דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

כל הדרך מהקמת קבוצה חובבנית לאליפות הליגה הארצית ועד לסגירה

מורן מגידש, בוגרת תכנית תואר שני בפסיכולוגיה של הספורט, שהקימה וניהלה קבוצת כדורגל נשים, מספרת על האתגרים עימם התמודדה: "הכלים שקיבלתי בתואר סייעו לי להתמודד עם התהפוכות של ה- 3 שנים האחרונות ולהוביל את הקבוצה להישגים שהגיעה אליהם"

מורן מגידש, בוגרת תכנית תואר שני בפסיכולוגיה של הספורט והאימון הגופני התמודדה כמעט עם כל האתגרים שהמקצוע הזה מספק – ובתקופת זמן קצרה ביותר.

מגידש הקימה וניהלה קבוצת כדורגל נשים, הובילה אותה להישגים מרשימים, וכעת (נכון ליוני 2023) היא מתמודדת עם הכוונה לסגור אותה.

מגידש, בוגרת המחזור השני של התכנית בהצטיינות יתרה, מעידה על עצמה כמי שתמיד אהבה ספורט, וכי האהבה הזו היא שהובילה אותה למקצוע. אחרי שסיימה את התואר הראשון במדעי ההתנהגות באקדמית תל אביב-יפו, שמעה על התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה של הספורט והאימון הגופני של המכללה למינהל, והחליטה להירשם ללימודים.

"כיום יש לי קליניקה פרטית בתחום הפסיכולוגיה של הספורט, ואני מלווה ספורטאים וקבוצות", היא מספרת, "בתקופה שהייתי בסטאז' ליוויתי את אחת מקבוצות הספורט העירוניות באור יהודה, ואז הציעו לי להקים קבוצת כדורגל נשים ולנהל אותה – ולקחתי על עצמי את האתגר".

מקבוצה חובבנית לליגה הלאומית

את הקבוצה הקימה מגידש, עם אנשים נוספים, לפני כ-3 שנים ובתחילת דרכה היא פעלה כקבוצה חובבנית. אחרי כשנה, בעקבות עבודה קשה של מגידש ושותפיה והלהט של השחקניות בקבוצה – עלתה הקבוצה לליגה הארצית.

"בתחילת הדרך היינו צריכים לשלב שחקניות מקבוצה שעמדה לפני סגירה, עם שחקניות נוספות. זו היתה עבודה מנטלית לא פשוטה, במסגרתה היינו צריכים ללמד שחקניות שהגיעו מרקעים שונים לעבוד יחד כקבוצה", היא אומרת. "הייתה כאן עבודה מאוד מורכבת של לתת לכל שחקנית מענה נכון, את התחושה ששומעים אותן ולחבר ביניהן לטובת עבודה משותפת", היא מסבירה.

ההשקעה וההתמדה עשו את שלהן ולקבוצה הייתה עונה מצוינת – והיא עלתה לליגה הארצית. למרות העונה המוצלחת וההישג - הוחלט לסגור את הקבוצה, אבל מגידש יצאה לקרב והקימה את הקבוצה מחדש, כאשר כל התהליך, של סגירת הקבוצה והקמתה מחדש מלווה באינספור אתגרים – תפעוליים וכמובן מנטליים, להם יש השפעה על השחקניות ועל לכידות הקבוצה.

"בעודנו חוגגים את העלייה לליגה הארצית – הודיעו לנו שהמועדון נסגר והקבוצה נסגרת. נאלצתי להודיע לבנות ולצוות המאמנים את הבשורות האלו, וזה היה מאוד קשה. אני זוכרת את עצמי יושבת ובוכה וחושבת איך להעביר את הבשורה", מספרת מגידש.

מגידש ושותפיה פנו לראשת העיר של אור יהודה, שאישרה להקים מחדש את הקבוצה. "כינסנו את השחקניות ועידכנו שמקימים מחדש את הקבוצה כשהמטרה הפעם היא אליפות", אומרת מגידש, "זה לא עבר חלק והיו עזיבות. הבאנו שחקניות חדשות ועיצבנו קבוצה מאוד חזקה".


ההודעה על הסגירה התקבלה לפני משחק האליפות

הקבוצה חזרה לפעילות וסיימה עונה נהדרת עם אפס כישלונות וזכייה באליפות הליגה הארצית בכדורגל נשים, ואז שוב נחתה הבשורה על הכוונה לסגור אותה. "לנו, לצוות הניהולי, הודיעו על הכוונה לסגור את הקבוצה ממש לפני משחק האליפות", מספרת מגידש, "לא סיפרתי לשחקניות כי לא רציתי להרוס להן את הערב, רציתי שיהיה להן ערב מושלם".

נכון לעכשיו, הכוונה לסגור את הקבוצה נותרה בעינה. "שלחו לנו סיומי העסקה. לי לא ממש ברורה הסיבה להחלטה הזו עד עכשיו", היא אומרת בעצב.

ההתמודדויות השונות במהלך 3 השנים האחרונות לדבריה היו מאתגרות והודות לכלים שקיבלה בלימודים, היא מרגישה שיכלה לעמוד מולן בהצלחה. "קיבלתי כלים רבים שסייעו להבין לעומק ולהוביל תהליכים שמתרחשים בקבוצה. אם בעונה הראשונה זה היה פרישה ועזיבה של שחקניות, שזה תהליך לגיטימי שקורה בכל קבוצה, היו לי את הכלים לסייע בשילוב שחקניות חדשות בקבוצה, להבין איך קבוצה מתלכדת, איך לגרום לשחקניות להבין שרואים אותן, לבנות את עצמי כגורם אמין שאפשר לפרוק מולו, לבנות קשר טוב בין השחקניות והמאמן", היא אומרת. לדבריה, אחת ההתמודדויות המאתגרות היו כיצד בונים מוטיבציה בסיטואציה שנוצרה. "הייתי צריכה לעבוד עם הקבוצה על איך מוצאים את הסיבות למוטיבציה ללא קשר למה שקורה בחוץ. התואר מספק הרבה כלים שמסייעים במציאת המוטיבציה, שמייצרים חיבור של קבוצה, שעוזרים לפקס את הקבוצה, שעוזרים לשחקנים להשמיע את קולם. כל הכלים האלו סייעו לי להתמודד עם התהפוכות של 3 השנים האחרונות, ולהוביל את הקבוצה להגיע להישגים שהגיעה אליהם", היא מסכמת.