דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"קיבלנו הזדמנות מטורפת"

סטודנטים לעיצוב במסלול תקשורת חזותית במרחבי הפנים של המכללה למינהל השתתפו בפרויקט ייחודי עם המותג וודקה ואן גוך, במסגרתו התבקשו לעצב מראה חדש למהדורה מוגבלת של 50,000 בקבוקים

שיתוף פעולה ייחודי בין המסלול האקדמי המכללה למינהל והמותג וודקה ואן גוך, סיפק לסטודנטים מבית הספר לעיצוב וחדשנות, מסלול תקשורת חזותית במרחבי הפנים, אפשרות לקחת חלק בעיצוב מראה חדש לבקבוקים אותם ייצרה החברה.
המכללה למינהל מקיימת מגון שיתופי פעולה עם התעשייה במסגרתם מתאפשר לסטודנטים במסלולים השונים להתנסות בעבודה מעשית עוד במהלך הלימודים. במסגרת שיתוף פעולה ייחודי זה, איפשרה חברת ואן גוך לסטודנטים לעצב מראה חדש למהדורה מוגבלת אותה יצרה. היתה זו הפעם הראשונה בתולדות החברה בה היא שילבה גורמים חיצוניים בתהליך העיצוב.

  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

המעצבת נינו גרינברג, המרצה שהובילה את הפרויקט, מספרת כי תהליך העבודה מול החברה היה בנוי משלושה שלבים: גילוי, מחקר, ותגובה. "היה לנו חשוב להבין מה דרישות הלקוח, לגלות וללמוד את תדמית החברה לעומק, לחקור בצורה יסודית את מוצרי ואן גוך ומוצרים מקבילים בשוק", היא אומרת. "התגובה - הפתרון העיצובי של הסטודנטים- נבעה משני השלבים הראשונים.
הייתה כאן התגייסות מוחלטת של הסטודנטים ושל המחלקה, ובזכותה הגענו לתוצאות מופלאות ומפתיעות עם מצגות מושקעות".

בתמונה, הזוכות במקום הראשון: הסטודנטיות מעיין בודנשטיין, דניאל ורטמן ונופר צרפתי והתוצר הזוכה

  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

התמודדות על לחצים ודרישות של לקוח אמיתי

העיצוב שנבחר, והודפס על 50,000 בקבוקים, היה של הסטודנטיות נופר צרפתי, דניאל ורטמן ומעין בודנשטיין.
העיצוב איפשר להשתמש בבקבוק כסוג של מסיכה, ועשה שימוש באלמנטים של עין, דרכה ניתן להציץ כשהבקבוק מתרוקן, ואזור גידול פרי האסאי, הנמנה על מרכיבי המשקה. "יצרנו עיצוב שהשתלב כחלק מקמפיין ויראלי שעודד את הצרכנים להצטלם עם הבקבוק ולשתף את התמונות במדיה החברתית", אומרת צרפתי. "זה היה עיצוב שזכה להרבה תשומת לב".
גרינברג מציינת כי ההזדמנות לעבוד מול לקוח אמיתי, בעיקר כשמדובר בלקוח בסדר גודל של ואן גוך, היא הזדמנות חשובה עבור הסטודנטים. "לרוב, במסגרת של לימודי תואר ראשון בעיצוב, אין הזדמנויות לעבודה אמיתית מול לקוח, אלא בעיקר סימולציות של אפשרויות דומות. כאן התמזל מזלנו להציע לסטודנטים חוויה כזו, שכללה התמודדות עם הלחצים והדרישות - וכל מה שכרוך בכך".

בתמונות, מימין הזוכות במקום השני: הסטודנטיות חן קשניר ושיר שבן שלוש, משמאל הזוכים במקום השלישי: גילי פיינגולד, סתיו גרוסמן, בן כלפון ונועם כרמל

  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

על העבודה מול לקוח בינלאומי אומרת צרפתי: "קיבלנו הזדמנות מטורפת, שלא קיימת במוסדות לימוד אחרים. האנשים של ואן גוך נתנו לנו הזדמנות ליצור בלי הגבלה. זו היתה התנסות שתרמה לי מאוד וחיזקה את הביטחון שלי". צרפתי, שסיימה לאחרונה את הלימודים ופתחה עסק למיתוג, מציינת כי ההתנסות הזו תרמה לה גם בהיבט המקצועי. "בעקבות הזכייה קיבלנו הרבה מחמאות ופנו אלינו לעבודות נוספות. אין ספק כי ההשתתפות בפרויקט והזכייה בו, נתנה לי דחיפה להמשך דרכי המקצועית".

לחזרה לעמוד לימודי תקשורת חזותית במרחבי הפנים >>