסגרת פרקליטות מיסוי וכלכלה.

"המגוון הרחב של המסגרות שהמכללה מאפשרת לסטודנטים להשתלב בהן כמו פרקטיקום, קליניקות, תכניות מצטיינים ועוד - עוזרות בסופו של יום לעשות את הבחירה הנכונה, הן בכיוון ההתמחות והן של הכיוון המקצועי הכללי"
נועם רותם, בוגר הפקולטה למשפטים

כמו סטודנטים רבים ללימודי משפטים, גם רותם החל לבחון מקומות להתמחות עוד במהלך התואר. "ההחלטה להתמחות דווקא במחלקה הפלילית ברשות ניירות ערך התקבלה במסגרת שבוע הראיונות, במהלכו נחשפתי למחלקות השונות של הרשות. ידעתי מראש שאני רוצה להתמחות ברשות ציבורית. העשייה הציבורית חשובה בעיני, ובנוסף זה גם מקום טוב להתחיל בו. היה לי ברור שהכלים שארכוש במהלך ההתמחות ברשות יסייעו לי בהמשך הקריירה שלי – אם כעורך דין או בכל תחום אחר. התרשמתי גם מהנכונות של אנשים ברשות להשקיע במתמחים, ללמד אותם", הוא אומר.

רותם, שלמד תואר כפול במשפטים וכלכלה, מציין כי חיפש אחר מקום בו יתמודד עם עבודה מעניינת ומאתגרת, ייחשף לתיקים מורכבים, ויתאפשר לו לשלב את הכלים שרכש בשני התארים. "כל הדברים האלו מתקיימים במחלקה בה אני מתמחה", הוא מציין.
תפקידה של המחלקה הפלילית, מציין רותם, הוא לבחון את חומרי החקירה בעבירות צווארון לבן וככל שיש צורך - לגבש כתב אישום ולנהל את התיק בבית המשפט. מכיוון שמדובר בעבירות צווארון לבן, התיקים שאותם מנהלת המחלקה הם מורכבים וכרוכים בהתמודדות מול בכירי עורכי הדין בישראל המייצגים דמויות מוכרות מהתקשורת.

"התפקיד שלי דומה לתפקיד של מתמחה בפרקליטות פלילית. העבודה כוללת המון מחקר משפטי, כתיבת טיוטות וחוות דעת, ואני אף מתלווה לדיונים בבתי המשפט עם הפרקליטים שמטפלים בתיקים. עם זאת, למחלקה שלנו ישנה ייחודיות המתבטאת בשילוב המרתק שבין עולם ניירות הערך לעולם הליטיגציה הפלילית. בפן המנהלי ובתחום ניירות הערך אנו כפופים לרשות ניירות ערך שתומכת בעבודתנו, אך בכל הקשור לתחום הליטיגציה אנו כפופים לפרקליטות שנותנת לנו את האכסניה המקצועית".

הלימודים פיתחו את יכולות המחקר

כמי שלקח חלק בתכנית המצטיינים, רותם מאמין שהכלים שרכש בתכנית סייעו לו בתהליך הקבלה. "בוגרי התכנית מחוזרים על ידי משרדים מובילים וגופים ציבוריים", הוא אומר. "במהלך התואר כולו השתדלתי לצייד את עצמי בכלים שיעזרו לי להבין מה מעניין אותי ויסייעו לי בפתיחת דלתות. כך, שימשתי כעוזר מחקר, הייתי חבר במערכת של כתב העת ועוד. העשייה הזו סייעה לי לחזק את יכולות מחקר משפטי".

רותם מציין כי מכלול הכלים שרכש במהלך לימודיו סייעו לו הן בתהליך הקבלה להתמחות, וגם כעת – בעשייה המשפטית עצמה. "הלימודים פיתחו אצלי את יכולת החשיבה המשפטית ואת יכולות המחקר. הכלים האלו מסייעים להיכנס בקלות יחסית לתחומים חדשים, ללמוד אותם, למצוא פתרונות לשאלות שאין לגביהן ידע מוקדם. המגוון הרחב של המסגרות שהמכללה מאפשרת לסטודנטים להשתלב בהן כמו פרקטיקום, קליניקות, תכניות מצטיינים ועוד - עוזרות בסופו של יום לעשות את הבחירה הנכונה, הן בכיוון ההתמחות והן של הכיוון המקצועי הכללי".

חזרה לעמוד לימודי משפטים לתואר ראשון >>