דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מראשון לתפוח הגדול, שבועיים בניו יורק עם הסטודנטים למשפטים של המכללה למינהל

הסיור הלימודי, שהוא חלק מקורס בחירה בתוכנית התואר הראשון במשפטים, כלל הרצאות בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה וסיורים בבית המשפט העליון ובקונגרס האמריקאי

אין כיום כמעט תחומי עיסוק ללא ממשק גלובלי – בין אם אלו תחומי הכלכלה והפיננסים, תקשורת, מדעי המחשב, עריכת דין ועוד. בתחום עריכת הדין ישנה עלייה הולכת וגוברת בביקוש לעורכי דין עם התמחות מסחרית-בין-לאומית, וזאת לאור העובדה כי יותר ויותר חברות ישראליות מנהלות עסקים גם בחו"ל, ונדרשות לליווי מקצועי של עורכי דין.

בפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס מקפידים להתאים את תוכנית הלימודים לצרכי השוק, וגם לספק לסטודנטים ולסטודנטיות הזדמנויות לחוויות לימודיות מעשירות ורלוונטיות, לצד התנסויות מעשיות, חלקן עם חשיפה לעולם המשפט הבין-לאומי. כך, קיימים במסגרת תוכנית התואר ראשון במשפטים קורסים רלוונטיים כמו משפט בין-לאומי פומבי, אנגלית למשפטנים ועוד. בנוסף, מפעילה הפקולטה את תוכנית המצטיינים GLOBAL במסגרתה הסטודנטים מפתחים את כישוריהם בשפה האנגלית, משתתפים בסמסטר קיץ בלונדון ובאוקספורד ולוקחים חלק בסדנאות ייחודיות.

במקביל מאפשרת הפקולטה לסטודנטים ולסטודנטיות לקחת חלק בקורסי קיץ מרוכזים במוסדות אקדמיים בחו"ל, ומעודדת אותם להשתתף בתחרויות בין-לאומיות.

חוויה לימודית וחברתית

לאחרונה חזרה קבוצת סטודנטים וסטודנטיות מביקור לימודי מרוכז בניו-יורק ובוושינגטון. ד"ר רועי פלד, מרצה בפקולטה ומי שהוביל את הביקור, מציין כי מדובר בסיור לימודי הנערך מדי שנה לקראת סמסטר הקיץ. "הביקור הוא חלק מקורס שנתי שמספק מבוא למשפט האמריקאי בתחומים שונים. זה קורס אליו מתקבלים מדי שנה כ-30 סטודנטים וסטודנטיות, כחצי מאלו המגישים מועמדות", הוא אומר, "הקורס כולל כאמור ביקור בארה"ב".

השנה כלל הביקור הרצאות וסיורים בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה ובבית הספר למשפטים ע"ש קרדוזו בישיבה יוניברסיטי, וביקור במשרד עורכי דין מוביל בניו-יורק. בנוסף, כלל הביקור גם שהייה של מספר ימים בוושינגטון, במסגרתה סיירו הסטודנטים בבית המשפט העליון של ארה"ב, בקונגרס האמריקאי, באו"ם ובמוזיאון להיסטוריה אפרו-אמריקאית.

לדברי ד"ר פלד, לסיור יש מספר מטרות עיקריות. "המטרה הראשונה היא מטרה לימודית. במסגרת הסיור בארה"ב הם נחשפים למשפט האמריקאי הלכה למעשה, לומדים להכיר את מערכת המשפט האמריקאית ולראות איך דברים מתנהלים בשטח. המטרה השנייה היא להכיר את האקדמיה האמריקאית, להיחשף לשיטות הוראה אחרות, לקבל פרספקטיבה. עבור חלק מהסטודנטים שלנו הביקור הזה מהווה תמריץ להגיש מועמדות ללימודים מתקדמים בארה"ב, בתום התואר הראשון אצלנו".

מטרה נוספת לדבריו היא לשפר את האנגלית. "אנגלית טובה היא חיונית עבור מי שרוצים לעבוד בתחום המשפט הבין-לאומי. ההתנהלות לקראת הביקור ובמהלכו כמובן, וגם בחלקים נרחבים של הקורס עצמו, היא באנגלית וזה מאוד תורם להם".

מטרה נוספת של הביקור היא חברתית. "תקופת הלימודים צריכה להיות תקופה מהנה בחיים, ולביקור יש חלק חברתי לא מבוטל", הוא אומר.
כך, במסגרת הביקור האחרון הלכו הסטודנטים והסטודנטיות לראות משחק בייסבול, הצגה בברודווי ועוד.

"אני בקשר עם סטודנטים שסיימו את הלימודים אצלנו לפני שנים, ומרבים מהם אני שומע איזו חוויה משמעותית הביקור הזה היה מבחינתם.
הם מתארים אותו כחוויה לחיים", מסכם ד"ר פלד.