דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

אריאל סקלייר

בוגר לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה, למד תואר שני באוניברסיטת תל אביב

ההחלטה ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה התגבשה אצלי במהלך שירותי הצבאי. כמפקד ביחידה קרבית חלחלה בי ההבנה שמעניין אותי לעבוד עם אנשים ולהבין מה מפעיל אותם. בדקתי אופציות שונות ללימודי התואר הראשון, ובסופו של דבר המכללה למינהל קסמה לי בשל כמות התלמידים הקטנה בכיתה. העדפתי להיות אחד מעשרים תלמידים ולא אחד ממאתיים.

 

בלימודיי במכללה נהניתי מאוד והפקתי מהם תועלת רבה, בראש ובראשונה בשל איכות המרצים והקורסים. יתרון בולט במכללה הוא היחס האישי שניתן לכל סטודנט, המתאפשר בשל כמות התלמידים הקטנה בכיתה. במחזור שלי היינו רק חמישה-עשר תלמידים, ולכן הרגשתי שהמרצים מכירים אותי היטב ומלווים אותי באופן אישי לאורך כל מסלול הלימודים.


המרצים במכללה היו מעולים וזמינים תמיד במהלך כל התואר לשאלות על חומר הלימודים ועל המטלות השונות וכן להתייעצויות. אני בעיקר זוכר את המרצה לסטטיסטיקה ושיטות מחקר שהייתה אחת המרצות המעולות שזכיתי ללמוד אצלן.


משיחותיי עם חברים שלמדו פסיכולוגיה במוסדות לימוד אחרים, לרבות אוניברסיטאות, הבנתי כי הקורסים במכללה היו מושקעים יותר ומוכוונים יותר לפרקטיקה. בעוד שבאוניברסיטאות ובמוסדות לימוד אחרים הקורסים הקשים בדרך כלל נלמדים במשך סמסטר אחד, במכללה הם נפרשים ברובם על פני שניים או שלושה סמסטרים, כך שתהליך הלמידה הוא לאורך זמן ומעמיק יותר. הדבר גם מקל על העומס ומאפשר להפנים את חומרי הלימוד בצורה טובה יותר. בנוסף, העובדה שבמסגרת הקורסים ניתנות מטלות להגשה משבוע לשבוע (שלא כמו במוסדות אחרים, שבהם המטלות גדולות יותר וניתנות במרווחי זמן גדולים יותר) מאפשרת קליטה טובה יותר של החומר הנלמד.


במהלך התואר הראשון השתתפתי בקורסים מעניינים רבים, ובראשם סטטיסטיקה ושיטות מחקר ופסיכולוגיה קוגניטיבית. בשנה השלישית למדתי קורס שחלקו מעשי, וכך זכיתי להתנדב בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר יעקב. ההתנסות המעשית לוותה לכל אורכה על ידי המרצה. שוחחנו בכל שבוע על חוויותיי בעבודה וניתחו אותן. קורס זה תרם לי רבות להבנת החומרים התיאורטיים והסב לי הנאה רבה. במהלך ההתנסות המעשית נוצר קשר אמיץ ביני לבין אחד המטופלים. אותו מטופל דרש שרק אני וסטודנט נוסף מהמכללה נשוחח איתו. הוא סירב לשוחח עם המטפלים הקבועים במקום. כך הפכנו לגשר בינו לבין הצוות של המקום וסייענו לקיים תקשורת בין הצדדים.


יתרון נוסף ללימודים במכללה הוא העובדה שהמכללה היא אחד המקומות היחידים בארץ, שבהם ניתן ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה בלבד, בעוד שבמקומות אחרים ניתן ללמוד פסיכולוגיה רק במסגרת דו-חוגית. בשל העובדה שהתואר הוא חד-חוגי, בסיומו מגישים שני סמינריונים מחקריים בפסיכולוגיה ולא רק סמינריון אחד. דבר זה מאפשר להעמיק בחומרי הלימוד. חשוב לי לציין גם כי חבריי לכיתה היו ברמה גבוהה והצלחנו להגיע לשיחות עמוקות ומעניינות במסגרת הלימודים.


את לימודי התואר הראשון סיימתי ב-2018, והתקבלתי ללימודי תיאור שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת תל אביב. בקורס המתאם החיצוני שעשיתי כהכנה למבחן המתאם לקבלה לתואר השני, שבמסגרתו נערכת חזרה על נושאים בתואר הראשון, הרגשתי שאני שולט בחומרי הלימוד היטב.

 

כיום, לאחר שסיימתי גם את לימודי התואר השני, אני נמצא בחיפוש עבודה הדורשת יכולות אנליטיות, ואין לי ספק שלימודיי במכללה יתרמו לי רבות לעבודה מסוג זה.